مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- تقریب بین مذاهب اسلامی از مهم ترین امور عصر حاضر
خانه
موضوعات
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
شماره یازدهم و دوازدهم فصلنامه تربیت تبلیغی
تقریب بین مذاهب اسلامی از مهم ترین امور عصر حاضر
تقریب بین مذاهب اسلامی از مهم ترین امور عصر حاضر
1
23 فروردین 1404, 14:25
تقریب بین مذاهب اسلامی از مهم ترین امور عصر حاضر
تقریب بین مذاهب اسلامی از مهم ترین امور عصر حاضر
آیت الله مکارم شیرازی (دامت برکاته): «بارها عرض کردهایم وحدت مسلمین و تقریب بین مذاهب اسلامی در هر زمان، مخصوصاً در شرایط فعلی از اهمّ امور است لذا هرگونه اهانت به مقدّسات دیگران شرعاً جایز نیست مسلمانان اعم از شیعیان و اهلسنّت باید مراقب باشند که در دام دشمنان اسلام نیفتند و فتنه مذهبی برپا نکنند.» پایگاه اطلاع رسانی رواق الحجاج، تاریخ انتشار: 25 تیر 1392. واژگان کلیدی: آیت الله مکارم شیرازی، تقریب، وحدت، اتحاد، اختلاف، شیعه، اهل سنت
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
عکسنوشت امت و تمدن
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
اهمیت استعاذه در قرائت نماز
26 آذر 1404, 9:38
خطر شيطان پرستي را جدي بگيريم!!
26 آذر 1404, 9:38
چگونه مقاله ارسال کنم؟
26 آذر 1404, 9:38
توصیه امام خمینی(ره) برای مواظبت از وقت نماز
26 آذر 1404, 9:38
معرفی کتاب دین و چشم اندازهای نو
26 آذر 1404, 9:38
جدیدترین ها در این موضوع
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)
ویژگیهای زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدفمداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزشها و اصول اخلاقی در زندگی و بهرهمندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیتآمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دیندار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
13 اسفند 1397, 17:44
بررسی شیوههای تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن
در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژهای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسیهای این مقاله، دعوت چهرهبهچهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهرهبرداری از تمام فرصتها و شیوهها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمتهاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمتها، برخی از روشهای تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل میدهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
13 اسفند 1397, 17:42
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي
اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیینها و شیوههای اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل میشود.
13 اسفند 1397, 17:40
بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماهعسل»؛ با تأکید بر سواد رسانهای
هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی (شامل مؤلفههای سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ تلویزیونی «ماه عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانهای مخاطب است.
13 اسفند 1397, 17:39
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانهای برای مبلغان
زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانهها واقع شده كه بهعنوان مهمترین ابزار انتقال، بهطور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار دادهاند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد رسانهای مجهز شوند.
13 اسفند 1397, 17:38
پر بازدیدترین ها
بررسی شیوههای تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن
در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژهای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسیهای این مقاله، دعوت چهرهبهچهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهرهبرداری از تمام فرصتها و شیوهها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمتهاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمتها، برخی از روشهای تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل میدهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
13 اسفند 1397, 17:42
بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماهعسل»؛ با تأکید بر سواد رسانهای
هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی (شامل مؤلفههای سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ تلویزیونی «ماه عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانهای مخاطب است.
13 اسفند 1397, 17:39
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)
ویژگیهای زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدفمداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزشها و اصول اخلاقی در زندگی و بهرهمندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیتآمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دیندار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
13 اسفند 1397, 17:44
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي
اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیینها و شیوههای اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل میشود.
13 اسفند 1397, 17:40
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانهای برای مبلغان
زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانهها واقع شده كه بهعنوان مهمترین ابزار انتقال، بهطور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار دادهاند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد رسانهای مجهز شوند.
13 اسفند 1397, 17:38
Powered by
TayaCMS