انتخاب برنامه‌های تلویزیونی مناسب برای کودک

انتخاب برنامه‌های تلویزیونی مناسب برای کودک

قضاوت و انتخاب برنامه‌ای مناسب برای تماشای کودکان کار چندان دشواری نیست، البته باید مراقب برنامه‌های ترسناک با خشونت‌بار که می‌توانند به کودک صدمه بزنند باشید. در زمان‌بندی برنامه‌های تلویزیونی، سعی شده است ساعت‌های مناسبی از شب برای بچه‌های سنین مختلف، بدون آنکه با زمان خوابشان تلاقی کند، برنامه پخش شود. همیشه بچه‌ها تمایل دارند برنامه‌هایی را که برای بزرگ‌ترها در نظر گرفته شده است تماشا کنند، حتی اگر چیزی از آنها سر درنیاورند، دلیل آن آرزوی آنها در بزرگ‌تر از سن خود به نظر آمدن است.

می‌توانید با تعیین برنامه‌هایی که مناسب اوست و مشخص کردن زمان پخش آنها برای کودک از جروبحث زیاد در این مورد اجتناب کنید. از همه مهم‌تر آنکه اصلاً اجازه ندهید کودک بدون هیچ محدودیتی در مورد نوع و موضوع فیلم‌ها و برنامه‌ها به تماشا بنشیند. زیرا از نظر احساسی برای او مضر خواهد بود

حتی برنامه‌های تلویزیونی که ظاهراً فقط سرگرم‌کننده‌اند می‌توانند محتویات با ارزشی برای کودک در حال رشد داشته باشند این برنامه‌ها تصور وسیعی از دنیای خارج که دور از تجربیات عادی و روزمره کودک است، به او می‌دهد، به او کشورها جوامع دیگر را نشان داده و دیدی باز نسبت به موقعیت‌ها و شرایطی که هنوز آنها را تجربه نکرده است، می‌دهد. فراموش نکنید که یک کودک هنوز قادر به تشخيص واقعيت و رؤیا از یکدیگر نیست و اگر دیدید که چیزهای خیالی را واقعی می‌پندارد و گیج شده است حتماً او را از اصل قضیه آگاه کنید و از اشتباه در آورید.

اگر به‌این‌ترتیب عمل کنید، تلویزیون تبدیل به وسایلی قابل‌کنترل که نقش به سزایی در رشد فرزندتان دارند، خواهند شد.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

ضرورت دارد که زندگی‌نامه اولین بانوی مدافع اسلام، بیشتر مورد کاوش و بررسی واقع شود. در راستای هدف مذکور، این مقاله در پی معرفی و شناساندن این بزرگ‌بانوی اسلام و تبیین مباحثی پیرامون ازدواج حضرت خدیجه سلام‌الله علیها است...
جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

مسجد سهم بسزایی در تربیت تبلیغی جامعه دینی بر عهده دارد. همچنان که قرآن در شماری از آیات خود به این مهم اشاره کرده است. سیره عملی پیامبران الهی (علیهم السلام) نشان از این مهم دارد که مسجد مهم‌ترین سنگر عرصه تربیت تبلیغی و تبلیغ تربیتی این انوار الهی بوده‏ است...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.

پر بازدیدترین ها

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا معنای لغوی و اصطلاحی قصه، اهمیت، انواع، ویژگی‌ها و ارزش‌های تربیتی قصه موردبررسی قرار گیرد، سپس جایگاه، اهمیت و ویژگی‌های قصه در قرآن موردبررسی قرار می‌گیرد و ...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.
روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

پژوهش حاضر با هدف بررسی روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش و به روش توصیفی از نوع کتابخانه‌ای انجام شده است...
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
Powered by TayaCMS