معرفی کتاب احکام آرایشگران

معرفی کتاب احکام آرایشگران

کتاب احکام آرایشگران توسط جمعی از پژوهشگران پژوهشکده باقرالعلوم(ع) و انتشارات این پژوهشکده منتشر شده است. این کتاب در دو بخش و یازده فصل تدوین شده است. دو بخش اصلی کتاب  با عنوان  «آداب آرایشگران مردانه و زنانه» و «احکام آرایشگران مردانه و زنانه» نوشته شده است. در بخش «آداب آرایشگران مردانه و زنانه»، آداب عمومی کسب و کار، آداب خاص آرایش و آرایشگری و آداب ریش و سبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. دربخش «احکام آرایشگران مردانه و زنانه» در 11 فصل «احکام آرایش و آرایشگری»، «احکام آرایش مردانه»، «احکام آرایش زنانه»، «احکام مشترک»، «احکام آرایش و زینت»، «احکام آرایش و تغییر قیافه»، «احکام خرید و فروش مواد آرایشی»، «احکام آسیب رساندن هنگام آرایشگری»، «احکام آرایشگری و قانون»، «احکام عبادی رایج در آرایشگری» و «مسائل متفرقه و مرتبط با آرایشگری» تبیین شده است.

در مقدمه کتاب احکام آرایشگران بر ضرورت تدوین پژوهش‌هایی درباره آداب و احکام اصناف به خصوص احکام صنف آرایشگران اشاره شده است؛ در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم: خداوند نعمت زیبایی را در اختیار همه بندگان قرار داده است. شیوه استفاده بهینه از آن را نیز از سوی حجج الهی تبیین فرموده است. فقهای عظام برای بکارگیری دین در زندگی دست به تدوین احکام شرعی زده‌اند. فقه و دستورات شرعی در ساماندهی سبک زندگی و جهت بخشی به زندگی توحید باوران نقش بزرگ و کارآمدی را ایفا می‌نماید. با توجه به اینکه فقه تبیین برنامه زندگی بر اساس ثقلین است؛ فقهای شیعه برای بهینه‌سازی زیبایی در زندگی زنان و مردان مسلمان احکامی تدوین نموده‌اند که در ابواب مختلف فقهی انعکاس دارد. از طرف دیگر الحاد و شرک با ترویج فرهنگ تبرج یعنی نمایش زیبایی در منظر نامحرمان درصدد ارائه الگوی رقیب برای مدل متقن برنامه فقه است. فقه دارای شمول گسترده‌ای در زوایای مختلف زندگی می‌باشد. دسته‌بندی و کاربردی‌سازی احکام فقهی منطبق با زندگی روزمره مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چه آنکه گاه ناآگاهی مؤمنین از احکام خاص مورد نیاز به غفلت از ادای تکلیف منجر می‌گردد. تدوین احکام اصناف یکی از بسته‌بندی‌های کاربردی فقه است که در ترویج و فرهنگ‌سازی سبک زندگی کمک شایانی می‌کنند.آرایشگری دریچه برای نفوذ سبک زندگی الحادی است که ابتدای اسلام مورد توجه فقهای شیعه قرار گرفته است، تدوین آداب و احکام صنف آرایشگران برای استفاده جدی‌تر از فقه زندگی است.

موضوعات مهمی از جمله: ‌آرایشگری در ایام سوگواری، آموزش آرایشگری، گریم و آرایش بازیگران،  کاشت و پیوند مو، رنگ کردن و غیره نیز در این کتاب بررسی شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

رفتارهای انسان‌ساز

رفتارهای انسان‌ساز

کتاب رفتارهای انسان‌ساز که دربردارنده مطالبی ارزنده و مفید از زندگی علما و بزرگان است که در دو جلد منتشر شده است.
کتاب خودسازی برای خودشناسی

کتاب خودسازی برای خودشناسی

کتاب از «مقدمه و سه بخش: کلیات، معرفت حصولی به نفس (علم‌النفس) و معرفت حضوری به نفس» گردآوری شده که هر بخش دارای فصولی است...
دائرة‌المعارف صحابه پیامبر(ص)

دائرة‌المعارف صحابه پیامبر(ص)

دائرةالمعارف صحابه شرح‌حال صحابه پیامبر اعظم (ص) را موردبررسی و کنکاش قرار داده و در تمام مطالب از آدرس‌دهی دقیق و از منابع متقن استفاده کرده است...
معرفی کتاب جنبش‏های نوپدید دینی – معنوی (مجموعه مقالات)

معرفی کتاب جنبش‏های نوپدید دینی – معنوی (مجموعه مقالات)

کتاب جنبش‏های نوپدید دینی – معنوی(مجموعه مقالات) به اهتمام محمد حسین کیانی و توسط انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شده است. این اثر شامل مجموعه مقالاتی است که در باب «جنبش‏های نوپدید دینی- معنوی» در شماره‌های مختلف فصلنامه مطالعات معنوی توسط متخصصان این حوزه نوشته و منتشر شده است.
مجموعه «گلشن ابرار آذربایجان»

مجموعه «گلشن ابرار آذربایجان»

این اثر به شرح‌حال 300 تن از فقیهان، عالمان، نویسندگان، شهیدان و استادان سده‌‌های سیزده، چهارده و پانزده هجری، از استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل اختصاص دارد. این اثر توسط گروه گلشن ابرار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تدوین شده است.
Powered by TayaCMS