مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
خانه
موضوعات
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
1
21 فروردین 1404, 14:22
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
اختلاف افکنی و تحریک عصبیت های مذاهب اسلامی، از مهم ترین نقشه های دشمن
مقام معظم رهبری (مدظله العالی): اشکال آنجاست که گاهی ما مسلمانها خودمان نقشهی دشمن را درست نمیشناسیم، خود ما جزئی از آن نقشهی دشمن میشویم؛ نقشهی دشمن، اختلافافکنی در بین مسلمانان است؛ نقشهی دشمن، تحریک عصبیتهای مذاهب مختلف اسلامی علیه یکدیگر است. منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفط و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، بیانات در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی در تاریخ 17 خرداد 1392 واژگان کلیدی: رهبری، وحدت، اختلاف، تفرقه، شیعه، اهل سنت، دشمن
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
عکسنوشت امت و تمدن
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
تأثیر جایگاه علمی والدین در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در فرزندان
23 آذر 1404, 15:24
وحدت یعنی اخذ مشترکات و پرهیز از جنگ و دشمنی
23 آذر 1404, 15:24
تاجیکستان مرکز جدید پرورش داعش؟!
23 آذر 1404, 15:24
روشهای تربیت کودک تا هفت سالگی در اندیشه امام علی (علیه السلام)
23 آذر 1404, 15:24
100 محور اساسي سبک زندگي پيامبر(ص)
23 آذر 1404, 15:24
جدیدترین ها در این موضوع
بررسی پیوند قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین پیامدهای حاصل از آن با تأکید بر متون دینی
قناعت ازجمله ویژگیهای فرهنگی و از تعالیم و آموزههای قرآن و سنت است که پیوسته مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است. اهمیت این فضیلت به اندازهای است که در قرآن از آن بهعنوان «حیات طیبه» تعبیر شده و در سنت، عامل تأمین کننده سعادت است؛ از آنجایی که درک این جایگاه و روی آوردن به آن، مستلزم آگاهی و کسب شناختی دقیق از فضایل مرتبط با قناعت و تبیین آثار آن است، پژوهش حاضر با مبنا قراردادن متون دینی و بهکارگیری روش تحلیل محتوا، بررسی پیوند میان قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین آثار و پیامدهای حاصل از آن را هدف خود قرار داده و از شرایط قناعتپیشگی نیز به منزله پیشدرآمدی جهت ورود به این بحث، سخن به میان آورده است. بر اساس یافتههای پژوهش، عزم، برخورداری از یقین و پذیرش سختیها از مهمترین ملزومات و شرایط قناعتپیشگی است. در رابطه با پیوند قناعت با دیگر فضایل نیز، نتایج پژوهش با ذکر شواهدی، بیانگر ارتباط قناعت با فضایل اخلاقیای، چون زهد، شکر، صبر، توکل و رضا و تسلیم است؛ همچنین در این پژوهش، مهمترین پیامدهای قناعتپیشگی در ذیل هشت عنوان مطرح شده است.
6 تیر 1398, 19:59
تأثیرپذیری سبک زندگی از تربیت و باورهای اسلامی با رویکرد جامعهشناختی
نوشتار حاضر به تأثیرپذیری سبکزندگی از تربیت و باورهایدینی میپردازد و بر رعایت رویکرد دروندینی و ارائه راهکارهای عملی و دینی تأکید دارد. پژوهش پیشرو، کیفی بوده و به شیوه توصیفی-تحلیلی انجام شده است. روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانهای و اسنادی صورت گرفته و همچنین از منابع دیداری و شنیداری و وبگاههای مرتبط با این حوزه استفاده شده است.
6 تیر 1398, 19:57
مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره)
تربيت اخلاقي فرآيند زمينهسازي و بهكارگيري شيوههايي براي شكوفاسازي، تقويت و ايجاد رفتارهاي اخلاقي و اصلاح آداب ضد اخلاقي در انسان است. هدف پژوهش حاضر، بررسی مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره) است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است. نتایج بررسی آراء تربیتی علامه نراقی (قدس سره) بیانگر آن است که اساسیترین مسئله در تربیت اخلاقی آدمی، شناخت مبانی انسانشناختی است؛ با معرفت به این مبانی است که میتوان اهداف تربیتی را شناسایی کرد؛ اصول و بایدونبایدهای کلی تربیت را کشف نمود و مسیر تربیت اخلاقی را در جهت نیل به سعادت و حیات طیبهای که سرشار از شفقت، مودت و آرامش روانی است، هموار ساخت.
