مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
خانه
موضوعات
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
شماره بیست و سوم دوفصلنامه مطالعات معنوی
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
1
15 شهریور 1397, 13:34
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
امروزه بازیهای رایانهای بسیار پرقدرت، جذاب و پرکشش است به حدی که افراد تا حد اعتیاد به آنها آلوده میشوند. بهتر است والدین سعی کنند حداقل در بازیهای رایانهای عناصر بسیاری وجود دارد که والدین میتوانند ضمن آگاهی از آنها به ارتقاء سلامت روانی و رشد شخصیت و شناخت و یادگیری فرزند خود کمک کنند از جمله:
ایجاد هدف درمانی یا آموزشی:
والدین با شناسایی و در دسترس قرار دادن بازیهایی که یکی از اهداف مدنظر آنها را تأمین میکند میتوانند بهصورت غیرمستقیم تمرکز نمایند.
نوع بازی:
هر بازی ویژگی خاص خود را دارد، ماجراجویی و جستجوگری، شبیهسازی عبور از پیچوخمها و ... تشويق والدین هنگام بازیهایی که در جنبههای شناختی مؤثرند میتواند موجب افزایش انگیزه کودکان در استفاده از این بازیها شود.
میزان فعالیت:
بازیهای رایانهای بهگونهای طراحی شدهاند که میزان فعالیت فرد در آنگاه به صد درصد و گاه به صفر نزدیک میشود، یعنی خود فقط تماشا میکند. بازیهایی را در دسترس او قرار دهیم که میزان فعالیت کودک در آن بالا باشد و معمولاً ایجاد سؤالی نماید تا کودک مجبور به تفکر و تصمیمگیری سریع شود.
اطلاعات و قوانین بازی:
بازیهایی که قوانین و اطلاعات بازی را به فرد ارائه میدهد راهبردهای شناختی بیشتری دارند و میتواند استفاده از راه و روش و برنامهریزی زندگی تشویق نماید.
نقش شانس در پیروزی
: کودکان بازی میکنند تا برنده شوند. بازیهایی را تهیه کنیم که رسیدن به موفقیت برحسب تلاش فرد باشد نه شانس.
میزان مشکل بودن بازی
: بازیهایی را تهیه کنیم که از آسان به سخت باشد تا جذابیت بازی را برای او بیشتر کند.
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
مطالب خواندنی
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
آسیب های تربیت دینی و ارائه راهکارهای مناسب از دیدگاه صاحبنظران با رویکرد برنامه ریزی درسی
18 فروردین 1404, 7:41
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهتگیری مذهبی در دانشآموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز
18 فروردین 1404, 7:41
تجربهنگاری از هویت فرهنگی فرقه دراویش گنابادی در استان چهارمحال و بختیاری
18 فروردین 1404, 7:41
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران
18 فروردین 1404, 7:41
آیا برای پیشگیری از رفتارهای نابهنجار کودکان و انجام اعمال عبادی میتوان از اهرم فشار و زور استفاده کرد؟
18 فروردین 1404, 7:41
جدیدترین ها در این موضوع
ملاحظاتی انتقادی درباره دیدگاههای دالاییلاما
از فرقههای مهم بودایی در تبت، فرقة «گه ـ لوگ ـ په» یا همان دالاييلاماست که به لاماییسم نیز مشهور است. مشهورترین رهبر این شاخه، تنزین گیاتسو، معروف به دالاییلامای چهاردهم است. عقاید گوناگون این شاخة بودایی، با تفاوتهایی، بیشتر بر پایة بودیسم سنتی شکل گرفته است. دالاییلاما، عقایدی بحثبرانگیز درباره خدا، هدف زندگی، شادی و مسائل اجتماعی ـ سیاسی مطرح کرده است. او دربارة دین، دیدگاهی پلورالیستیک دارد و به اصل وجود خدا یا خدایی شخصی معتقد نیست...
7 شهریور 1397, 18:18
بررسي مكانيسمهاي نفوذ و تغيير شيوهي زندگي افراد توسط فرقهگرايي جديد
فرقهها يا كيشها، ساختارهاي پيچيدهي اجتماعي- اعتقادي هستند كه در دنياي كنوني براي پر كردن خلاء ناشي از سكولاريتهشدن جوامع، هرروزه بر دايره وسعت و قدرتشان افزوده ميشود. حضور يك رهبر كاريزماتيك در مرکز ساختار هرمي كه قرائتي شخصيشده از دين را عرضه ميكند، از مهمترين ويژگيهاي فرقه است.
