ارزیابی تمایلات (ترجیحات مشتریان در فرایند تصمیم گیری خرید کالاهای خارجی)

ارزیابی تمایلات (ترجیحات مشتریان در فرایند تصمیم گیری خرید کالاهای خارجی)

واحد علوم و تعلقات

ارزیابی تمایلات (ترجیحات مشتریان در فرایند تصمیم گیری خرید کالاهای خارجی

* دکتر کامبیز حیدرزاده ** دکتر حسام زند حسامی *** محمدمهدی حسنلو

چکیده

افزایش رقابت در بازارهای جهانی و بالطبع هزینه های بازاریابی، بهبود اثر بخشی فعالیتها و استراتژی های بازاریابی را ضروری ساخته است. از سویی، جذابیت بازار ایران، افزایش رقابت میان

کالاهای خارجی و فقدان بررسی های کافی در این زمینه در بازار ایران، لزوم انجام پژوهش هایی از این دست را در ایران بیش از پیش ضروری مینماید. در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل شکاف، به بررسی ارزیابی مشتریان ایرانی نسبت به ویژگی های کالاها، شیوه های بازاریابی مرتبط و ترجیح خرید آنها برای کالاهای ساخت کشورهای آلمان و ژاپن پرداخته که از این رهگذر نمایان شد که مشتریان مورد بررسی ارزیابی متفاوتی نسبت به ویژگیهای کالاها، شیوه های بازاریابی مرتبط و ترجیح خرید کالاهای ساخت کشورهای آلمان و ژاپن دارند. به علاوه با تعیین اولویت عوامل موثر بر ترجیح خرید، شرکتهای فعال در بازار ایران می توانند در جهت بهینه کردن استراتژی های بازاریابی خود از نتایج بهره گیرند.

* دانشیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران ( heydarzadeh@srbiau.ac.ir)

تهران - بزرگراه اشرفی اصفهانی - به سمت حصارک - دانشکده مدیریت و اقتصاد - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران ** عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین ( zandhessami@yahoo.com)

قزوین - باراجین - دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین *** دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین ( mmhassanlou@gmail.com)

قزوین - باراجین - دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین

مجله مدیریت بازاریابی

نویسنده مسؤول یا طرف مکاتبه: دکتر کامبیز حیدرزاده

تاریخ دریافت مقاله:۸۷/۲۰/۵

تاريخ اصلاحات مقاله:۸۷/۵/۸

تاریخ پذیرش مقاله:۸۷/۲/۹

واژگان کلیدی:

رفتار مصرف کننده، بازاریابی بین المللی، استراتژی بازاریابی، کشور خاستگاه تولید، تحلیل شکاف،

تحلیل عاملی، ایران، آلمان، ژاپن

دکتر کامبیز حیدرزاده دکتر حسام زند حسامی، محمدمهدی حسنلو

پزشکی و علوم انسانی و مطالعات فری

پرتال جامع علوم استانی

سال چهارم، شماره 7، پاییز و زمستان ۱۳۸۸

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

ضرورت دارد که زندگی‌نامه اولین بانوی مدافع اسلام، بیشتر مورد کاوش و بررسی واقع شود. در راستای هدف مذکور، این مقاله در پی معرفی و شناساندن این بزرگ‌بانوی اسلام و تبیین مباحثی پیرامون ازدواج حضرت خدیجه سلام‌الله علیها است...
جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

مسجد سهم بسزایی در تربیت تبلیغی جامعه دینی بر عهده دارد. همچنان که قرآن در شماری از آیات خود به این مهم اشاره کرده است. سیره عملی پیامبران الهی (علیهم السلام) نشان از این مهم دارد که مسجد مهم‌ترین سنگر عرصه تربیت تبلیغی و تبلیغ تربیتی این انوار الهی بوده‏ است...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.

پر بازدیدترین ها

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا معنای لغوی و اصطلاحی قصه، اهمیت، انواع، ویژگی‌ها و ارزش‌های تربیتی قصه موردبررسی قرار گیرد، سپس جایگاه، اهمیت و ویژگی‌های قصه در قرآن موردبررسی قرار می‌گیرد و ...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.
روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

پژوهش حاضر با هدف بررسی روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش و به روش توصیفی از نوع کتابخانه‌ای انجام شده است...
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
Powered by TayaCMS