معرفی کتاب بچه‌های بهشتی (مهارت‌هایی برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و حرف شنو و صبور)

معرفی کتاب بچه‌های بهشتی (مهارت‌هایی برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و حرف شنو و صبور)

نویسنده کتاب بچه‌های بهشتی جان گری است. این کتاب توسط شیرین یزدانی به فارسی ترجمه شده است. این کتاب شامل چهارده فصل است که به ترتیب با موضوعاتی، مانند بچه‌های بهشتی، چگونه از رهنمودهای پنجگانه استفاده کنیم؛ مهارت‌های جدید تربیتی؛ مهارت‌های لازم برای کم کردن مخالفت‌های بچه‌ها؛ مهارت‌ تربیتی در زمینه بهبود روابط والدین بافرزندان چگونه کودک خود را تشویق کنیم؛ مهارت‌های لازم برای منترل بچه؛ بچه‌ها باهم تفاوت دارند و...

در بخشی از این کتاب نویسنده می‌گوید: در بسیاری از موارد خواندن کتاب بچه‌های بهشتی، مهر تأییدی است بر کارهای درستی که درگذشته انجام می‌دادید، در موارد دیگر به اشتباهات خود پی می‌برید و می‌توانید به بسیاری از سؤال‌های بی‌جواب خود، پاسخ دهید. اگرچه این کتاب نمی‌تواند همه‌ مشکلات شما را حل کند، اما راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات کلی شما بیان می‌دارد. شما با خواندن این کتاب می‌توانید به‌گونه‌ای متفاوت و بسیار مؤثرتر از قبل، مشکلاتتان را حل کنید. شما با شناخت بهتر از فرزندانتان، می‌توانید برای سؤال‌هایی که هرروزه با آنها مواجه می‌شوید، پاسخ‌های مناسب بیابید.

کتاب بچه‌های بهشتی برای تربیت کردن فرزندان شما در سنین مختلف مناسب است. مهارت‌ها و نکات آموزشی این کتاب در تربیت بچه‌ها از سنین کم گرفته تا نوجوانی و بچه‌های در سن بلوغ، نیز مؤثر است. حتی اگر شما نوجوانی دارید و اکنون می‌خواهید از آموزه‌های این کتاب در تربیتش استفاده کنید نیز، می‌توانید به‌راحتی این مهارت‌های اساسی را یاد گرفته و آن‌ها را به‌کارگیرید.

من خودم با استفاده از روش‌های جدید تربیتی، متوجه شدم که فرزندانم نسبت به این روش‌ها خیلی زود عکس‌العمل نشان می‌دهند. اگرچه آنها طبق روش‌های غلط قدیمی تربیت‌شده بودند و برای کارهای بدشان تنبیه می‌شدند، اما به کار گرفتن روش‌های جدید برای تربیت کردن آنها بسیار مؤثر واقع شد. با استفاده از فن‌ها و مهارت‌هایی که در این کتاب ارائه خواهد شد، بچه‌ها در هر سنی و هر خانواده‌ای که باشند عکس‌العمل مثبتی به نحوه‌ تربیت کردن شما نشان خواهند داد.

مهارت‌ها و تکنیک‌های ارائه شده در این کتاب برای تربیت کردن همه‌ی بچه‌ها مناسب است. حتی بچه‌هایی که با آنها بدرفتاری یا خشونت شده و یا والدینشان آنها را سخت تنبیه می‌کردند. ناگفته پیداست که این نوع از بچه‌ها، مشکلات رفتاری خاص خودشان رادارند، اما وقتی والدین آنها از روش‌های تربیتی نوین ارائه‌شده در این کتاب استفاده می‌کنند، بهتر می‌توانند ناهنجاری‌های رفتاری آن‌ها را کنترل کرده و مشکلات آن‌ها را حل کنند. مطمئن باشید که اگر ازاین‌گونه بچه‌ها واقعاً حمایت کنید و عشق و علاقه‌ی خودتان را نسبت به آن‌ها نشان دهید، آن‌ها به‌راحتی تغییر می‌کنند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

ویژگی‌های زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدف‌مداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزش‌ها و اصول اخلاقی در زندگی و بهره‌مندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیت‌آمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دین‌دار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژه‌ای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسی‌‌های این مقاله، دعوت چهره‌‌‌به‌چهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهره‌برداری از تمام فرصت‏ها و شیوه‏ها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمت‏هاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمت‏ها، برخی از روش‌های تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل می‌‌دهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیین‌ها و شیوه‌های اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل می‌شود.
بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی (شامل مؤلفه‌‌های سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ ‌‌تلویزیونی ‌‌«ماه‌‌ عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانه‌‌ای مخاطب است.
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانه‌ها واقع شده كه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال، به‌طور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار داده‌اند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد ‌رسانه‌ای مجهز شوند.

پر بازدیدترین ها

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژه‌ای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسی‌‌های این مقاله، دعوت چهره‌‌‌به‌چهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهره‌برداری از تمام فرصت‏ها و شیوه‏ها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمت‏هاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمت‏ها، برخی از روش‌های تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل می‌‌دهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانه‌ها واقع شده كه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال، به‌طور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار داده‌اند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد ‌رسانه‌ای مجهز شوند.
بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی (شامل مؤلفه‌‌های سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ ‌‌تلویزیونی ‌‌«ماه‌‌ عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانه‌‌ای مخاطب است.
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

ویژگی‌های زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدف‌مداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزش‌ها و اصول اخلاقی در زندگی و بهره‌مندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیت‌آمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دین‌دار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیین‌ها و شیوه‌های اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل می‌شود.
Powered by TayaCMS