اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

✍️احمد کوثری
🔹مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

روز8 اردیبهشت توسط (ع.ش) که ید طولایی در تنازع مذهبی دارد، خبری همراه با تصویری از یک قبر در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان:
"اعلام شهادت خانم پرنیا ماتسوشیما در شب چهلم این شهیده" (ع.ش) سعی کرده بود تا با انتشار تصویری از قبر تحت عنوان یک مستبصر 17 ساله ژاپنی و اعلام شهادت وی از این فرصت استفاده کرده و با جریحه دار کردن ذهن جوانان متدین و مذهبی از احساسات پاک آنها استفاده کرده و مساله را تبدیل به اختلافات شیعه-سنی کند.

اما در تاریخ 12 اردیبهشت دانش آموختگان ایرانی مقیم ژاپن در فضای مجازی خودشان با نام "ژاپنیکا" با آدرس:
instagram.com/japonica.ir
eitaa.com/japonica_ir
twitter.com/japonica_ir
https://t.me/japonica_ir
به بررسی این مساله پرداختند و اعلام نمودند اسم روی قبر فتوشاپ است و دختری با نام «پرنیا ماتسوشیما» واقعیت خارجی در ژاپن ندارد و عکس منتشر شده توسط (ع.ش) هم مربوط به «صبریه انواری» یک دختر افغانستانی مقیم شهر دهلی‌نو پایتخت هند است.
بعد از این خبر (ع.ش) ابتدا نپذیرفت و در 12 اردیبهشت بر روی حرف خود اصرار ورزید، اما ایشان در 13 اردیبهشت در صفحه اینستاگرام خودشان ضمن عنوان کردن این مساله که شماره ای که بعنوان پدر این دختر خبر شهادتش را داده بود، خاموش است، چنین نوشتند:
" عده ای از دوستان معتقدند که این جریان یک طراحی و دسیسه ای بوده برای بدنام کردن شیعیان...بنده با ذکر این نکته که چنین برنامه ای بعید نیست..."

که حکایت از این داشت که (ع.ش) پذیرفته که در بازی دشمنان شیعه و دشمنان وحدت اسلامی و احتمالا سرویسهای بیگانه افتاده است.

لذا چند نکته ای را عرض می کنم:
1️⃣دشمنان اسلام و ایران اسلامی بارها بیان داشته اند که نقشه آنها برای تخریب وجهه اسلام و ایران از راه نزاع و اختلاف افکنی شیعه و اهل سنت می باشد و اینکه فردی را بعنوان تور عملیاتی خود در اختلاف افکنی انتخاب کنند یعنی به جریان و خط او برای ایجاد اختلافات مذهبی امید بسته اند.

2️⃣بعد از عملیات غرورآفرین #وعده_صادق که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت، نماینده رژیم صهیونیستی برای عدم همراهی جهان اسلام با این عملیات برخاسته از متن قرآن و اسلام، با شیعه-سنی کردن قضیه، در سازمان ملل عنوان کرد:
 "رهبر ایران بدنبال برپایی امپراطوری ایرانِ شیعه در جهان است."

3️⃣رییس برنامه امنیت ملی در دانشگاه حیفای اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق، راهکار خودش را برای مهار ایران در جهان اسلام و منطقه، طی مصاحبه ای چنین اعلام می دارد:
" حرکت به سمت آشتی با سنی ها به رهبری آمریکایی ها و تلاش برای حرکت به سمت وضعیتی که به توانایی ایران در منطقه پایان دهد، به نظر من این راهکار واقعی است"
و این یعنی این رژیم خبیث، قدرت ایران را که برگرفته از عمل به اسلام ناب است را می خواهد با شیعه-سنی کردن مساله نزد کشورهای اسلامی و عربی تخریب کند.
4️⃣مقام معظم رهبری که در عملیات وعده صادق و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بعنوان ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا نقش اصلی را داشتند و با راهبری این عملیات غرورآفرین سبب عزت ایران اسلامی در جهان شدند، بارها بر پرهیز از نزاع مذهبی هشدار داده اند و اختلاف مذهبی را نکوهش کرده و بنفع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته اند که بعنوان حسن ختام به دو فرمایش از ایشان اشاره می شود:
" (دشمنان) خوب فهمیدند که اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، #رژیم_غاصب_صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ از آن طرف هم یک عدّه #مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می‏ بینید، می ‏شنوید، یا خبر دارید."
 📚بیانات در دیدار کارگزاران  حج در تاریخ 20 شهریور 1392
 "اینجور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد.
این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست.
اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از #آمریکاست؛ این دفاع از #صهیونیست‌هاست.
📚دیدار جمعی از مردم در روز عید غدیر ۲۷آذر۱۳۸۷

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

گستردگی توصیف اسلام از تفکر و تعقل، گشودن باب وسیعی از ارزش‏‌های عقلی، آموزش ضمنی و تدریجی ارزش‏‌های عقلی بر اساس اولویت‏‌های یادگیری سنین مختلف و کاربرد طیف وسیعی از روش‏‌های بینشی، علاوه بر روش‏‌های گرایشی و رفتاری برای آموزش تفکر به فرزندان، نشان‏‌دهنده تمایز اساسی الگوی اسلامی تربیت فکری و عقلانی با الگوهای سکولار، به‏‌ویژه طرح آموزش فلسفه به کودکان است. این تحقيق با رویکردی تطبیقی و با بهره‏‌گیری از روش توصیفی – تحلیلی به تبیین و تحلیل تفاوت‏‌های اساسی این دو الگو می‏‌پردازد...
روش‏‌‏‌های تربیت تبلیغی در کودکان و نوجوانان

