بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند

بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند

نتايج مطالعات برخي محققان نشان مي دهد بيشتر معتادان به موبايل از اعتماد به نفس پاييني برخوردارند. در گزارش ارايه شده توسط کارگروه آسيب هاي نوپديد همايش اسلام و آسيب هاي اجتماعي با بيان اين مطلب آمده است:بسياري از معتادان به موبايل افرادي با اعتماد به نفس پايين هستند و در روابط اجتماعي خود مشکل دارند و احساس مي کنند که بايد دايم با ديگران در تماس باشند. درهمايش اسلام و آسيب ها ي اجتماعي موضوع آسيب هاي نوپديد يکي از 9 کارگروه برگزار شده در زمينه هاي مختلف آسيب ها ي اجتماعي بود که در آن اعتياد به تلفن همراه به ويژه پيامک مورد بررسي قرار گرفت.

گزارش کارگروههاي فوق درکتابي تحت عنوان "گزيده مقالات و نتايج کارگروههاي نخستين همايش علمي اسلام و آسييب هاي اجتماعي" منتشرشد. بر اساس اين گزارش استفاده ناصحيح از تکنولوژي هاي نوين ارتباطي منجر به ايجاد پديده هاي آسيب زاي رواني و اجتماعي شده است .

دراين گزارش آمده است : زير بناي فيزيولوژيک يکساني بين اعتياد دارويي و اعتياد هاي رفتاري وجود دارد . متخصصان شرکت کننده در اين کار گروه معتقدند ، خاموش کردن موبايل براي معتادان به موبايل ،"اضطراب" ، "حساسيت" ، "اختلال خواب و بي خوابي" ، حتي" لرز" و "مشکلات گوارشي" مي‌آورد.
از ديگر نتايج ارايه شده در کارگروه آسيب هاي نوپديد جنبه هاي مختلف اشکال اعتياد به پيام کوتاه است که مي توان به "صرف زمان زياد براي پيام کوتاه" ، "اشتغال خاطر" ، "درگيري هاي ذهني در مورد پيام کوتاه" ،" جرو بحث با ديگران در جريان استفاده از پيام کوتاه" اشاره کرد . همچنين " احساس پشيماني در مورد زمان صرف شده براي پيام کوتاه" ،‌"استفاده از پيام کوتاه براي هيجان جويي و ايجاد روابط اجتماعي با ديگران" ،" زدن از درس يا کار براي پرداختن به پيام کوتاه براي ارضاي خاطر" نيز از ديگر اشکال اعتياد به موبايل است که در اين کار گروه به دست آمده است .

منبع: حمید رضا ترکمندی

 

 

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!

پر بازدیدترین ها

 مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

با كدام مباني؟ ما که درباره عرفان‏هاي كاذب در حوزه علميه قم كار كنيم مي‏گويند اسم «عرفان» را نياوريد! ما مي‏خواهيم نقد كنيم، مي‏گويند «عرفان» يعني چه؟ همه‏ي «عرفان» كاذب است! صادق آن هم كاذب است
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
 مصاحبه با حجت الاسلام دكتر محمد جواد رودگر

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر محمد جواد رودگر

بعضي از عزيزاني كه ما در محضرشان هستيم كاملاً به اين مقولات و آنچه در اين عرصه گذشت توجه دارند؛ تا اينكه به تعبير مقام معظم رهبري، تهاجم به قتل‏ عام و غارت فرهنگي تبديل شد و به تدريج يك ناتوي فرهنگي عليه جبهة تفكر ديني و اسلامي به جا آمد و در اين اواخر هم تعبير به «جنگ نرم» شد.
Powered by TayaCMS