محیط مناسب برای بازی کودک

محیط مناسب برای بازی کودک

محیطی که قوه تخیل کودک را تحریک می‌کند.

محیطی که کودک در آن قرار دارد عبارت است از مکانی که او در هر لحظه در آن قرار دارد، اگر او را بر روی صندلی در اتاقی خالی بنشانید و چیزی در آن برای نگاه کردن وجود نداشته باشد؛ طبیعتا حوصله کودک سر رفته و کج‌خلق می‌شود. همین‌طور اگر محیط بازیش جالب و ترغیب‌کننده نباشد او قادر نخواهد بود دربازی‌های پیچیده و دشواری که به رشد مهارت‌های اجتماعی‌اش کمک بسیاری می‌کنند، شرکت بجوید. یک محیط محرک به معنای مهدکودک با اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت نیست، بلکه محیطی است که شما و همسرتان در خانه به وجود می‌آورید. در صورت امکان به فرزندتان اجازه بدهید که در مورد دکوراسیون و تزئین محل بازیش تصمیم‌گیری کند، یعنی او باید هر دو مکان حیاط و اتاقش را برای بازی در اختیار داشته باشد جایی که بتواند بازی‌هایش را در آنها وسعت بخشد و چیزهای مورد نیاز بارش در دسترس بكند. چنین چیزهایی شامل اسباب‌بازی، مبلمان، درخت و مقداری‌ا و أشغالهای ظاهراً بی‌ارزش است که به‌مرور جمع‌آوری کرده است و برایش مثل گنجی محسوب می‌شوند و خود شما نیز زمانی که برای شرکت در بازی‌هایش دعوت می‌شوید، نیز جزئی از اسباب‌بازی‌هایش محسوب می‌شوید.

اگر برای بازیگر به شما احتیاج دارد به خاطر داشته باشید که هنگام بازی دیگر مادر یا پدرش نیستید و شاید لازم باشد نقش خود را درست به‌اندازه یک کودک با خوشحالی و دست یاری کنید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

ضرورت دارد که زندگی‌نامه اولین بانوی مدافع اسلام، بیشتر مورد کاوش و بررسی واقع شود. در راستای هدف مذکور، این مقاله در پی معرفی و شناساندن این بزرگ‌بانوی اسلام و تبیین مباحثی پیرامون ازدواج حضرت خدیجه سلام‌الله علیها است...
جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

مسجد سهم بسزایی در تربیت تبلیغی جامعه دینی بر عهده دارد. همچنان که قرآن در شماری از آیات خود به این مهم اشاره کرده است. سیره عملی پیامبران الهی (علیهم السلام) نشان از این مهم دارد که مسجد مهم‌ترین سنگر عرصه تربیت تبلیغی و تبلیغ تربیتی این انوار الهی بوده‏ است...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.

پر بازدیدترین ها

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...
شیوه‌های تربیت جنسی کودکان و راهکارهای پیشگیری از عوارض آن

شیوه‌های تربیت جنسی کودکان و راهکارهای پیشگیری از عوارض آن

در این مقاله به تبیین و بررسی این موضوع با نگاه به آیات و روایات پرداخته شده است؛ چگونه فرزندمان را با غریزه جنسی آشنا کنیم؟ در مواجهه با رفتار نادرست فرزندان، والدین چه برخوردی باید داشته باشند، از جمله سؤالاتی است که این مقاله سعی در پاسخ دادن به آنها است.
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.
تأثیر و نقش دعا در  تربیت انسان

تأثیر و نقش دعا در تربیت انسان

فیلسوفان مسلمان، انسان را دارای دو ساحت می‌دانند؛ نخست، نفس و دوم بدن است؛ همان‌گونه که بدن انسان نیاز به غذا، حفظ و نگهداری دارد، روح انسان هم نیاز به حفظ و بالندگی دارد؛ غذاهای مختلفی برای روح در نظر گرفته شده که شاید یکی از اساسی‌ترین آنها دعا است...
Powered by TayaCMS