معرفی کتاب بچه‌های بهشتی (مهارت‌هایی برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و حرف شنو و صبور)

معرفی کتاب بچه‌های بهشتی (مهارت‌هایی برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و حرف شنو و صبور)

نویسنده کتاب بچه‌های بهشتی جان گری است. این کتاب توسط شیرین یزدانی به فارسی ترجمه شده است. این کتاب شامل چهارده فصل است که به ترتیب با موضوعاتی، مانند بچه‌های بهشتی، چگونه از رهنمودهای پنجگانه استفاده کنیم؛ مهارت‌های جدید تربیتی؛ مهارت‌های لازم برای کم کردن مخالفت‌های بچه‌ها؛ مهارت‌ تربیتی در زمینه بهبود روابط والدین بافرزندان چگونه کودک خود را تشویق کنیم؛ مهارت‌های لازم برای منترل بچه؛ بچه‌ها باهم تفاوت دارند و...

در بخشی از این کتاب نویسنده می‌گوید: در بسیاری از موارد خواندن کتاب بچه‌های بهشتی، مهر تأییدی است بر کارهای درستی که درگذشته انجام می‌دادید، در موارد دیگر به اشتباهات خود پی می‌برید و می‌توانید به بسیاری از سؤال‌های بی‌جواب خود، پاسخ دهید. اگرچه این کتاب نمی‌تواند همه‌ مشکلات شما را حل کند، اما راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات کلی شما بیان می‌دارد. شما با خواندن این کتاب می‌توانید به‌گونه‌ای متفاوت و بسیار مؤثرتر از قبل، مشکلاتتان را حل کنید. شما با شناخت بهتر از فرزندانتان، می‌توانید برای سؤال‌هایی که هرروزه با آنها مواجه می‌شوید، پاسخ‌های مناسب بیابید.

کتاب بچه‌های بهشتی برای تربیت کردن فرزندان شما در سنین مختلف مناسب است. مهارت‌ها و نکات آموزشی این کتاب در تربیت بچه‌ها از سنین کم گرفته تا نوجوانی و بچه‌های در سن بلوغ، نیز مؤثر است. حتی اگر شما نوجوانی دارید و اکنون می‌خواهید از آموزه‌های این کتاب در تربیتش استفاده کنید نیز، می‌توانید به‌راحتی این مهارت‌های اساسی را یاد گرفته و آن‌ها را به‌کارگیرید.

من خودم با استفاده از روش‌های جدید تربیتی، متوجه شدم که فرزندانم نسبت به این روش‌ها خیلی زود عکس‌العمل نشان می‌دهند. اگرچه آنها طبق روش‌های غلط قدیمی تربیت‌شده بودند و برای کارهای بدشان تنبیه می‌شدند، اما به کار گرفتن روش‌های جدید برای تربیت کردن آنها بسیار مؤثر واقع شد. با استفاده از فن‌ها و مهارت‌هایی که در این کتاب ارائه خواهد شد، بچه‌ها در هر سنی و هر خانواده‌ای که باشند عکس‌العمل مثبتی به نحوه‌ تربیت کردن شما نشان خواهند داد.

مهارت‌ها و تکنیک‌های ارائه شده در این کتاب برای تربیت کردن همه‌ی بچه‌ها مناسب است. حتی بچه‌هایی که با آنها بدرفتاری یا خشونت شده و یا والدینشان آنها را سخت تنبیه می‌کردند. ناگفته پیداست که این نوع از بچه‌ها، مشکلات رفتاری خاص خودشان رادارند، اما وقتی والدین آنها از روش‌های تربیتی نوین ارائه‌شده در این کتاب استفاده می‌کنند، بهتر می‌توانند ناهنجاری‌های رفتاری آن‌ها را کنترل کرده و مشکلات آن‌ها را حل کنند. مطمئن باشید که اگر ازاین‌گونه بچه‌ها واقعاً حمایت کنید و عشق و علاقه‌ی خودتان را نسبت به آن‌ها نشان دهید، آن‌ها به‌راحتی تغییر می‌کنند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
سرمقاله

سرمقاله

«تربیت تبلیغی» واژه‌ای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبان‌ها و محافل علمی افتاد؛ اما به‌راستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.

پر بازدیدترین ها

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران می‌پردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
Powered by TayaCMS