نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نویسنده: احمد کوثری

 مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

 

اخیرا جولانی (احمد الشرع) و اردوغان به حمایت از مساله فلسطین پرداخته اند، آیا این حمایت ها جدی است و می توان روی حرفهای جولانی و اردوغان در حمایت از فلسطین حساب کرد که نکاتی در این رابطه بیان می گردد:

 1- جریان جولانی (احمد الشرع) و ترکیه اردوغان در مساله سوریه رسما در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی کردند و کارشان خواسته یا ناخواسته عملگی برای دشمن و رساندن منفعت به آنان و ایجاد تنفس برای رژیم صهیونیستی بود، همچنان که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام نمود:

 "احمد الشرع برای اسرائیل بهتر از بشار اسد است. از سقوط بشار اسد استقبال کردیم."

 2- کار جریان جولانی و ترکیه اردوغان کاملا بضرر مساله فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی و باعث تضعیف آن (هر چند بصورت موقت) بود.

 3- کاری که در سوریه اتفاق افتاد موجب شد که مسیر رساندن سلاح به فلسطین و لبنان از مسیر سوریه جولانی متوقف شود و اگر جولانی و اردوغان در خط و نشان خود برای رژیم صهیونیستی صادق بودند حداقل می گذاشتند سلاح از مسیر سوریه برای رزمندگان حماس و حزب الله ارسال می شد نه اینکه این مسیر را متوقف کنند. (در حالی که سیاست تقابل با رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی ایجاب می کند که حتی اگر فرضا آمریکای کافرو انگلیس خبیث هم به جبهه مقاومت بخواهند سلاح برسانند، نباید مانع شد، زیرا نابودی رژیم امروز اولویت اصلی است.)

 4-جولانی نیاز نیست به لفاظی کمک به فلسطین بپردازد، او همین که در مقابل رژیم صهیونیستی در سوریه ایستادگی کند و نگذارد خاک سوریه در مقابل این رژیم اشغال شود و در اشغال بماند و همچنین مانع این شود که توان نظامی سوریه در مقابل بمباران های رژیم از بین برود، کفایت می کند ( بخش هایی از خاک سوریه مانند بلندی های جولان و درعا تحت اشغال رژیم قرار گرفته، بیش از 800 بار صهیونیستها زیرساخت های مهم سوریه را بمباران نموده و عمده سیستم دفاعی-نظامی سوریه را منهدم کردند، اما جولانی هیچ عکس العملی تاکنون نداشته است) و البته کاری که در سوریه در روزهای گذشته در تقابل با رژیم صهیونیستی صورت گرفت گوشه ای از تقابل جبهه مردمی و برخی از قبائل غیرتمند عرب سوری بود و ربطی به حکومت جولانی نداشت.

 5- اردوغان بجای اینکه به جنگ زرگری و لفاظی با رژیم صهیونیستی بپردازد، همین که مبادلات خود را با رژیم کودک کش صهیونیستی قطع کند و دیگر کالاهای اساسی این رژیم خبیث را تامین ننماید، کفایت می کند. (ترکیه پنجمین کشور دنیاست که بیشترین حجم تبادلات با رژیم کودک کش صهیونیستی را دارد.)

 6- اما اینکه آیا می شود طوری طراحی نمود که جولانی و اردوغانی که در پازل رژیم بازی کرده اند را مقابل رژیم انداخت و کاری کرد که چاقو دسته خودش را ببرد؟ بله می شود و باید طراحی دقیق و هنرمندانه ای کرد، همچنان که جای هیچ شکی نیست که جریان افغان_عرب ها یا همان القاعده پیشین را آمریکا برای تقابل با شوروی سابق در افغانستان تجهیز و حمایت می کرد، بنحوی که برژینسکی مشاور امنیت ملی رییس جمهور اسبق آمریکا در جمع اعضای القاعده در افغانستان حاضر شده و به روحیه دادن و تشجیع آنان در مقابل شوروی می پردازد ولی بعدها طوری طراحی صورت گرفت که خط اصلی القاعده دشمن درجه یک و نزدیک خودش را آمریکا تعریف نموده و به تقابل جدی با آنان پرداخت.

