نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نکاتی پیرامون حمایت جدید جولانی و اردوغان از مساله فلسطین

نویسنده: احمد کوثری

 مدیر گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

 

اخیرا جولانی (احمد الشرع) و اردوغان به حمایت از مساله فلسطین پرداخته اند، آیا این حمایت ها جدی است و می توان روی حرفهای جولانی و اردوغان در حمایت از فلسطین حساب کرد که نکاتی در این رابطه بیان می گردد:

 1- جریان جولانی (احمد الشرع) و ترکیه اردوغان در مساله سوریه رسما در زمین رژیم صهیونیستی و آمریکا بازی کردند و کارشان خواسته یا ناخواسته عملگی برای دشمن و رساندن منفعت به آنان و ایجاد تنفس برای رژیم صهیونیستی بود، همچنان که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام نمود:

 "احمد الشرع برای اسرائیل بهتر از بشار اسد است. از سقوط بشار اسد استقبال کردیم."

 2- کار جریان جولانی و ترکیه اردوغان کاملا بضرر مساله فلسطین و جبهه مقاومت اسلامی و باعث تضعیف آن (هر چند بصورت موقت) بود.

 3- کاری که در سوریه اتفاق افتاد موجب شد که مسیر رساندن سلاح به فلسطین و لبنان از مسیر سوریه جولانی متوقف شود و اگر جولانی و اردوغان در خط و نشان خود برای رژیم صهیونیستی صادق بودند حداقل می گذاشتند سلاح از مسیر سوریه برای رزمندگان حماس و حزب الله ارسال می شد نه اینکه این مسیر را متوقف کنند. (در حالی که سیاست تقابل با رژیم خبیث و نامشروع صهیونیستی ایجاب می کند که حتی اگر فرضا آمریکای کافرو انگلیس خبیث هم به جبهه مقاومت بخواهند سلاح برسانند، نباید مانع شد، زیرا نابودی رژیم امروز اولویت اصلی است.)

 4-جولانی نیاز نیست به لفاظی کمک به فلسطین بپردازد، او همین که در مقابل رژیم صهیونیستی در سوریه ایستادگی کند و نگذارد خاک سوریه در مقابل این رژیم اشغال شود و در اشغال بماند و همچنین مانع این شود که توان نظامی سوریه در مقابل بمباران های رژیم از بین برود، کفایت می کند ( بخش هایی از خاک سوریه مانند بلندی های جولان و درعا تحت اشغال رژیم قرار گرفته، بیش از 800 بار صهیونیستها زیرساخت های مهم سوریه را بمباران نموده و عمده سیستم دفاعی-نظامی سوریه را منهدم کردند، اما جولانی هیچ عکس العملی تاکنون نداشته است) و البته کاری که در سوریه در روزهای گذشته در تقابل با رژیم صهیونیستی صورت گرفت گوشه ای از تقابل جبهه مردمی و برخی از قبائل غیرتمند عرب سوری بود و ربطی به حکومت جولانی نداشت.

 5- اردوغان بجای اینکه به جنگ زرگری و لفاظی با رژیم صهیونیستی بپردازد، همین که مبادلات خود را با رژیم کودک کش صهیونیستی قطع کند و دیگر کالاهای اساسی این رژیم خبیث را تامین ننماید، کفایت می کند. (ترکیه پنجمین کشور دنیاست که بیشترین حجم تبادلات با رژیم کودک کش صهیونیستی را دارد.)

 6- اما اینکه آیا می شود طوری طراحی نمود که جولانی و اردوغانی که در پازل رژیم بازی کرده اند را مقابل رژیم انداخت و کاری کرد که چاقو دسته خودش را ببرد؟ بله می شود و باید طراحی دقیق و هنرمندانه ای کرد، همچنان که جای هیچ شکی نیست که جریان افغان_عرب ها یا همان القاعده پیشین را آمریکا برای تقابل با شوروی سابق در افغانستان تجهیز و حمایت می کرد، بنحوی که برژینسکی مشاور امنیت ملی رییس جمهور اسبق آمریکا در جمع اعضای القاعده در افغانستان حاضر شده و به روحیه دادن و تشجیع آنان در مقابل شوروی می پردازد ولی بعدها طوری طراحی صورت گرفت که خط اصلی القاعده دشمن درجه یک و نزدیک خودش را آمریکا تعریف نموده و به تقابل جدی با آنان پرداخت.

 نتیجه: حمایت لفظی اردوغان و جولانی از فلسطین مصرف سیاسی داشته و صرفا ابزاری برای سوار شدن بر گرده مجاهدین است، لذا با وضعیت فعلی در عمل و در میدان هیچ چیزی از جانب اینها اتفاق نخواهد افتاد. اما ان شاءالله همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند:

"به توفیق الهی، مناطق تصرف‌شده‌ی سوریه به وسیله‌ی #جوانان_غیور_سوری آزاد خواهد شد؛ شک نکنید این اتفاق خواهد افتاد و آمریکا هم به‌ وسیله‌ی جبهه‌ی مقاومت از منطقه اخراج خواهد شد."

