نشست علمی گروه جنبش های معنوی

نشست علمی گروه جنبش های معنوی

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگده باقرالعلوم (ع ) در ادامه سلسله نشست‌هاي علمي گروه جنبش های معنوی پژوهشگده باقرالعلوم (ع) چهارمین جلسه مقدماتی طرح "مصاحبه با اساتید و ناقدین مطرح عرفان اسلامی " در روز دوشنبه 5 آبان ماه در پژوهشکده باقرالعلوم برگزار ‌شد.

در اين نشست، که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر «محمد جواد رودگر» و آقایان «محمد حسین کیانی» و «علی اصغر نوروزی» و «عیسی جعفری» برگزار شد، سوالات مربوط به چندین استاد مطرح عرفان اسلامی و اساتید معرف و ناقد عرفان اسلامی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. این طرح قرار است بعد از نهایی شدن سوالات مصاحبه، وارد فاز نهایی شود.

آقای محمد حسین کیانی مدیر گروه جنبش های معنوی و مجری اصلی این طرح در مصاحبه با این پایگاه گفتند: این طرح که شامل مصاحبه با اساتید مطرح عرفان اسلامی و اساتید صاحب نظر و ناقد عرفان اسلامی و عرفان‌های کاذب بوده، قرار است در شهرهای مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و قم انجام گیرد، این پروژه به بحث معنویت می‌پردازد و سعی دارد از اساتیدی که ارتباط خوبی با جوانان داشته، استفاده کند. این طرح در این شکل و قالب کاری بکر و تازه است. البته در این طرح نیم‌نگاهی به نحله‌های مختلف و دیدگاهای متفاوت در فلسفه و عرفان اسلامی شده و برآنیم تا از دل این پروژه راهکارهایی جهت ارائه معنویت زلال اسلامی و بررسی زوایای پنهان عرفان اسلامی و نقد جنبش‌های معنوی نوظهور را استخراج کنیم. امید به برداشتن گامی در جهت ارتقاء سطح معنوی جامعه.

در پایان اقای محمدحسین کیانی از تمام کادر و پرسنل سایت پژوهش‌های معنوی و گروه فن آوری اطلاعات پژوهشکده تشکر و قدردانی کردند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
سرمقاله

سرمقاله

آزادی معنوی

آزادی معنوی

Powered by TayaCMS