6 تیر 1398, 19:56
تحلیل تبارشناختی از سیر تحول گفتمانهای تربیتی
حاصل پژوهش حاضر، تاکید بر این نکته است که مبتنی بر نوع نگاه تبارشناسانه فوکو در طول زمان در نظامهای تربیتی نیز همچون سایر بخشهای جامعه، سبکهای خشن مجازات و تنبیه به مرور زمان جای خود را به اشکال بسیار نرم سازمانیافته نظارت و کنترل دادهاند
6 تیر 1398, 19:54
تربیت اسلامی در نظام تعلیم و تربیت: ضرورت تبیین مبانی، اهداف و شاخصها
تربیت دینی از دیرباز موضوع بحث و بررسی اندیشمندان تربیتی با دیدگاههای گوناگون فلسفی، علمی و دینی بوده است. همه متخصصان حوزه دین و تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر افراد جامعه زندگی خود را برمدار دین و خداباوری قرار دهند، سلامت و سعادت جامعه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تضمین میشود.
6 تیر 1398, 19:53
پر بازدیدترین ها
تربیت اسلامی در نظام تعلیم و تربیت: ضرورت تبیین مبانی، اهداف و شاخصها
تربیت دینی از دیرباز موضوع بحث و بررسی اندیشمندان تربیتی با دیدگاههای گوناگون فلسفی، علمی و دینی بوده است. همه متخصصان حوزه دین و تعلیم و تربیت بر این باورند که اگر افراد جامعه زندگی خود را برمدار دین و خداباوری قرار دهند، سلامت و سعادت جامعه در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تضمین میشود.
6 تیر 1398, 19:53
بررسی فقهی مراقبت از دید کودکان در مجامعت
5 تیر 1398, 20:26
بررسی راهکارهای کاربردیسازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، برگرفته از احادیث
ضرورت شکلگیری فرهنگ دینی، ذهن را به سوی سبک زندگی خانواده که نخستین آموزشگاه فرد است، رهنمون میسازد. هدف این پژوهش، بررسی راهکارهای کاربردیسازی سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده است.
12 اردیبهشت 1393, 20:36
بررسی پیوند قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین پیامدهای حاصل از آن با تأکید بر متون دینی
قناعت ازجمله ویژگیهای فرهنگی و از تعالیم و آموزههای قرآن و سنت است که پیوسته مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است. اهمیت این فضیلت به اندازهای است که در قرآن از آن بهعنوان «حیات طیبه» تعبیر شده و در سنت، عامل تأمین کننده سعادت است؛ از آنجایی که درک این جایگاه و روی آوردن به آن، مستلزم آگاهی و کسب شناختی دقیق از فضایل مرتبط با قناعت و تبیین آثار آن است، پژوهش حاضر با مبنا قراردادن متون دینی و بهکارگیری روش تحلیل محتوا، بررسی پیوند میان قناعت با دیگر فضایل اخلاقی و تبیین آثار و پیامدهای حاصل از آن را هدف خود قرار داده و از شرایط قناعتپیشگی نیز به منزله پیشدرآمدی جهت ورود به این بحث، سخن به میان آورده است. بر اساس یافتههای پژوهش، عزم، برخورداری از یقین و پذیرش سختیها از مهمترین ملزومات و شرایط قناعتپیشگی است. در رابطه با پیوند قناعت با دیگر فضایل نیز، نتایج پژوهش با ذکر شواهدی، بیانگر ارتباط قناعت با فضایل اخلاقیای، چون زهد، شکر، صبر، توکل و رضا و تسلیم است؛ همچنین در این پژوهش، مهمترین پیامدهای قناعتپیشگی در ذیل هشت عنوان مطرح شده است.
6 تیر 1398, 19:59
مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره)
تربيت اخلاقي فرآيند زمينهسازي و بهكارگيري شيوههايي براي شكوفاسازي، تقويت و ايجاد رفتارهاي اخلاقي و اصلاح آداب ضد اخلاقي در انسان است. هدف پژوهش حاضر، بررسی مبانی انسانشناختی تربیت اخلاقی از دیدگاه ملا مهدی نراقی (قدس سره) است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی است. نتایج بررسی آراء تربیتی علامه نراقی (قدس سره) بیانگر آن است که اساسیترین مسئله در تربیت اخلاقی آدمی، شناخت مبانی انسانشناختی است؛ با معرفت به این مبانی است که میتوان اهداف تربیتی را شناسایی کرد؛ اصول و بایدونبایدهای کلی تربیت را کشف نمود و مسیر تربیت اخلاقی را در جهت نیل به سعادت و حیات طیبهای که سرشار از شفقت، مودت و آرامش روانی است، هموار ساخت.
6 تیر 1398, 19:56
Powered by
TayaCMS