مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
خانه
موضوعات
تربیت تبلیغی
تربیت تبلیغی
زیر موضوعات
(2)
مقالات تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
جدیدترین ها در این موضوع
بررسی پیوند قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین پیامدهای حاصل از آن با تأکید بر متون دینی
قناعت ازجمله ویژگیهای فرهنگی و از تعالیم و آموزههای قرآن و سنت است که پیوسته مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است. اهمیت این فضیلت به اندازهای است که در قرآن از آن بهعنوان «حیات طیبه» تعبیر شده و در سنت، عامل تأمین کننده سعادت است؛ از آنجایی که درک این جایگاه و روی آوردن به آن، مستلزم آگاهی و کسب شناختی دقیق از فضایل مرتبط با قناعت و تبیین آثار آن است، پژوهش حاضر با مبنا قراردادن متون دینی و بهکارگیری روش تحلیل محتوا، بررسی پیوند میان قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین آثار و پیامدهای حاصل از آن را هدف خود قرار داده و از شرایط قناعتپیشگی نیز به منزله پیشدرآمدی جهت ورود به این بحث، سخن به میان آورده است. بر اساس یافتههای پژوهش، عزم، برخورداری از یقین و پذیرش سختیها از مهمترین ملزومات و شرایط قناعتپیشگی است. در رابطه با پیوند قناعت با دیگر فضایل نیز، نتایج پژوهش با ذکر شواهدی، بیانگر ارتباط قناعت با فضایل اخلاقیای، چون زهد، شکر، صبر، توکل و رضا و تسلیم است؛ همچنین در این پژوهش، مهمترین پیامدهای قناعتپیشگی در ذیل هشت عنوان مطرح شده است.
6 تیر 1398, 19:59
تأثیرپذیری سبک زندگی از تربیت و باورهای اسلامی با رویکرد جامعهشناختی
نوشتار حاضر به تأثیرپذیری سبکزندگی از تربیت و باورهایدینی میپردازد و بر رعایت رویکرد دروندینی و ارائه راهکارهای عملی و دینی تأکید دارد. پژوهش پیشرو، کیفی بوده و به شیوه توصیفی-تحلیلی انجام شده است. روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانهای و اسنادی صورت گرفته و همچنین از منابع دیداری و شنیداری و وبگاههای مرتبط با این حوزه استفاده شده است.
6 تیر 1398, 19:57
مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره)
تربيت اخلاقي فرآيند زمينهسازي و بهكارگيري شيوههايي براي شكوفاسازي، تقويت و ايجاد رفتارهاي اخلاقي و اصلاح آداب ضد اخلاقي در انسان است. هدف پژوهش حاضر، بررسی مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره) است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است. نتایج بررسی آراء تربیتی علامه نراقی (قدس سره) بیانگر آن است که اساسیترین مسئله در تربیت اخلاقی آدمی، شناخت مبانی انسانشناختی است؛ با معرفت به این مبانی است که میتوان اهداف تربیتی را شناسایی کرد؛ اصول و بایدونبایدهای کلی تربیت را کشف نمود و مسیر تربیت اخلاقی را در جهت نیل به سعادت و حیات طیبهای که سرشار از شفقت، مودت و آرامش روانی است، هموار ساخت.
6 تیر 1398, 19:56
تحلیل تبارشناختی از سیر تحول گفتمانهای تربیتی
حاصل پژوهش حاضر، تاکید بر این نکته است که مبتنی بر نوع نگاه تبارشناسانه فوکو در طول زمان در نظامهای تربیتی نیز همچون سایر بخشهای جامعه، سبکهای خشن مجازات و تنبیه به مرور زمان جای خود را به اشکال بسیار نرم سازمانیافته نظارت و کنترل دادهاند
6 تیر 1398, 19:54
تربیت اسلامی در نظام تعلیم و تربیت: ضرورت تبیین مبانی، اهداف و شاخصها
تربیت دینی از دیرباز موضوع بحث و بررسی اندیشمندان تربیتی با دیدگاههای گوناگون فلسفی، علمی و دینی بوده است. همه متخصصان حوزه دین و تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر افراد جامعه زندگی خود را برمدار دین و خداباوری قرار دهند، سلامت و سعادت جامعه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تضمین میشود.
6 تیر 1398, 19:53
پر بازدیدترین ها
ویژگیهای معلمان تربیت دینی از منظر نهجالبلاغه
یافته های پژوهش مدل فعالیتهای معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان میدهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.
7 فروردین 1398, 18:23
تربیت اسلامی در نظام تعلیم و تربیت: ضرورت تبیین مبانی، اهداف و شاخصها
تربیت دینی از دیرباز موضوع بحث و بررسی اندیشمندان تربیتی با دیدگاههای گوناگون فلسفی، علمی و دینی بوده است. همه متخصصان حوزه دین و تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر افراد جامعه زندگی خود را برمدار دین و خداباوری قرار دهند، سلامت و سعادت جامعه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تضمین میشود.
6 تیر 1398, 19:53
بررسي تاثير رسانه ها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان
امروزه رسانهها به عنوان يکي از ابزارهاي اصليِ انتقال و گسترش ارزشهاي فرهنگي و اجتماعي، در رفتار کودکان و نوجوانان و تغيير رفتار اجتماعي آنان، داراي نقش مهمي است. هدف پژوهش حاضر، بررسي تأثير رسانهها بر تربيت و رشد کودکان و نوجوانان است.
18 تیر 1393, 7:29
نقش قصههای قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید
در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا معنای لغوی و اصطلاحی قصه، اهمیت، انواع، ویژگیها و ارزشهای تربیتی قصه موردبررسی قرار گیرد، سپس جایگاه، اهمیت و ویژگیهای قصه در قرآن موردبررسی قرار میگیرد و ...
14 بهمن 1394, 2:26
تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»
گستردگی توصیف اسلام از تفکر و تعقل، گشودن باب وسیعی از ارزشهای عقلی، آموزش ضمنی و تدریجی ارزشهای عقلی بر اساس اولویتهای یادگیری سنین مختلف و کاربرد طیف وسیعی از روشهای بینشی، علاوه بر روشهای گرایشی و رفتاری برای آموزش تفکر به فرزندان، نشاندهنده تمایز اساسی الگوی اسلامی تربیت فکری و عقلانی با الگوهای سکولار، بهویژه طرح آموزش فلسفه به کودکان است. این تحقيق با رویکردی تطبیقی و با بهرهگیری از روش توصیفی – تحلیلی به تبیین و تحلیل تفاوتهای اساسی این دو الگو میپردازد...
11 شهریور 1397, 20:33
Powered by
TayaCMS