معرفی کتاب سنن الرسول الاعظم (عربي)

معرفی کتاب سنن الرسول الاعظم (عربي)

سنن الرسول الاعظم، عنوان کتابی است که با مدیریت پژوهشکده باقرالعلوم (علیه‌السلام) با تحقیق و کوشش جمعی از محققان ارجمند حوزه علمیه قم، در 938 صفحه از سوی موسسه انتشارات امیرکبیر، در سال 1385منتشر شده است. کتاب  بيان سيره، اخلاق و رفتار و گفتار حضرت رسول در آداب و كارهاي روزمره است.

این کتاب چاپی شامل پنج فصل است: در فصل اول به اوصاف، القاب و ویژگی‌‌های ظاهری و جسمانی آن حضرت، در فصل دوم به اصول اعتقادی (توحید، نبوت، امامت و معاد) در نگاه پیامبر اعظم، و در فصل سوم به چگونگی عبادت، قرائت قرآن، ذکر و دعای آن حضرت، پرداخته شده است. فصل چهارم که طولانی‌ترین فصل این مجموعة نفیس به شمار می‌‌آید، به ویژگی‌‌های اخلاقی و چگونگی معاشرت‌‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی رسول اعظم 9 اختصاص یافته و سرانجام فصل پنجم، درباره احادیثی است که در ابواب مختلف فقهی؛ یعنی در فروع دین از قبیل: طهارت، صلات، صوم، زکات، حج، جهاد، امربه‌معروف و نهی از منکر، نکاح، قضا، شهادت، حدود و دیات، معیشت و تجارت، از طریق ائمه اطهار: و بعضی از اصحاب، نقل و نحوه عمل و برخورد (سیره و سنت) پیامبر اعظم برای خوانندگان ارائه شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

معرفی کتاب  با پرسش‌های جنسی کودکان چه باید کرد؟

معرفی کتاب با پرسش‌های جنسی کودکان چه باید کرد؟

نویسنده این کتاب ناصر یوسفی، هنگامه بازرگانی است. این کتاب توسط انتشارات کارگاه کودک منتشر شده است.
معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

این کتاب را آقای ناصر باهنر نوشته و انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل آن را منتشر کرده است. کتاب در ۵ فصل نگاشته شده است و نویسنده تلاش می‌کند تا با تکیه‌بر روان‌شناسی رشد، به بررسی مراحل رشد و تکامل درک دینی بپردازد.
معرفی کتاب «نظریه اسلامی تعلیم و تربیت»

معرفی کتاب «نظریه اسلامی تعلیم و تربیت»

مؤلف در این اثر بر آن است تا با بررسی موشکافانه نظریات مختلف حوزه فلسفه تعلیم و تربیت و نقد و تبیین متون روایی و اسلامی (با تکیه‌بر آراء ملاصدرا) در نهایت به دیدگاهی جامع در خصوص نظریه تعلیم و تربیت اسلامی دست یابد...
معرفی کتاب تعلیم و تربیت بصیرت گرا

معرفی کتاب تعلیم و تربیت بصیرت گرا

كتاب حاضر است كه مي تواند نمايان گر ديدگاهي در عرصه تربيت اسلامي باشد كه با آن چه تا به امروز در كشور ما و بسياري از سرزمين هاي اسلامي در جريان بوده، تفاوت هاي اساسي دارد و در آن بر معناي خاص از عقل و تعقل، ضرورت پرورش تعقل و اتخاذ روش عقلاني در تربيت تأكيد فراوان وجود دارد.
Powered by TayaCMS