سلامتی بدن با تغذیه سالم( مواد غذایی دارای ویتامین ث)

سلامتی بدن با تغذیه سالم( مواد غذایی دارای ویتامین ث)

سلامتی بدن با تغذیه سالم( مواد غذایی دارای ویتامین ث)

ویتامین ث به حفظ سلامتی بافت‌های بدن، شکل‌گیری سیستم ایمنی قوی بدن انسان و همچنین به جذب آهن کمک می‌کند. به‌واسطه تقویت سستم ایمنی بدن، ویتامین ث برای پیشگیری و مقابله با سرماخوردگی گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. میزان مصرف توصیه‌شده ویتامین ث برای بانوان بزرگ‌سال 75 میلی‌گرم در روز و برای مردان بزرگ‌سال 90 میلی‌گرم است. برای تأمین ویتامین ث موردنیاز خود می‌توانید مواد غذایی زیر را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

 

 

گواوا
نصف فنجان گواوا حاوی 188 میلی‌گرم ویتامین ث و 56 کالری است.

فلفل قرمز فلفل قرمز شیرین می‌تواند دوز قابل‌توجهی از ویتامین ث را تأمین کند. نصف فنجان فلفل قرمز حاوی 142 میلی‌گرم ویتامین ث و 20 کالری است. نصف فنجان فلفل قرمز پخته 116 گرم ویتامین ث دارد.

 

 

کیوی
یک کیوی با اندازه متوسط حاوی 70 میلی‌گرم ویتامین ث و 46 کالری است.

 

پرتقال

یک پرتغال با اندازه متوسط حاوی 70 میلی‌گرم ویتامین ث و 62 کالری است. اگر آب‌پرتقال را ترجیح می‌دهید، سه‌چهارم فنجان آب‌پرتقال حاوی 61 تا 93 میلی‌گرم ویتامین ث و 79 تا 84 کالری است.

 

فلفل سبز

نصف فنجان از فلفل سبز حاوی 60 میلی‌گرم ویتامین ث و 15 کالری است. هنگامی‌که این سبزی پخته می‌شود میزان ویتامین ث آن به 51 میلی‌گرم می‌رسد.

 

آب گریپ‌فروت

یک نصف از گریپ‌فروت حاوی 39 میلی‌گرم ویتامین ث و 52 کالری است. سه‌چهارم فنجان از آب گریپ‌فروت نیز حاوی 50 تا 70 میلی‌گرم ویتامین ث و 71 تا 86 کالری است.

 

آب سبزیجات

نوشیدن آب سبزیجات مواد مغذی بسیاری از جمله ویتامین ث را برای بدن انسان تأمین می‌کند (اگر آب سبزیجات بر پایه گوجه‌فرنگی باشد دوز مناسب از لیکوپن، ماده مغذی گیاهی مؤثر در مبارزه با بیماری را تأمین می‌کند). سه‌چهارم فنجان از آب سبزیجات حاوی 50 میلی‌گرم ویتامین ث و 34 کالری است.

 

توت‌فرنگی

توت‌فرنگی سرشار از فیبر و آنتی‌اکسیدان‌هایی از جمله ویتامین ث است. نصف فنجان توت‌فرنگی حاوی 49 میلی‌گرم ویتامین ث و 27 کالری است.

 

کلم بروکسل

کلم بروکسل ممکن است برای کودکان سبزی دوست‌داشتنی نباشد، اما همواره انتخابی سلامت است که حاوی 48 میلی‌گرم ویتامین ث، 300 میکروگرم ویتامین کا و 28 کالری است.

 

طالبی
یک‌چهارم از یک طالبی با اندازه متوسط حاوی 47 میلی‌گرم ویتامین ث و 51 کالری است.

منبع:  zistnews.com

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!

پر بازدیدترین ها

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
 مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

با كدام مباني؟ ما که درباره عرفان‏هاي كاذب در حوزه علميه قم كار كنيم مي‏گويند اسم «عرفان» را نياوريد! ما مي‏خواهيم نقد كنيم، مي‏گويند «عرفان» يعني چه؟ همه‏ي «عرفان» كاذب است! صادق آن هم كاذب است
 مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

از آن جهت که ديد عرفان در مملکت ما كارايي زياد دارد، بخصوص الان که پُل عرفان در دنيا پيش‏روي مي‏كند. دشمنان براي اينكه بتوانند اهداف خودشان را از پل عرفان پياده كنند سرسختانه كار مي‏كنند. البته ما خودمان را بايد خيلي آماده بكنيم
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
Powered by TayaCMS