معرفی کتاب بازی‌های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

معرفی کتاب بازی‌های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

نویسندگان کتاب بازی‌های خلاق( 365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا) جودیت آن گری، شیلا الیسون، لیلی انگجی و مترجم لیلی انگجی است. این کتاب توسط انتشارات جوانه رشد منتشر شده است. "در این مجموعه با نگاه ریشه‌ای به مقوله ورزش و تلفیق آن با آموزه‌های دینی و ارزشی، ضمن ارائه تعریفی از بازی و انواع آن، فوائد این بازی‌ها ارزیابی شده است. همچنین فهرست جالبی از انواع بازی‌ها و نحوه انجام آنها در مدارس تهیه شده است. بعضی از این بازی‌ها عبارت‌اند از: حمل توپ روی شکم؛ از من بگیر به او بده؛ پنج پاس؛ بزن به تخته و لکوموتیورانی و... . این کتاب شامل سه فصل: بازی، روان‌شناسی کودک و تأثیرات بازی و فایده‌های آن است که به این موارد پرداخته شده است: سرگرمی و ورزش؛ عوامل مؤثر در بازی؛ رفتار اجتماعی در اواخر دوران کودکی؛ همبازی‌های خیالی؛ تأثیر بازی بر روی دستگاه‌های داخلی بدن؛ بازی‌های مهارتی و... ." در بخش از مقدمه آمده است: فرزند شما به هر مقامی که در آینده برسد، به تجربیات او در دوران کودکی بستگی دارد. انجام بازی، تجربیات مثبت و احساسات موفقیتآمیز را برای کودک فراهم می آورد. بازیهای خلاق فرصتی به کودک می دهند تا از قوة خلاقیت و تخیلی خود در حل مسایل استفاده کند و آن را رشد دهد و تقویت کند.

این کتاب با دقت بسیار زیادی برای ارائة فعالیت‌های مختلف خلاق برای کودکان تدوین شده است. کوچک‌ترها، پدران و مادران، معلمان، مربیان و افرادی که به‌گونه‌ای با کودکان سروکار دارند. می‌توانند آن را بخوانند و از آن استفاده کنند. کتاب در ۱۳ قسمت تدوین شده که شامل: هنر، کاردستی، ساختمان‌سازی، حرکات موزون، آموزشی، محیط، خانواده، غذا و پختنی‌ها، بازی‌ها، باغبانی، وانمود کردن، موسیقی و طبیعت، هستند. اگر فعالیت‌ها به‌گونه‌ای که ارائه شده انجام شوند، نتیجه خوبی در بر خواهند داشت. هرچند، بزرگ‌ترها نخواهند توانست پله به پله از فعالیت‌ها استفاده کنند، ولی می‌توانند فعالیت‌های مناسب را از هر جای کتاب که دلشان می‌خواهد، انتخاب کنند. کلیه فعالیت‌های خلاق توسط نویسندگان بارها و بارها تمرین و اجرا شده‌اند.

نکاتی که در این کتاب یاداوری شده است اینکه: برای امنیت و لذت کودک شما بهتر است:

هنگام انجام هر فعالیت، حتماً روزنامه‌ای پهن کنید. وسایل خطرناک را از دسترس کودکان دور نگهدارید یا اینکه از نزدیک مواظب آنها باشید. برای فعالیت‌های مختلف به کودک خود لباس‌های آزاد، گشاد و کهنه بپوشانید. با دقت مواظب استفادة کودکان از وسایل تیز و برنده باشید (قیچی). فضای بازی بیرون را از لحاظ وجود وسایلی که تیز و برنده باشند، بررسی کنید. شناختن خطرات و صدمات و اجتناب از آنها را به کودک بیاموزید. دسته‌ای کودک را قبل از فعالیت‌های پختنی بشویید. مسواک‌ها و شانه‌ها را بعد از استفاده حتماً با دقت بشویید.

کودک خود را به انجام فعالیت‌ها مجبور نکنید.

با کودک خود بازی کنید. قبل از انجام هر فعالیت، وسایل مورد نیاز و دستورات ارائه شده را با دقت مطالعه کنید. برنامه و ساعات خود را تنظیم کنید؛ بعضی از فعالیت‌ها چند روز طول می‌کشند و بعضی‌ها چند دقیقه. پروژه یا تجربة تمام شده، از فرایند دستیابی به آن کم‌اهمیت‌تر نیست. این کتاب را در مهمانی‌ها یا تعطیلات نیز همراه داشته باشید. اجازه دهید کودک از قوة خلاقیت خود استفاده کند. ممکن است کودکان چیزها را به‌گونه‌ای متفاوت ببینند. این کتاب را همیشه در دسترسی داشته باشید افراد دیگر (فامیل و دوستان) نیز ممکن است از شرکت در بازی‌ها لذت ببرند، به آنها فرصت این کار را بدهید. برای همة بازی‌های ذکر شده در این کتاب، محیطی جذاب و بی‌خطر مهیا کنید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