 نتیجه: حمایت لفظی اردوغان و جولانی از فلسطین مصرف سیاسی داشته و صرفا ابزاری برای سوار شدن بر گرده مجاهدین است، لذا با وضعیت فعلی در عمل و در میدان هیچ چیزی از جانب اینها اتفاق نخواهد افتاد. اما ان شاءالله همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:

"به توفیق الهی، مناطق تصرف‌شده‌ی سوریه به وسیله‌ی #جوانان_غیور_سوری آزاد خواهد شد؛ شک نکنید این اتفاق خواهد افتاد و آمریکا هم به‌ وسیله‌ی جبهه‌ی مقاومت از منطقه اخراج خواهد شد."

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

No image

ملاحظاتی انتقادی درباره دیدگاه‌های دالایی‌لاما

از فرقه‌های مهم بودایی در تبت، فرقة «گه ـ لوگ ـ په» یا همان دالايي‌لاماست که به لاماییسم نیز مشهور است. مشهورترین رهبر این شاخه، تنزین گیاتسو، معروف به دالایی‌لامای چهاردهم است. عقاید گوناگون این شاخة بودایی، با تفاوت‌هایی، بیشتر بر پایة بودیسم سنتی شکل گرفته‌ است. دالایی‌لاما، عقایدی بحث‌برانگیز درباره خدا، هدف زندگی، شادی و مسائل اجتماعی ـ سیاسی مطرح کرده است. او دربارة دین، دیدگاهی پلورالیستیک دارد و به اصل وجود خدا یا خدایی شخصی معتقد نیست...
No image

بررسي مكانيسم‌هاي نفوذ و تغيير شيوه‌ي زندگي افراد توسط فرقه‌گرايي جديد

فرقه‌ها يا كيش‌ها، ساختارهاي پيچيده‌ي اجتماعي- اعتقادي‌ هستند كه در دنياي كنوني براي پر كردن خلاء ناشي از سكولاريته‌شدن جوامع، هرروزه بر دايره وسعت و قدرتشان افزوده مي‌شود. حضور يك رهبر كاريزماتيك در مرکز ساختار هرمي كه قرائتي شخصي‌شده از دين را عرضه مي‌كند، از مهم‌ترين ويژگي‌هاي فرقه‌ است.
No image

آسیب‌‏شناسی رابطه‏‌ی زنان و جنبش‏های نوپدید دینی

در دو دهه‏ی اخیر پای جنبش‏های نوپدید دینی در ایران نیز باز شده است. این جنبش‏ها در میان زنان و مردان پیروانی برای خود یافته‏اند. اما به‌نظر می‏رسد زنان بیشتر درگیر این جنبش‏ها شده‏اند و بیشتر نیز از عملکرد و تعلیمات این جنبش‏ها آسیب دیده‏اند. در این تحقیق دو پرسش اصلی مطرح می‏شود: چرا زنان به این جنبش‏ها می‏پیوندند؟ و چه آسیب‏هایی از این جنبش‏ها دریافت می‏کنند
No image

آسيب‌شناسي فرقه‌گرايي جديد در ايران (فرقه‌هاي عرفاني يا عرفان‌هاي فرقه‌اي؛ كداميك؟)

در دنياي كنوني، هرروزه بر قدرت فرقه‌ها يا كيش‌ها افزوده مي‌شود. نظام‌هاي پيچيده‌ي شست‌وشوي مغزي، كنترل ذهن و استثمار افراد، از ويژگي‌هاي بارز فرقه‌ها است.
زمینه‌های فرهنگی - اجتماعی گرایش به جنبش‌های نوپدید دینی در ایران (با تأکید بر عرفان حلقه و اکنکار)