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

ماهواره و تربیت با رویکرد آگاهی‌بخشی

چیزی که در حوزه جنگ نرم به‌عنوان ابزارآلات فرهنگی بیشتر استفاده می‌شود؛ بحث سینما، مطبوعات، نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه مانند همین واتس‌آپ، وایبر، تانگو، لاین و... است.
چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

چیستی، چرایی و چگونگی تربیت تبلیغی

معنایی که از عبارت تربیت تبلیغی به ذهن متبادر می‌شود، این است که یک مبلغ باید به‌گونه‌ای تبلیغ کند که حاصل آن، تحقق امر تربیت در وجود متربی باشد. پس اگر تبلیغات به‌گونه‌ای انجام شود که این مهم میسر نگردد، نمی‌توان گفت که «تربیت تبلیغی» صورت گرفته است، بلکه می‌توان گفت که «آموزش تبلیغی» انجام شده است.
سرمقاله

سرمقاله

«تربیت تبلیغی» واژه‌ای متشکل از دو کلمه تبلیغ و تربیت است که با ورود فصلنامه تربیت تبلیغی به عرصه نشریات تخصصی، بر سر زبان‌ها و محافل علمی افتاد؛ اما به‌راستی از نظر مفهوم شناسی این واژه به چه معناست؟ به عبارتی اگر این واژه، ترکیبی از دو کلمه تبلیغ و تربیت است، منظور از تبلیغ کدام نوع از تبلیغ و منظور از تربیت چه نوع تربیتی است؟
صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.

پر بازدیدترین ها

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

صفات و ویژگی‌های تربیتی مبلغان از منظر قرآن کریم

تبليغ در قرآن به بلاغ، بيان، تبيين آمده و بیان‌ شده که يكي از وظايف مقدس و مهم انبياء، علماء، متفكران، دانايان و مصلحان است. با این زمینه، سؤال اساسی این خواهد بود که مبلغان برای چنین رسالت و وظیفه‌ مهمی باید دارای چه صفات و ویژگی‌هایی باشند؟
روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

روش سلبی به مثابه روش فطری در تبلیغ دینی

هدف این مقاله، بررسی ویژگی‌های روش تبلیغ «سلبی» و«پرهیزی» با تکیه بر مفاهیم قرآنی «تزکیه» و« ذکر»، و مقایسه آن با روش‌های «تجویزی» و «تحمیلی» در تبلیغ دینی است. با مقایسه همانندی‌ها و ناهمانندی های این دو روش (سلبی و فطری، در برابر تجویزی و ایجابی) مشخص می‌شود که در رویکرد سلبی، مبلغان به جای «دین‌دهی» از بیرون، باید تلاش کنند تا مخاطبان با مداخله و مکاشفه خود بر مبنای اصل «دین‌یابی» از درون، پی به ارزش‌های دینی ببرند.
کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

کارکردهای اخلاقی، اجتماعی و تربیتی علم از دیدگاه حضرت علی(ع) و راهکارهای کاربردی آموزش علوم در ایران

این مقاله به بررسی کارکردهای علم از منظر حضرت علی(ع)و ارائه اصولی برای آموزش علوم در ایران می‌پردازد. به همین منظور، نخست کارکردهای علم بر مبنای سخنان علی(ع)در مواردی مانند کارکردهای شخصیتی و روانی، کارکردهای اخلاقی علم، کارکردهای معنوی علم و کارکردهای اجتماعی علم مورد بررسی قرار گرفته است.
اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

اسوه‌های قرآنی و شیوه‌های تبلیغی آنان

پژوهش پیش‌رو، بیشتر حول محور شیوه ‏هاى تبلیغى اسوه‏‌هاى قرآنى است، در مطالعه سیره هر اسوه قرآنى به شیوه‏اى برجسته‌تر یا وجهى بارزتر برمى‏‌خوریم كه شایسته توجه و دوراندیشی بیشتری است؛
ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

ضرورت و قلمرو «فقه‌ فرزندپروری» در تربیت دینی

فرزندپروری از ابتدای خلقت مورد ابتلای والدین بوده و سبک‌های آن نیز در دهه‌های اخیر مورد توجه‌ی علومِ رفتاری قرار گرفته است. فرزندپروری فقهی و ابتناء سبکی از فرزندپروری بر احکامِ فقهی، ایده‌ای است که نوشتار پیش‌رو به دنبالِ تبیینِ ضرورت و قلمرو آن است
Powered by TayaCMS