مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
خانه
موضوعات
مصاحبه
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
1
15 شهریور 1397, 13:34
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
امروزه بازیهای رایانهای بسیار پرقدرت، جذاب و پرکشش است به حدی که افراد تا حد اعتیاد به آنها آلوده میشوند. بهتر است والدین سعی کنند حداقل در بازیهای رایانهای عناصر بسیاری وجود دارد که والدین میتوانند ضمن آگاهی از آنها به ارتقاء سلامت روانی و رشد شخصیت و شناخت و یادگیری فرزند خود کمک کنند از جمله:
ایجاد هدف درمانی یا آموزشی:
والدین با شناسایی و در دسترس قرار دادن بازیهایی که یکی از اهداف مدنظر آنها را تأمین میکند میتوانند بهصورت غیرمستقیم تمرکز نمایند.
نوع بازی:
هر بازی ویژگی خاص خود را دارد، ماجراجویی و جستجوگری، شبیهسازی عبور از پیچوخمها و ... تشويق والدین هنگام بازیهایی که در جنبههای شناختی مؤثرند میتواند موجب افزایش انگیزه کودکان در استفاده از این بازیها شود.
میزان فعالیت:
بازیهای رایانهای بهگونهای طراحی شدهاند که میزان فعالیت فرد در آنگاه به صد درصد و گاه به صفر نزدیک میشود، یعنی خود فقط تماشا میکند. بازیهایی را در دسترس او قرار دهیم که میزان فعالیت کودک در آن بالا باشد و معمولاً ایجاد سؤالی نماید تا کودک مجبور به تفکر و تصمیمگیری سریع شود.
اطلاعات و قوانین بازی:
بازیهایی که قوانین و اطلاعات بازی را به فرد ارائه میدهد راهبردهای شناختی بیشتری دارند و میتواند استفاده از راه و روش و برنامهریزی زندگی تشویق نماید.
نقش شانس در پیروزی
: کودکان بازی میکنند تا برنده شوند. بازیهایی را تهیه کنیم که رسیدن به موفقیت برحسب تلاش فرد باشد نه شانس.
میزان مشکل بودن بازی
: بازیهایی را تهیه کنیم که از آسان به سخت باشد تا جذابیت بازی را برای او بیشتر کند.
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
مطالب خواندنی
جدیدترین ها در این موضوع
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی
به نظر میرسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روشهای صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، بهگونهای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
26 شهریور 1394, 20:39
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی
با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهمترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ میتواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
26 شهریور 1394, 20:5
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی
مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمهشب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوانهایی كه میشناختم، بهقولمعروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامههاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامهها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامهها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را میتوان «شكاف ديجيتالي» بين دو نسل ناميد.
19 آبان 1393, 13:49
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا
بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همانظور كه بايد معايب عرفانهاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
3 اردیبهشت 1393, 22:14
مصاحبه با محمد حسين كياني
به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبشهاي نو پديد ديني»؟ «جنبشهاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!
3 اردیبهشت 1393, 22:7
پر بازدیدترین ها
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی
مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمهشب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوانهایی كه میشناختم، بهقولمعروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامههاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامهها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامهها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را میتوان «شكاف ديجيتالي» بين دو نسل ناميد.
19 آبان 1393, 13:49
مصاحبه باحجت الاسلام حميد رضا مظاهري سيف
با كدام مباني؟ ما که درباره عرفانهاي كاذب در حوزه علميه قم كار كنيم ميگويند اسم «عرفان» را نياوريد! ما ميخواهيم نقد كنيم، ميگويند «عرفان» يعني چه؟ همهي «عرفان» كاذب است! صادق آن هم كاذب است
3 اردیبهشت 1393, 21:32
مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني
از آن جهت که ديد عرفان در مملکت ما كارايي زياد دارد، بخصوص الان که پُل عرفان در دنيا پيشروي ميكند. دشمنان براي اينكه بتوانند اهداف خودشان را از پل عرفان پياده كنند سرسختانه كار ميكنند. البته ما خودمان را بايد خيلي آماده بكنيم
3 اردیبهشت 1393, 21:42
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی
به نظر میرسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روشهای صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، بهگونهای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
26 شهریور 1394, 20:39
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی
با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهمترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ میتواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
26 شهریور 1394, 20:5
Powered by
TayaCMS