زمینه‌های فرهنگی - اجتماعی گرایش به جنبش‌های نوپدید دینی در ایران (با تأکید بر عرفان حلقه و اکنکار)

هدف اصلی این مقاله تبيين زمينه‌هاي فرهنگي اجتماعي گرايش به جنبش‌هاي نوپديد ديني در ايران است. كه از طريق اهداف فرعي، شناخت سبك زندگي جامعه مورد مطالعه و جايگاه رهبران كاريزماتيك، شناخت جايگاه و نقش رسانه‌هاي نوين، تضاد ارزشي، بحران هويت و شناخت جايگاه و تمايل به التقاط‌گرايي پيروان اين جنبش‌ها تحقق مي‌يابد...

پر بازدیدترین ها

No image

ریاضت و حدود مشروع آن از منظر معصومين (ع)؛ در مواجهه با رویکرد صوفیانه

این نوشتار، تصویری از ریاضت مطلوب دینی از منظر قرآن و عترت (ع) است که شاخص‌های آن عمدتاً از احتجاجات معصومین(ع) با متصوفه‌ی زمانشان استنباط گردیده...
No image

ملاحظاتی انتقادی درباره دیدگاه‌های دالایی‌لاما

از فرقه‌های مهم بودایی در تبت، فرقة «گه ـ لوگ ـ په» یا همان دالايي‌لاماست که به لاماییسم نیز مشهور است. مشهورترین رهبر این شاخه، تنزین گیاتسو، معروف به دالایی‌لامای چهاردهم است. عقاید گوناگون این شاخة بودایی، با تفاوت‌هایی، بیشتر بر پایة بودیسم سنتی شکل گرفته‌ است. دالایی‌لاما، عقایدی بحث‌برانگیز درباره خدا، هدف زندگی، شادی و مسائل اجتماعی ـ سیاسی مطرح کرده است. او دربارة دین، دیدگاهی پلورالیستیک دارد و به اصل وجود خدا یا خدایی شخصی معتقد نیست...
No image

آسیب‌‏شناسی رابطه‏‌ی زنان و جنبش‏های نوپدید دینی

در دو دهه‏ی اخیر پای جنبش‏های نوپدید دینی در ایران نیز باز شده است. این جنبش‏ها در میان زنان و مردان پیروانی برای خود یافته‏اند. اما به‌نظر می‏رسد زنان بیشتر درگیر این جنبش‏ها شده‏اند و بیشتر نیز از عملکرد و تعلیمات این جنبش‏ها آسیب دیده‏اند. در این تحقیق دو پرسش اصلی مطرح می‏شود: چرا زنان به این جنبش‏ها می‏پیوندند؟ و چه آسیب‏هایی از این جنبش‏ها دریافت می‏کنند
No image

بررسي مكانيسم‌هاي نفوذ و تغيير شيوه‌ي زندگي افراد توسط فرقه‌گرايي جديد

فرقه‌ها يا كيش‌ها، ساختارهاي پيچيده‌ي اجتماعي- اعتقادي‌ هستند كه در دنياي كنوني براي پر كردن خلاء ناشي از سكولاريته‌شدن جوامع، هرروزه بر دايره وسعت و قدرتشان افزوده مي‌شود. حضور يك رهبر كاريزماتيك در مرکز ساختار هرمي كه قرائتي شخصي‌شده از دين را عرضه مي‌كند، از مهم‌ترين ويژگي‌هاي فرقه‌ است.
No image

آسيب‌شناسي فرقه‌گرايي جديد در ايران (فرقه‌هاي عرفاني يا عرفان‌هاي فرقه‌اي؛ كداميك؟)

در دنياي كنوني، هرروزه بر قدرت فرقه‌ها يا كيش‌ها افزوده مي‌شود. نظام‌هاي پيچيده‌ي شست‌وشوي مغزي، كنترل ذهن و استثمار افراد، از ويژگي‌هاي بارز فرقه‌ها است.
Powered by TayaCMS