مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
خانه
موضوعات
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
شماره یازدهم و دوازدهم فصلنامه تربیت تبلیغی
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
1
15 شهریور 1397, 13:34
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
امروزه بازیهای رایانهای بسیار پرقدرت، جذاب و پرکشش است به حدی که افراد تا حد اعتیاد به آنها آلوده میشوند. بهتر است والدین سعی کنند حداقل در بازیهای رایانهای عناصر بسیاری وجود دارد که والدین میتوانند ضمن آگاهی از آنها به ارتقاء سلامت روانی و رشد شخصیت و شناخت و یادگیری فرزند خود کمک کنند از جمله:
ایجاد هدف درمانی یا آموزشی:
والدین با شناسایی و در دسترس قرار دادن بازیهایی که یکی از اهداف مدنظر آنها را تأمین میکند میتوانند بهصورت غیرمستقیم تمرکز نمایند.
نوع بازی:
هر بازی ویژگی خاص خود را دارد، ماجراجویی و جستجوگری، شبیهسازی عبور از پیچوخمها و ... تشويق والدین هنگام بازیهایی که در جنبههای شناختی مؤثرند میتواند موجب افزایش انگیزه کودکان در استفاده از این بازیها شود.
میزان فعالیت:
بازیهای رایانهای بهگونهای طراحی شدهاند که میزان فعالیت فرد در آنگاه به صد درصد و گاه به صفر نزدیک میشود، یعنی خود فقط تماشا میکند. بازیهایی را در دسترس او قرار دهیم که میزان فعالیت کودک در آن بالا باشد و معمولاً ایجاد سؤالی نماید تا کودک مجبور به تفکر و تصمیمگیری سریع شود.
اطلاعات و قوانین بازی:
بازیهایی که قوانین و اطلاعات بازی را به فرد ارائه میدهد راهبردهای شناختی بیشتری دارند و میتواند استفاده از راه و روش و برنامهریزی زندگی تشویق نماید.
نقش شانس در پیروزی
: کودکان بازی میکنند تا برنده شوند. بازیهایی را تهیه کنیم که رسیدن به موفقیت برحسب تلاش فرد باشد نه شانس.
میزان مشکل بودن بازی
: بازیهایی را تهیه کنیم که از آسان به سخت باشد تا جذابیت بازی را برای او بیشتر کند.
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
مطالب خواندنی
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
آسیب های تربیت دینی و ارائه راهکارهای مناسب از دیدگاه صاحبنظران با رویکرد برنامه ریزی درسی
18 فروردین 1404, 7:41
مطالعه تأثیر سبک فرزندپروری والدین سبک جهتگیری مذهبی در دانشآموزان پایۀ سوم دورۀ متوسطة شهر شیراز
18 فروردین 1404, 7:41
تجربهنگاری از هویت فرهنگی فرقه دراویش گنابادی در استان چهارمحال و بختیاری
18 فروردین 1404, 7:41
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران
18 فروردین 1404, 7:41
آیا برای پیشگیری از رفتارهای نابهنجار کودکان و انجام اعمال عبادی میتوان از اهرم فشار و زور استفاده کرد؟
18 فروردین 1404, 7:41
جدیدترین ها در این موضوع
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)
ویژگیهای زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدفمداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزشها و اصول اخلاقی در زندگی و بهرهمندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیتآمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دیندار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
13 اسفند 1397, 17:44
بررسی شیوههای تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن
در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژهای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسیهای این مقاله، دعوت چهرهبهچهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهرهبرداری از تمام فرصتها و شیوهها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمتهاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمتها، برخی از روشهای تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل میدهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
13 اسفند 1397, 17:42
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي
اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیینها و شیوههای اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل میشود.
13 اسفند 1397, 17:40
بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماهعسل»؛ با تأکید بر سواد رسانهای
هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی (شامل مؤلفههای سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ تلویزیونی «ماه عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانهای مخاطب است.
13 اسفند 1397, 17:39
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانهای برای مبلغان
زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانهها واقع شده كه بهعنوان مهمترین ابزار انتقال، بهطور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار دادهاند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد رسانهای مجهز شوند.
13 اسفند 1397, 17:38
پر بازدیدترین ها
بررسی شیوههای تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن
در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژهای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسیهای این مقاله، دعوت چهرهبهچهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهرهبرداری از تمام فرصتها و شیوهها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمتهاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمتها، برخی از روشهای تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل میدهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
13 اسفند 1397, 17:42
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي
اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیینها و شیوههای اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل میشود.
13 اسفند 1397, 17:40
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانهای برای مبلغان
زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانهها واقع شده كه بهعنوان مهمترین ابزار انتقال، بهطور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار دادهاند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد رسانهای مجهز شوند.
13 اسفند 1397, 17:38
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)
ویژگیهای زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدفمداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزشها و اصول اخلاقی در زندگی و بهرهمندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیتآمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دیندار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
13 اسفند 1397, 17:44
بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماهعسل»؛ با تأکید بر سواد رسانهای
هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفههای تربیتی-دینی (شامل مؤلفههای سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ تلویزیونی «ماه عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانهای مخاطب است.
13 اسفند 1397, 17:39
Powered by
TayaCMS