ویژگی‌های زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدف‌مداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزش‌ها و اصول اخلاقی در زندگی و بهره‌مندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیت‌آمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دین‌دار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژه‌ای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسی‌‌های این مقاله، دعوت چهره‌‌‌به‌چهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهره‌برداری از تمام فرصت‏ها و شیوه‏ها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمت‏هاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمت‏ها، برخی از روش‌های تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل می‌‌دهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیین‌ها و شیوه‌های اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل می‌شود.
بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی (شامل مؤلفه‌‌های سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ ‌‌تلویزیونی ‌‌«ماه‌‌ عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانه‌‌ای مخاطب است.
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانه‌ها واقع شده كه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال، به‌طور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار داده‌اند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد ‌رسانه‌ای مجهز شوند.

پر بازدیدترین ها

بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی در مجموعۀ تلویزیونی «ماه‌‌عسل»؛ با تأکید بر سواد رسانه‌‌ای

هدف اصلی پژوهش حاضر، بازشناسی مؤلفه‌‌های تربیتی-دینی (شامل مؤلفه‌‌های سبک زندگی اسلامی) در مجموعۀ ‌‌تلویزیونی ‌‌«ماه‌‌ عسل» و نیز تحلیل میزان تأثیر این مجموعه بر ارتقای سطح سواد رسانه‌‌ای مخاطب است.
واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

واكاوي مسئله جواز اقناع اندیشه مخاطب در تبلیغ دینی ناظر به منابع فقهي

اقناع، فرایندی ارتباطی است که هدف اساسی آن، انتقال محتوا با تأثیرگذاری بر مخاطب است. بر اساس تعاریف، تبیین‌ها و شیوه‌های اقناعی موجود که برخاسته از دنیای غرب است و با اذعان برخی از اندیشمندان عرصه ارتباطات، تأثیرگذاری اقناعی در بسیاری از موارد در وضعیتی تحمیلی و با فریب اقناعی حاصل می‌شود.
چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

چیستی، چرایی و ضرورت سواد رسانه‌ای برای مبلغان

زندگي بشر در دنياي معاصر، محصور رسانه‌ها واقع شده كه به‌عنوان مهم‌ترین ابزار انتقال، به‌طور مداوم ساختار وجودي مخاطبان را هدف قرار داده‌اند؛ در این راستا با توجه به جنگ نرم، مبلغان ديني ناگزيرند جهت نشر معارف اسلامي به سواد ‌رسانه‌ای مجهز شوند.
بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

بررسی شیوه‌های تبلیغی حضرت نوح بر اساس نگرش قرآن

در میان پیامبران الهی، حضرت نوح (علیه السلام) جایگاهی ویژه‌ای در امر تربیت انسان و تبلیغ رسالت الهی دارد. طی بررسی‌‌های این مقاله، دعوت چهره‌‌‌به‌چهره و نهان یا آشکار، بیان صریح عقاید، مداومت در تبلیغ، بهره‌برداری از تمام فرصت‏ها و شیوه‏ها، نصیحت و خیرخواهی، عدم درخواست مزد، پرهیز از نومیدى و یأس، آزادمنشی در دعوت، برخورد استدلالى و منطقى، یادآورى نعمت‏هاى الهی، روش تبشیر و انذار، روش جدال احسن، پاسخ آرام و منطقى به شبهات و تهمت‏ها، برخی از روش‌های تبلیغی این پیامبر الهی را تشکیل می‌‌دهند که در این پژوهش سعی در کشف و تبیین آنها شده است
سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

سیرۀ اخلاقی رفتاری امام حسین (علیه السلام) و یارانش در جریان واقعۀ کربلا: (الگو و معیاری اخلاقی- رفتاری برای یک زندگی معنادار)

ویژگی‌های زندگی معنادار نیز در سیرة امام علیهم السلام عمق داشتن و مهم بودن زندگی، هدف‌مداری، خودآگاهی و داشتن تصویری شفاف از اعمال خویش، اخلاقی بودن و رعایت ارزش‌ها و اصول اخلاقی در زندگی و بهره‌مندی از انسجام اخلاقی است؛ موفقیت‌آمیز بودن زندگی و نیل به برخی توفیقات در زندگی و خداباوری یا دین‌دار بودن زندگی ایشان و یارانش، نمود چشمگیری داشته و شواهد بسیاری برای آن وجود دارد؛ بنابراین امام علیه السلام و یاران باوفایش، الگوها و قهرمانان همیشگی زندگی معنادار هستند.
Powered by TayaCMS