روش‏‌‏‌های تربیت تبلیغی در کودکان و نوجوانان

آشنایی با روش‏‌‏‌های متنوع در تربیت تبلیغی، نقش مؤثری در توفیق آن دارد؛ از این‏‌رو محقق بر آن بود تا با مبنا قرار دادن اصول کلی تبلیغ، روش‏‌‏‌های تربیت تبلیغی را تدوین نماید. روش مورد استفاده جهت تحقق این هدف، روش کتابخانه‏‌ای است...
راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

. یافته‏‌های پژوهش نشان داد که می‏‌توان از راهکارها و روش‏‌هایی، مانند زمینه‏‌سازی مناسب، بصیرت‏‌بخشی، الگودهی مناسب، تشویق و تنبیه، تکریم، آموزش مراقبه و محاسبه، تذکر و یادآوری، تمثیل، تلقین به نفس، موعظه، دعا، ارتباط با اماكن مذهبي در جهت تربیت عبادی نوجوانان استفاده نمود...
راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

مأنوس نمودن کودکان با مساجد در ایام کودکی می‌تواند ارتباط آنها با مساجد در ایام نوجوانی و جوانی را به دنبال داشته باشد؛ تحقق این امر نیازمند سازوکارهای مناسبی، چون ابراز محبت به کودکان، احترام گذاشتن و سلام کردن به آنها، ارائه الگوی تربیتی مناسب به کودک...
جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

بازی از اولین ابزارهای تربیتی است که کودکان با آن آشنا می‌شوند؛ ابزاری که گاه تا سال‌های متمادی با آنان همراه است. رعایت برخی ضوابط در بازی از جانب مربیان تربیتی، می‌تواند این ابزار تربیتی را که از ویژگی‌های خاص آن، عنصر علاقه‌مندی برای کودکان است به یکی از رویکردهای مهم در جهت ایجاد و تقویت تربیت دینی تبدیل نماید...

پر بازدیدترین ها

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»

گستردگی توصیف اسلام از تفکر و تعقل، گشودن باب وسیعی از ارزش‏‌های عقلی، آموزش ضمنی و تدریجی ارزش‏‌های عقلی بر اساس اولویت‏‌های یادگیری سنین مختلف و کاربرد طیف وسیعی از روش‏‌های بینشی، علاوه بر روش‏‌های گرایشی و رفتاری برای آموزش تفکر به فرزندان، نشان‏‌دهنده تمایز اساسی الگوی اسلامی تربیت فکری و عقلانی با الگوهای سکولار، به‏‌ویژه طرح آموزش فلسفه به کودکان است. این تحقيق با رویکردی تطبیقی و با بهره‏‌گیری از روش توصیفی – تحلیلی به تبیین و تحلیل تفاوت‏‌های اساسی این دو الگو می‏‌پردازد...
جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

جایگاه و نقش بازی در تربیت دینی کودکان

بازی از اولین ابزارهای تربیتی است که کودکان با آن آشنا می‌شوند؛ ابزاری که گاه تا سال‌های متمادی با آنان همراه است. رعایت برخی ضوابط در بازی از جانب مربیان تربیتی، می‌تواند این ابزار تربیتی را که از ویژگی‌های خاص آن، عنصر علاقه‌مندی برای کودکان است به یکی از رویکردهای مهم در جهت ایجاد و تقویت تربیت دینی تبدیل نماید...
راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

راهکارهای تربیت عبادی نوجوانان

. یافته‏‌های پژوهش نشان داد که می‏‌توان از راهکارها و روش‏‌هایی، مانند زمینه‏‌سازی مناسب، بصیرت‏‌بخشی، الگودهی مناسب، تشویق و تنبیه، تکریم، آموزش مراقبه و محاسبه، تذکر و یادآوری، تمثیل، تلقین به نفس، موعظه، دعا، ارتباط با اماكن مذهبي در جهت تربیت عبادی نوجوانان استفاده نمود...
راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

راهکارهای مأنوس‏‌نمودن کودکان با مسجد بر مبنای اصول بنیادین تربیتی

مأنوس نمودن کودکان با مساجد در ایام کودکی می‌تواند ارتباط آنها با مساجد در ایام نوجوانی و جوانی را به دنبال داشته باشد؛ تحقق این امر نیازمند سازوکارهای مناسبی، چون ابراز محبت به کودکان، احترام گذاشتن و سلام کردن به آنها، ارائه الگوی تربیتی مناسب به کودک...
نهادینه‏‌سازی آموزه‏‌های مهدوی در کودکان

نهادینه‏‌سازی آموزه‏‌های مهدوی در کودکان

هدف اصلی این پژوهش، تبیین مهدی‌باوری و نهادینه‌سازی معارف مهدوی با در نظر گرفتن حیطه‌های شخصیتی کودک است. به همین منظور، نوشتار پیش‌رو به شیوه کتابخانه‌ای و با روش توصیفی- تحلیلی، پس از تبیین «نهادینه‌سازی آموزه مهدوی» به بازشناسی ویژگی‌های دوره کودکی می‌پردازد تا دلیل انتخاب این مرحله سنی جهت ایجاد مهدی‌باوری روشن شود...
Powered by TayaCMS