اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

✍️احمد کوثری
🔹مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

روز8 اردیبهشت توسط (ع.ش) که ید طولایی در تنازع مذهبی دارد، خبری همراه با تصویری از یک قبر در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان:
"اعلام شهادت خانم پرنیا ماتسوشیما در شب چهلم این شهیده" (ع.ش) سعی کرده بود تا با انتشار تصویری از قبر تحت عنوان یک مستبصر 17 ساله ژاپنی و اعلام شهادت وی از این فرصت استفاده کرده و با جریحه دار کردن ذهن جوانان متدین و مذهبی از احساسات پاک آنها استفاده کرده و مساله را تبدیل به اختلافات شیعه-سنی کند.

اما در تاریخ 12 اردیبهشت دانش آموختگان ایرانی مقیم ژاپن در فضای مجازی خودشان با نام "ژاپنیکا" با آدرس:
instagram.com/japonica.ir
eitaa.com/japonica_ir
twitter.com/japonica_ir
https://t.me/japonica_ir
به بررسی این مساله پرداختند و اعلام نمودند اسم روی قبر فتوشاپ است و دختری با نام «پرنیا ماتسوشیما» واقعیت خارجی در ژاپن ندارد و عکس منتشر شده توسط (ع.ش) هم مربوط به «صبریه انواری» یک دختر افغانستانی مقیم شهر دهلی‌نو پایتخت هند است.
بعد از این خبر (ع.ش) ابتدا نپذیرفت و در 12 اردیبهشت بر روی حرف خود اصرار ورزید، اما ایشان در 13 اردیبهشت در صفحه اینستاگرام خودشان ضمن عنوان کردن این مساله که شماره ای که بعنوان پدر این دختر خبر شهادتش را داده بود، خاموش است، چنین نوشتند:
" عده ای از دوستان معتقدند که این جریان یک طراحی و دسیسه ای بوده برای بدنام کردن شیعیان...بنده با ذکر این نکته که چنین برنامه ای بعید نیست..."

که حکایت از این داشت که (ع.ش) پذیرفته که در بازی دشمنان شیعه و دشمنان وحدت اسلامی و احتمالا سرویسهای بیگانه افتاده است.

لذا چند نکته ای را عرض می کنم:
1️⃣دشمنان اسلام و ایران اسلامی بارها بیان داشته اند که نقشه آنها برای تخریب وجهه اسلام و ایران از راه نزاع و اختلاف افکنی شیعه و اهل سنت می باشد و اینکه فردی را بعنوان تور عملیاتی خود در اختلاف افکنی انتخاب کنند یعنی به جریان و خط او برای ایجاد اختلافات مذهبی امید بسته اند.

2️⃣بعد از عملیات غرورآفرین #وعده_صادق که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت، نماینده رژیم صهیونیستی برای عدم همراهی جهان اسلام با این عملیات برخاسته از متن قرآن و اسلام، با شیعه-سنی کردن قضیه، در سازمان ملل عنوان کرد:
 "رهبر ایران بدنبال برپایی امپراطوری ایرانِ شیعه در جهان است."

3️⃣رییس برنامه امنیت ملی در دانشگاه حیفای اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق، راهکار خودش را برای مهار ایران در جهان اسلام و منطقه، طی مصاحبه ای چنین اعلام می دارد:
" حرکت به سمت آشتی با سنی ها به رهبری آمریکایی ها و تلاش برای حرکت به سمت وضعیتی که به توانایی ایران در منطقه پایان دهد، به نظر من این راهکار واقعی است"
و این یعنی این رژیم خبیث، قدرت ایران را که برگرفته از عمل به اسلام ناب است را می خواهد با شیعه-سنی کردن مساله نزد کشورهای اسلامی و عربی تخریب کند.
4️⃣مقام معظم رهبری که در عملیات وعده صادق و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بعنوان ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا نقش اصلی را داشتند و با راهبری این عملیات غرورآفرین سبب عزت ایران اسلامی در جهان شدند، بارها بر پرهیز از نزاع مذهبی هشدار داده اند و اختلاف مذهبی را نکوهش کرده و بنفع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته اند که بعنوان حسن ختام به دو فرمایش از ایشان اشاره می شود:
" (دشمنان) خوب فهمیدند که اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، #رژیم_غاصب_صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ از آن طرف هم یک عدّه #مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می‏ بینید، می ‏شنوید، یا خبر دارید."
 📚بیانات در دیدار کارگزاران  حج در تاریخ 20 شهریور 1392
 "اینجور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد.
این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست.
اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از #آمریکاست؛ این دفاع از #صهیونیست‌هاست.
📚دیدار جمعی از مردم در روز عید غدیر ۲۷آذر۱۳۸۷

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!

پر بازدیدترین ها

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!
 مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

با كدام مباني؟ ما که درباره عرفان‏هاي كاذب در حوزه علميه قم كار كنيم مي‏گويند اسم «عرفان» را نياوريد! ما مي‏خواهيم نقد كنيم، مي‏گويند «عرفان» يعني چه؟ همه‏ي «عرفان» كاذب است! صادق آن هم كاذب است
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
Powered by TayaCMS