نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نویسنده: احمد کوثری

 مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

 

اخیرا جولانی (احمد الشرع) و اردوغان به حمایت از مساله فلسطین پرداخته اند، آیا این حمایت ها جدی است و می توان روی حرفهای جولانی و اردوغان در حمایت از فلسطین حساب کرد که نکاتی در این رابطه بیان می گردد:

 1- جریان جولانی (احمد الشرع) و ترکیه اردوغان در مساله سوریه رسما در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی کردند و کارشان خواسته یا ناخواسته عملگی برای دشمن و رساندن منفعت به آنان و ایجاد تنفس برای رژیم صهیونیستی بود، همچنان که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام نمود:

 "احمد الشرع برای اسرائیل بهتر از بشار اسد است. از سقوط بشار اسد استقبال کردیم."

 2- کار جریان جولانی و ترکیه اردوغان کاملا بضرر مساله فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی و باعث تضعیف آن (هر چند بصورت موقت) بود.

 3- کاری که در سوریه اتفاق افتاد موجب شد که مسیر رساندن سلاح به فلسطین و لبنان از مسیر سوریه جولانی متوقف شود و اگر جولانی و اردوغان در خط و نشان خود برای رژیم صهیونیستی صادق بودند حداقل می گذاشتند سلاح از مسیر سوریه برای رزمندگان حماس و حزب الله ارسال می شد نه اینکه این مسیر را متوقف کنند. (در حالی که سیاست تقابل با رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی ایجاب می کند که حتی اگر فرضا آمریکای کافرو انگلیس خبیث هم به جبهه مقاومت بخواهند سلاح برسانند، نباید مانع شد، زیرا نابودی رژیم امروز اولویت اصلی است.)

 4-جولانی نیاز نیست به لفاظی کمک به فلسطین بپردازد، او همین که در مقابل رژیم صهیونیستی در سوریه ایستادگی کند و نگذارد خاک سوریه در مقابل این رژیم اشغال شود و در اشغال بماند و همچنین مانع این شود که توان نظامی سوریه در مقابل بمباران های رژیم از بین برود، کفایت می کند ( بخش هایی از خاک سوریه مانند بلندی های جولان و درعا تحت اشغال رژیم قرار گرفته، بیش از 800 بار صهیونیستها زیرساخت های مهم سوریه را بمباران نموده و عمده سیستم دفاعی-نظامی سوریه را منهدم کردند، اما جولانی هیچ عکس العملی تاکنون نداشته است) و البته کاری که در سوریه در روزهای گذشته در تقابل با رژیم صهیونیستی صورت گرفت گوشه ای از تقابل جبهه مردمی و برخی از قبائل غیرتمند عرب سوری بود و ربطی به حکومت جولانی نداشت.

 5- اردوغان بجای اینکه به جنگ زرگری و لفاظی با رژیم صهیونیستی بپردازد، همین که مبادلات خود را با رژیم کودک کش صهیونیستی قطع کند و دیگر کالاهای اساسی این رژیم خبیث را تامین ننماید، کفایت می کند. (ترکیه پنجمین کشور دنیاست که بیشترین حجم تبادلات با رژیم کودک کش صهیونیستی را دارد.)

 6- اما اینکه آیا می شود طوری طراحی نمود که جولانی و اردوغانی که در پازل رژیم بازی کرده اند را مقابل رژیم انداخت و کاری کرد که چاقو دسته خودش را ببرد؟ بله می شود و باید طراحی دقیق و هنرمندانه ای کرد، همچنان که جای هیچ شکی نیست که جریان افغان_عرب ها یا همان القاعده پیشین را آمریکا برای تقابل با شوروی سابق در افغانستان تجهیز و حمایت می کرد، بنحوی که برژینسکی مشاور امنیت ملی رییس جمهور اسبق آمریکا در جمع اعضای القاعده در افغانستان حاضر شده و به روحیه دادن و تشجیع آنان در مقابل شوروی می پردازد ولی بعدها طوری طراحی صورت گرفت که خط اصلی القاعده دشمن درجه یک و نزدیک خودش را آمریکا تعریف نموده و به تقابل جدی با آنان پرداخت.

 نتیجه: حمایت لفظی اردوغان و جولانی از فلسطین مصرف سیاسی داشته و صرفا ابزاری برای سوار شدن بر گرده مجاهدین است، لذا با وضعیت فعلی در عمل و در میدان هیچ چیزی از جانب اینها اتفاق نخواهد افتاد. اما ان شاءالله همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:

"به توفیق الهی، مناطق تصرف‌شده‌ی سوریه به وسیله‌ی #جوانان_غیور_سوری آزاد خواهد شد؛ شک نکنید این اتفاق خواهد افتاد و آمریکا هم به‌ وسیله‌ی جبهه‌ی مقاومت از منطقه اخراج خواهد شد."