7 شهریور 1397, 18:16
آسیبشناسی رابطهی زنان و جنبشهای نوپدید دینی
در دو دههی اخیر پای جنبشهای نوپدید دینی در ایران نیز باز شده است. این جنبشها در میان زنان و مردان پیروانی برای خود یافتهاند. اما بهنظر میرسد زنان بیشتر درگیر این جنبشها شدهاند و بیشتر نیز از عملکرد و تعلیمات این جنبشها آسیب دیدهاند. در این تحقیق دو پرسش اصلی مطرح میشود: چرا زنان به این جنبشها میپیوندند؟ و چه آسیبهایی از این جنبشها دریافت میکنند
7 شهریور 1397, 18:13
آسيبشناسي فرقهگرايي جديد در ايران (فرقههاي عرفاني يا عرفانهاي فرقهاي؛ كداميك؟)
در دنياي كنوني، هرروزه بر قدرت فرقهها يا كيشها افزوده ميشود. نظامهاي پيچيدهي شستوشوي مغزي، كنترل ذهن و استثمار افراد، از ويژگيهاي بارز فرقهها است.
7 شهریور 1397, 18:7
زمینههای فرهنگی - اجتماعی گرایش به جنبشهای نوپدید دینی در ایران (با تأکید بر عرفان حلقه و اکنکار)
هدف اصلی این مقاله تبيين زمينههاي فرهنگي اجتماعي گرايش به جنبشهاي نوپديد ديني در ايران است. كه از طريق اهداف فرعي، شناخت سبك زندگي جامعه مورد مطالعه و جايگاه رهبران كاريزماتيك، شناخت جايگاه و نقش رسانههاي نوين، تضاد ارزشي، بحران هويت و شناخت جايگاه و تمايل به التقاطگرايي پيروان اين جنبشها تحقق مييابد...
7 شهریور 1397, 18:4
پر بازدیدترین ها
ریاضت و حدود مشروع آن از منظر معصومين (ع)؛ در مواجهه با رویکرد صوفیانه
این نوشتار، تصویری از ریاضت مطلوب دینی از منظر قرآن و عترت (ع) است که شاخصهای آن عمدتاً از احتجاجات معصومین(ع) با متصوفهی زمانشان استنباط گردیده...
7 شهریور 1397, 17:20
آسیبشناسی رابطهی زنان و جنبشهای نوپدید دینی
در دو دههی اخیر پای جنبشهای نوپدید دینی در ایران نیز باز شده است. این جنبشها در میان زنان و مردان پیروانی برای خود یافتهاند. اما بهنظر میرسد زنان بیشتر درگیر این جنبشها شدهاند و بیشتر نیز از عملکرد و تعلیمات این جنبشها آسیب دیدهاند. در این تحقیق دو پرسش اصلی مطرح میشود: چرا زنان به این جنبشها میپیوندند؟ و چه آسیبهایی از این جنبشها دریافت میکنند
7 شهریور 1397, 18:13
ملاحظاتی انتقادی درباره دیدگاههای دالاییلاما
از فرقههای مهم بودایی در تبت، فرقة «گه ـ لوگ ـ په» یا همان دالاييلاماست که به لاماییسم نیز مشهور است. مشهورترین رهبر این شاخه، تنزین گیاتسو، معروف به دالاییلامای چهاردهم است. عقاید گوناگون این شاخة بودایی، با تفاوتهایی، بیشتر بر پایة بودیسم سنتی شکل گرفته است. دالاییلاما، عقایدی بحثبرانگیز درباره خدا، هدف زندگی، شادی و مسائل اجتماعی ـ سیاسی مطرح کرده است. او دربارة دین، دیدگاهی پلورالیستیک دارد و به اصل وجود خدا یا خدایی شخصی معتقد نیست...
7 شهریور 1397, 18:18
آسيبشناسي فرقهگرايي جديد در ايران (فرقههاي عرفاني يا عرفانهاي فرقهاي؛ كداميك؟)
در دنياي كنوني، هرروزه بر قدرت فرقهها يا كيشها افزوده ميشود. نظامهاي پيچيدهي شستوشوي مغزي، كنترل ذهن و استثمار افراد، از ويژگيهاي بارز فرقهها است.
7 شهریور 1397, 18:7
زمینههای فرهنگی - اجتماعی گرایش به جنبشهای نوپدید دینی در ایران (با تأکید بر عرفان حلقه و اکنکار)
هدف اصلی این مقاله تبيين زمينههاي فرهنگي اجتماعي گرايش به جنبشهاي نوپديد ديني در ايران است. كه از طريق اهداف فرعي، شناخت سبك زندگي جامعه مورد مطالعه و جايگاه رهبران كاريزماتيك، شناخت جايگاه و نقش رسانههاي نوين، تضاد ارزشي، بحران هويت و شناخت جايگاه و تمايل به التقاطگرايي پيروان اين جنبشها تحقق مييابد...
7 شهریور 1397, 18:4
Powered by
TayaCMS