در دنیای آنلاین چگونه سلامت خانوادگی خود را حفظ کنیم

در دنیای آنلاین چگونه سلامت خانوادگی خود را حفظ کنیم

روز به روز بر وسعت جهان تکنولوژی اضافه می شود و این فناوری بیش از پیش در جهان آنلاین نفوذکرده و هر شخص که این روزها دوست دارد به روز باشد یا کسب در آمد کند مجبور است به دنیای آنلاین متصل شود. در این بین بچه ها و بقیه اعضای خانواده شما شاید در معرض سو استفاده هایی از دنیای مجازی قرار بگیرند که خوب است پیش از هر آسیبی این دنیای آنلاین را با امنیت بیشتر همراهی کنید. نکته هایی از سوی کارشناسان و افراد مجربی در این باره بیان شده که ما از طرف پایگاه علمولوژی تصمیم گرفتیم سریع این موراد را در اختیار کاربران عزیز قرار دهیم.

نکته اول : ابتدا خودتان آموزش ببینید و بعد هم به فرزندانتان آموزش بدهید.

برای اینکه بتوانید به خوبی از خانواده خود حراست کنید سعی کنید تمام زوایایی از دنیای آنلاین که به شما ممکن است صدمه بزند را بشناسید و بعد از آن سعی در کنترل آن داشته باشید! در این راستا باید بگوییم که فرزندان شما باید بدانند که برخی از سایت ها که اطلاعاتشان را دریافت می کنند و اغلب هم سایت های بازی و گیم هستند قصد سو استفاده دارند پس از آن ها بخواهید اطلاعات خود را در هر وب سایتی ارائه ندهند. این یکی از مهمترین گزینه های حفظ امنیت و سلامت در دنیای مجازی است.

نکته دوم: اطلاعات و اهمیت آن را به فرزندانتان بیاموزید.

شاید فرزندشما هم فیس بوکی شده یا اینکه از شبکه های اجتماعی استفاده می کند. فیلتر های لازم را برای فرزندانتان ترسیم کنید و از آن ها بخواهید که هرگز اطلاعاتی مثل عکس و آدرس و شماره و .. را به کسی در این محیط ها ندهند! برخی اوقات از لطافت قلب و دل این بچه ها سو استفاده می شود پس نیاز به آموزش از سوی بزرگ تر ها دارند.

نکته سوم : از نرم افزارهای کنترل سلامت خانواده روی سیستم خود استفاده کنید.

نرم افزارهایی هستند که برای نظارت هرچه بیشتر عملکرد اعضا در دنیای مجازی بکار می روند این نرم افزارها قادر به مدیریت زمان، ضبط اسکرین ، ضبط فعالیت ها و حتی گزارش گیری و… مشغولند و می توان از طریق آن روند فعالیت فرزندان را مانیتور و نظاره کرد!

نکته چهارم: پتانسیل های خطرناک را به فرزندان خود بیاموزید.

به بچه هایتان بیاموزید که در شبکه های اجتماعی چگونه خطراتی ممکن است آن ها را مورد آسیب قرار دهد سعی کنید تمام زوایا را بررسی کرده و به زبان خود بچه ها به آن ها بگوید. سعی کنید از سایت های مستهجن با ذوق برای بچه ها صحبت نکنید!

نکته پنجم : اهمیت عدم توجه به پیام های مشکوک را به فرزندانتان بیاموزید.

اینکه ممکن است گاهی با پیشنهاد نصب نرم افزار یا کلیک بر روی برخی لینک ها به طور اتفاقی مواجه شوید بسیار اهمیت دارد که فرزندان خود را از این مهم و خطرات احتمالی آن باخبر کنید. از فرزندان بخواهید در صورت چنین پیشنهاداتی حتما سیستم را خاموش کنند تا دچار حملات و تهدیدات نشوند.

نکته ششم : مدت زمانی که فرزندانتان با اینترنت کار می کنند را مدیریت کنید!

با اهمیت دادن به مدت زمانی که این بچه ها صرف می کنند تا بتوانند از اینترنت استفاده کنند همچنین با مدیریت هرچه بیشتر این اوضاع به بچه ها کمک کنید که بتوانند حس کنند شما در حال مدیریت آن ها هستید و در محیطی کاملا باز در حال مانیتور کردن آن ها هستید وقتی که بدانند مدت زمان محدودی در اختیار دارند و فعالیتشان مانیتور می شود پس از مشکلات و عوارض این دنیا بیشتر در امان خواهند ماند و سعی دارند کارهای ضروری تر را دنبال کنند.

نکته هفتم: سیستم کامپیوتر را خودتان مدیریت کنید.

مهم است که فرزند شما احساس مالکیت رایانه نداشته باشد چرا که این محدویت می تواند مشکل ساز باشد و اجازه هر کاری را به وی بدهد پس یکی از بهترین راه ها این است که این فرزند شما در اتاقش هیچ نوع وسیله دیجیتالی انحصاری مثل تبلت و کامپیوتر و گوشی نداشته باشد.

نکته هشتم: با فرزندانتان به عنوان دوست برخورد کنید.

زمانی که شما با فرزندانتان یک رابطه دوستانه ایجاد می کنید خواه نا خواه آن ها به ارتباطات شفاف تن می دهند و شما را قطعا در جریان این ارتباطات قرار می دهند پس دوستی والدین با فرزندان می تواند به میزان زیادی از این فشار ها و مشکلات احتمالی بکاهد!

این ها از مهمترین نکاتی بود که می تواند فرزندان و در پی آن زندگی خانوادگی شما را امن تر و شاد تر کند! پس سعی کنید این موضوع را مهم بدارید و روی آن سرمایه گذاری زمانی و پولی کنید!

منبع-http://elmology.ir

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
سرمقاله

سرمقاله

«تربیت تبلیغی» واژه‌ای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبان‌ها و محافل علمی افتاد؛ اما به‌راستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.

پر بازدیدترین ها

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران می‌پردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
Powered by TayaCMS