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

گستردگی توصیف اسلام از تفکر و تعقل، گشودن باب وسیعی از ارزش‏‌های عقلی، آموزش ضمنی و تدریجی ارزش‏‌های عقلی بر اساس اولویت‏‌های یادگیری سنین مختلف و کاربرد طیف وسیعی از روش‏‌های بینشی، علاوه بر روش‏‌های گرایشی و رفتاری برای آموزش تفکر به فرزندان، نشان‏‌دهنده تمایز اساسی الگوی اسلامی تربیت فکری و عقلانی با الگوهای سکولار، به‏‌ویژه طرح آموزش فلسفه به کودکان است. این تحقيق با رویکردی تطبیقی و با بهره‏‌گیری از روش توصیفی – تحلیلی به تبیین و تحلیل تفاوت‏‌های اساسی این دو الگو می‏‌پردازد...
روش‏‌‏‌های تربیت تبلیغی در کودکان و نوجوانان

روش‏‌‏‌های تربیت تبلیغی در کودکان و نوجوانان

آشنایی با روش‏‌‏‌های متنوع در تربیت تبلیغی، نقش مؤثری در توفیق آن دارد؛ از این‏‌رو محقق بر آن بود تا با مبنا قرار دادن اصول کلی تبلیغ، روش‏‌‏‌های تربیت تبلیغی را تدوین نماید. روش مورد استفاده جهت تحقق این هدف، روش کتابخانه‏‌ای است...
راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

. یافته‏‌های پژوهش نشان داد که می‏‌توان از راهکارها و روش‏‌هایی، مانند زمینه‏‌سازی مناسب، بصیرت‏‌بخشی، الگودهی مناسب، تشویق و تنبیه، تکریم، آموزش مراقبه و محاسبه، تذکر و یادآوری، تمثیل، تلقین به نفس، موعظه، دعا، ارتباط با اماكن مذهبي در جهت تربیت عبادی نوجوانان استفاده نمود...
راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

مأنوس نمودن کودکان با مساجد در ایام کودکی می‌تواند ارتباط آنها با مساجد در ایام نوجوانی و جوانی را به دنبال داشته باشد؛ تحقق این امر نیازمند سازوکارهای مناسبی، چون ابراز محبت به کودکان، احترام گذاشتن و سلام کردن به آنها، ارائه الگوی تربیتی مناسب به کودک...
جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

بازی از اولین ابزارهای تربیتی است که کودکان با آن آشنا می‌شوند؛ ابزاری که گاه تا سال‌های متمادی با آنان همراه است. رعایت برخی ضوابط در بازی از جانب مربیان تربیتی، می‌تواند این ابزار تربیتی را که از ویژگی‌های خاص آن، عنصر علاقه‌مندی برای کودکان است به یکی از رویکردهای مهم در جهت ایجاد و تقویت تربیت دینی تبدیل نماید...

پر بازدیدترین ها

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

گستردگی توصیف اسلام از تفکر و تعقل، گشودن باب وسیعی از ارزش‏‌های عقلی، آموزش ضمنی و تدریجی ارزش‏‌های عقلی بر اساس اولویت‏‌های یادگیری سنین مختلف و کاربرد طیف وسیعی از روش‏‌های بینشی، علاوه بر روش‏‌های گرایشی و رفتاری برای آموزش تفکر به فرزندان، نشان‏‌دهنده تمایز اساسی الگوی اسلامی تربیت فکری و عقلانی با الگوهای سکولار، به‏‌ویژه طرح آموزش فلسفه به کودکان است. این تحقيق با رویکردی تطبیقی و با بهره‏‌گیری از روش توصیفی – تحلیلی به تبیین و تحلیل تفاوت‏‌های اساسی این دو الگو می‏‌پردازد...
جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

بازی از اولین ابزارهای تربیتی است که کودکان با آن آشنا می‌شوند؛ ابزاری که گاه تا سال‌های متمادی با آنان همراه است. رعایت برخی ضوابط در بازی از جانب مربیان تربیتی، می‌تواند این ابزار تربیتی را که از ویژگی‌های خاص آن، عنصر علاقه‌مندی برای کودکان است به یکی از رویکردهای مهم در جهت ایجاد و تقویت تربیت دینی تبدیل نماید...
راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

. یافته‏‌های پژوهش نشان داد که می‏‌توان از راهکارها و روش‏‌هایی، مانند زمینه‏‌سازی مناسب، بصیرت‏‌بخشی، الگودهی مناسب، تشویق و تنبیه، تکریم، آموزش مراقبه و محاسبه، تذکر و یادآوری، تمثیل، تلقین به نفس، موعظه، دعا، ارتباط با اماكن مذهبي در جهت تربیت عبادی نوجوانان استفاده نمود...
نهادینه‏‌سازی آموزه‏‌های مهدوی در کودکان

نهادینه‏‌سازی آموزه‏‌های مهدوی در کودکان

هدف اصلی این پژوهش، تبیین مهدی‌باوری و نهادینه‌سازی معارف مهدوی با در نظر گرفتن حیطه‌های شخصیتی کودک است. به همین منظور، نوشتار پیش‌رو به شیوه کتابخانه‌ای و با روش توصیفی- تحلیلی، پس از تبیین «نهادینه‌سازی آموزه مهدوی» به بازشناسی ویژگی‌های دوره کودکی می‌پردازد تا دلیل انتخاب این مرحله سنی جهت ایجاد مهدی‌باوری روشن شود...
راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

مأنوس نمودن کودکان با مساجد در ایام کودکی می‌تواند ارتباط آنها با مساجد در ایام نوجوانی و جوانی را به دنبال داشته باشد؛ تحقق این امر نیازمند سازوکارهای مناسبی، چون ابراز محبت به کودکان، احترام گذاشتن و سلام کردن به آنها، ارائه الگوی تربیتی مناسب به کودک...
Powered by TayaCMS