اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

✍️احمد کوثری
🔹مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

روز8 اردیبهشت توسط (ع.ش) که ید طولایی در تنازع مذهبی دارد، خبری همراه با تصویری از یک قبر در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان:
"اعلام شهادت خانم پرنیا ماتسوشیما در شب چهلم این شهیده" (ع.ش) سعی کرده بود تا با انتشار تصویری از قبر تحت عنوان یک مستبصر 17 ساله ژاپنی و اعلام شهادت وی از این فرصت استفاده کرده و با جریحه دار کردن ذهن جوانان متدین و مذهبی از احساسات پاک آنها استفاده کرده و مساله را تبدیل به اختلافات شیعه-سنی کند.

اما در تاریخ 12 اردیبهشت دانش آموختگان ایرانی مقیم ژاپن در فضای مجازی خودشان با نام "ژاپنیکا" با آدرس:
instagram.com/japonica.ir
eitaa.com/japonica_ir
twitter.com/japonica_ir
https://t.me/japonica_ir
به بررسی این مساله پرداختند و اعلام نمودند اسم روی قبر فتوشاپ است و دختری با نام «پرنیا ماتسوشیما» واقعیت خارجی در ژاپن ندارد و عکس منتشر شده توسط (ع.ش) هم مربوط به «صبریه انواری» یک دختر افغانستانی مقیم شهر دهلی‌نو پایتخت هند است.
بعد از این خبر (ع.ش) ابتدا نپذیرفت و در 12 اردیبهشت بر روی حرف خود اصرار ورزید، اما ایشان در 13 اردیبهشت در صفحه اینستاگرام خودشان ضمن عنوان کردن این مساله که شماره ای که بعنوان پدر این دختر خبر شهادتش را داده بود، خاموش است، چنین نوشتند:
" عده ای از دوستان معتقدند که این جریان یک طراحی و دسیسه ای بوده برای بدنام کردن شیعیان...بنده با ذکر این نکته که چنین برنامه ای بعید نیست..."

که حکایت از این داشت که (ع.ش) پذیرفته که در بازی دشمنان شیعه و دشمنان وحدت اسلامی و احتمالا سرویسهای بیگانه افتاده است.

لذا چند نکته ای را عرض می کنم:
1️⃣دشمنان اسلام و ایران اسلامی بارها بیان داشته اند که نقشه آنها برای تخریب وجهه اسلام و ایران از راه نزاع و اختلاف افکنی شیعه و اهل سنت می باشد و اینکه فردی را بعنوان تور عملیاتی خود در اختلاف افکنی انتخاب کنند یعنی به جریان و خط او برای ایجاد اختلافات مذهبی امید بسته اند.

2️⃣بعد از عملیات غرورآفرین #وعده_صادق که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت، نماینده رژیم صهیونیستی برای عدم همراهی جهان اسلام با این عملیات برخاسته از متن قرآن و اسلام، با شیعه-سنی کردن قضیه، در سازمان ملل عنوان کرد:
 "رهبر ایران بدنبال برپایی امپراطوری ایرانِ شیعه در جهان است."

3️⃣رییس برنامه امنیت ملی در دانشگاه حیفای اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق، راهکار خودش را برای مهار ایران در جهان اسلام و منطقه، طی مصاحبه ای چنین اعلام می دارد:
" حرکت به سمت آشتی با سنی ها به رهبری آمریکایی ها و تلاش برای حرکت به سمت وضعیتی که به توانایی ایران در منطقه پایان دهد، به نظر من این راهکار واقعی است"
و این یعنی این رژیم خبیث، قدرت ایران را که برگرفته از عمل به اسلام ناب است را می خواهد با شیعه-سنی کردن مساله نزد کشورهای اسلامی و عربی تخریب کند.
4️⃣مقام معظم رهبری که در عملیات وعده صادق و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بعنوان ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا نقش اصلی را داشتند و با راهبری این عملیات غرورآفرین سبب عزت ایران اسلامی در جهان شدند، بارها بر پرهیز از نزاع مذهبی هشدار داده اند و اختلاف مذهبی را نکوهش کرده و بنفع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته اند که بعنوان حسن ختام به دو فرمایش از ایشان اشاره می شود:
" (دشمنان) خوب فهمیدند که اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، #رژیم_غاصب_صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ از آن طرف هم یک عدّه #مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می‏ بینید، می ‏شنوید، یا خبر دارید."
 📚بیانات در دیدار کارگزاران  حج در تاریخ 20 شهریور 1392
 "اینجور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد.
این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست.
اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از #آمریکاست؛ این دفاع از #صهیونیست‌هاست.
📚دیدار جمعی از مردم در روز عید غدیر ۲۷آذر۱۳۸۷

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
سرمقاله

سرمقاله

«تربیت تبلیغی» واژه‌ای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبان‌ها و محافل علمی افتاد؛ اما به‌راستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.

پر بازدیدترین ها

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران می‌پردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
Powered by TayaCMS