تشکیل مجامع علمی برای نزدیک کردن نقطه‌نظرهای فقهی و کلامی

تشکیل مجامع علمی برای نزدیک کردن نقطه‌نظرهای فقهی و کلامی مقام معظم رهبری (مدظله العالی): علمای دو طرف و علمای فرق مسلمین بنشینند مجامع واحد تشکیل بدهند برای این‌که مسائل اسلامی را چه فقهی و چه کلامی با هم بررسی کنند؛ مثل همان چیزی که به عنوان دارالتقریب بود در مصر و علمای فرق مختلف اسلامی در آن جمع می‌شدند، با هم فکر می‌کردند، بحث می‌کردند و چه قدر خوب بود به خاطر همین بود که یکی از مفتی‌های بزرگ مصر مرحوم شیخ‌محمودشلتوت آن فتوای تاریخی را صادر کرد و مرحوم آیت‌اللَّه بروجردی (رضوان‌اللَّه‌علیه) از او تقدیر کردند و تشکر کردند. بیانات در خطبه‌های نمازجمعه در تاریخ 6 آبان 1367 واژگان کلیدی: وحدت، شیعه، اهل سنت، رهبری، حوزه علمیه، فقه، کلام

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
Powered by TayaCMS