وظایف سازمان‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)

وظایف سازمان‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)

محسن موحدی

واژگان کلیدی: فرهنگ، سازمان فرهنگی، سبک زندگی، اهل‌بیت (علیهم‌السلام).

چکيده

بر اساس اهمیت موضوع وظایف سازمان‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام)، در این پژوهش بر رابطه بین سازمان‌های فرهنگی جامعه و سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تأکید می‌شود. پس از بیان تعریف کلی از دو مفهوم سبک زندگی و سازمان فرهنگی، یافته‌های تحقیق ارائه خواهد شد. روش تحقیق از نوع پیمایشی است که در جامعه فرهنگیان شهرستان نجف‌آباد انجام شده و سؤالات تحقیق درباره نقش سیاست‌های پنج نهاد مهم فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده است. برخی نتایج و یافته‌های تحقیق عبارتند از: 1. غنی‌سازی مطالب کتب درسی دوره‌های مختلف تحصیلی درباره سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) از طریق تحلیل محتوای این کتب توسط متخصصان برنامه‌ریزی درسی و آموزشی مهم‎ترین وظیفه آموزش وپرورش؛ 2. انجام مطالعات و تحقیقات پیرامون فرهنگ عمومی در زمینه سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و استفاده از نتایج حاصل در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مهم‌ترین وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ 3. ساخت برنامه‌هایی در خصوص آشنا‎سازی نسل جوان با سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و نشان دادن برتری فرهنگ اسلامی بر فرهنگ غرب و سایر کشورها در این زمینه مهم‌ترین وظیفه صدا وسیما؛ 4. تبیین سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مهم‌ترین وظیفه حوزه علمیه؛ 5 تهیه. و ارائه اولویت‌های پژوهشی مطالعات راهبردی سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) برای موضوعات پایان‌نامه‌های رشته‌های علوم انسانی به‌صورت فراخوان به دانشگاه‌ها مهم‌ترین وظیفه وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در ترویج سبک زندگی اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به‌حساب می‌آید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

سرمقاله

سرمقاله

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
Powered by TayaCMS