ارزیابی تمایلات (ترجیحات مشتریان در فرایند تصمیم گیری خرید کالاهای خارجی)

ارزیابی تمایلات (ترجیحات مشتریان در فرایند تصمیم گیری خرید کالاهای خارجی)

واحد علوم و تعلقات

ارزیابی تمایلات (ترجیحات مشتریان در فرایند تصمیم گیری خرید کالاهای خارجی

* دکتر کامبیز حیدرزاده ** دکتر حسام زند حسامی *** محمدمهدی حسنلو

چکیده

افزایش رقابت در بازارهای جهانی و بالطبع هزینه های بازاریابی، بهبود اثر بخشی فعالیتها و استراتژی های بازاریابی را ضروری ساخته است. از سویی، جذابیت بازار ایران، افزایش رقابت میان

کالاهای خارجی و فقدان بررسی های کافی در این زمینه در بازار ایران، لزوم انجام پژوهش هایی از این دست را در ایران بیش از پیش ضروری مینماید. در این تحقیق با استفاده از روش تحلیل شکاف، به بررسی ارزیابی مشتریان ایرانی نسبت به ویژگی های کالاها، شیوه های بازاریابی مرتبط و ترجیح خرید آنها برای کالاهای ساخت کشورهای آلمان و ژاپن پرداخته که از این رهگذر نمایان شد که مشتریان مورد بررسی ارزیابی متفاوتی نسبت به ویژگیهای کالاها، شیوه های بازاریابی مرتبط و ترجیح خرید کالاهای ساخت کشورهای آلمان و ژاپن دارند. به علاوه با تعیین اولویت عوامل موثر بر ترجیح خرید، شرکتهای فعال در بازار ایران می توانند در جهت بهینه کردن استراتژی های بازاریابی خود از نتایج بهره گیرند.

* دانشیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاداسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران ( heydarzadeh@srbiau.ac.ir)

تهران - بزرگراه اشرفی اصفهانی - به سمت حصارک - دانشکده مدیریت و اقتصاد - دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران ** عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین ( zandhessami@yahoo.com)

قزوین - باراجین - دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین *** دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (گرایش بازاریابی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین ( mmhassanlou@gmail.com)

قزوین - باراجین - دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین

مجله مدیریت بازاریابی

نویسنده مسؤول یا طرف مکاتبه: دکتر کامبیز حیدرزاده

تاریخ دریافت مقاله:۸۷/۲۰/۵

تاريخ اصلاحات مقاله:۸۷/۵/۸

تاریخ پذیرش مقاله:۸۷/۲/۹

واژگان کلیدی:

رفتار مصرف کننده، بازاریابی بین المللی، استراتژی بازاریابی، کشور خاستگاه تولید، تحلیل شکاف،

تحلیل عاملی، ایران، آلمان، ژاپن

دکتر کامبیز حیدرزاده دکتر حسام زند حسامی، محمدمهدی حسنلو

پزشکی و علوم انسانی و مطالعات فری

پرتال جامع علوم استانی

سال چهارم، شماره 7، پاییز و زمستان ۱۳۸۸

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

اهمیت کم‌خوری در سیر و سلوک از نگاه آیت الله قاضی

اهمیت کم‌خوری در سیر و سلوک از نگاه آیت الله قاضی

گرسنگی موجب سبکی و نورانیت نفس می‌گردد. فکر در حال گرسنگی می‌تواند به پرواز در آید. غذای زیاد خوردن و سیر بودن، نفس را ملول، خسته و سنگین می‌کند و از سیر در آسمان معرفت باز می‌دارد...
توصیه به معرفت نفس در کلمات امیرالمؤمنین (ع)

توصیه به معرفت نفس در کلمات امیرالمؤمنین (ع)

بزرگترین نادانی، نادانی آدمی است به‌نفس خود.
دستورالعمل خصوصى از آیت‌الله سيد ابوالحسن مولانا

دستورالعمل خصوصى از آیت‌الله سيد ابوالحسن مولانا

آيت‌الله سيد ابوالحسن مولانا علاوه بر ارشاد عمومى و عرضه‌ی معارف اهل بيت (ع) با قلم و بيان، گاهى نيز به درخواست‌هاى مكرر جوانان مومن پاسخ مثبت داده، دستورالعمل‌هاى خصوصى را به صورت مكتوب براى خودسازى و تهذيب نفس ـ كه براى عموم نيز قابل استفاده بود ـ صادر مى‌كرد...
اشعار آیت‌الله قاضی درباره توصیه‌های معنوی - عرفانی

اشعار آیت‌الله قاضی درباره توصیه‌های معنوی - عرفانی

مرحوم قاضی گاه و بیگاه بیک باره غیبشان می‌زد و به هر کجا که احتمال می‌دادیم آنجا باشند، به مسجد کوفه و سهله، مراجعه می‌کردیم. ولی ایشان را نمی‌یافتیم. اما پس از چند روز بدون مقدمه پیدا می‌شدند و بار دیگر مجالس بحث‌های اخلاقی ما شروع می‌شد...
Powered by TayaCMS