اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

هنگامی‌که برای کودک اسباب‌بازی می‌خرید با خودتان آن را می‌سازید، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ قیمت آن، دوام و استقامت آن، ایمنی آن و جنبه تفریحی آن. ممکن است چیزی که به نظر شما خیلی جالب و خوب طراحی‌شده است، برای کودک کاملاً بی‌معنی و بی‌ارزش باشد. او بیشتر علاقه‌مند است بداند آن اسباب‌بازی چقدر سروصدا دارد. چقدر بادوام است و با باطری‌اش چه مدت کار خواهد کرد. شاید اگر او را در مغازه اسباب‌بازی آزادانه رها کنید او سراغ سگ پلاستیکی صورتی‌رنگ با خرس پشمالوی نارنجی برود و نه آن معما چیستان (جورچین) جویی زیبایی که شما از آن خوشتان آمده است.

اگر از فروشگاه معروفی اسباب‌بازی می‌خرید نگران ایمنی آن نباشید، زیرا آنان مقررات و قوانین دقیقی را در رابطه با جنس کالا، استاندارد بودن و نوع ساخت آن‌ها رعایت می‌کنند. از خرید اسباب‌بازی‌های ارزان از بازارهای خیابانی که چندان نام آشنایی نیستند، خودداری کنید. این نوع اسباب‌بازی‌ها می‌توانند از مواد غیراستاندارد و خطرناک تهیه‌شده باشند.

باید دید که آیا این اسباب‌بازی نیازها و کنجکاوی‌های او را برآورده می‌کند وگرنه به‌زودی از آن خسته شده و دلش را خواهد زد و آن را در داخل قفسه با پشت کمد پرت کرده و دیگر سراغش نمی‌رود؟ و آیا آن اسباب‌بازی بی‌خطر است و نکات ایمنی در آن رعایت شده است؟ حتماً به‌خوبی آن را وارسی کنید. علی‌الخصوص دقت کنید که لبه تیز نداشته باشد. و اگر با باطری کار می‌کند، آیا می‌توانید مدام باطری‌های تازه برایش بخرید؟ بسیاری از اسباب‌بازی‌هایی که با باطری کار می‌کنند و معمولاً پس از یک ساعت باطری تمام

می‌کنند، شاید بد نباشد یک دستگاه شارژ باطری بخرید و آیا باعث تشویقش به فکر کردن با خلق کردن می‌شود؟ منظور آموزشی، بودن آن نیست، بلکه باید در عین سرگرم‌کننده بودن تا حدی نیز ذهن او را به کار گیرد. و آیا محکم و بادوام است؟ هرگز قدرت تخریب کودک را ناچیز نپندارید، حتی اگر او جزء آن دسته از کودکان مخرب نیست..

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!

پر بازدیدترین ها

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
 مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

با كدام مباني؟ ما که درباره عرفان‏هاي كاذب در حوزه علميه قم كار كنيم مي‏گويند اسم «عرفان» را نياوريد! ما مي‏خواهيم نقد كنيم، مي‏گويند «عرفان» يعني چه؟ همه‏ي «عرفان» كاذب است! صادق آن هم كاذب است
 مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

از آن جهت که ديد عرفان در مملکت ما كارايي زياد دارد، بخصوص الان که پُل عرفان در دنيا پيش‏روي مي‏كند. دشمنان براي اينكه بتوانند اهداف خودشان را از پل عرفان پياده كنند سرسختانه كار مي‏كنند. البته ما خودمان را بايد خيلي آماده بكنيم
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
Powered by TayaCMS