مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
مطالعات امت و تمدن
فصلنامه جمهور
ویژهنامه فلسطین
فقه و حقوق ارتباطات
فرق و ادیان
تربیت تبلیغی
آرشیو فصلنامه تربیت تبلیغی
مقالات تربیت دینی
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
مقالات عرفان و جنبشهای معنوی
سبک زندگی اسلامی
آرشیو فصلنامه سبک زندگی
مقالات سبک زندگی
گنجینه
گنجینه تربیت
معرفی کتاب های تربیتی
پرسش و پاسخ تربیت دینی
مطالب خواندنی
حکایتهای اخلاقی-تربیتی
مقالات مرتبط تربیتی
کودک و تربیت
کودک و مشاوره
گنجینه سبک زندگی
مقالات مرتبط با سبک زندگی اسلامی
اطلاع نگاشت
پرسش و پاسخ سبک زندگی
معرفی کتاب سبک زندگی
گنجینه عرفان و معنویت
معرفی کتاب جنبش های نوپدید
توصیه های معنوی
پرسش و پاسخ معنویتهای نوپدید
مقالات مرتبط عرفان و معنویت
حکایات عرفانی
آیات و روایات مرتبط
اخبار
کلیپ
همایشها
جستجو
- چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
خانه
موضوعات
مطالعات معنوی
آرشیو دوفصلنامه مطالعات معنوی
پيش شماره اول فصلنامه مطالعات معنوی
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
1
15 شهریور 1397, 13:34
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
چگونه والدین میتوانند به بازیهای رایانهای فرزندان جهت مثبت و ارزشمند دهند؟
امروزه بازیهای رایانهای بسیار پرقدرت، جذاب و پرکشش است به حدی که افراد تا حد اعتیاد به آنها آلوده میشوند. بهتر است والدین سعی کنند حداقل در بازیهای رایانهای عناصر بسیاری وجود دارد که والدین میتوانند ضمن آگاهی از آنها به ارتقاء سلامت روانی و رشد شخصیت و شناخت و یادگیری فرزند خود کمک کنند از جمله:
ایجاد هدف درمانی یا آموزشی:
والدین با شناسایی و در دسترس قرار دادن بازیهایی که یکی از اهداف مدنظر آنها را تأمین میکند میتوانند بهصورت غیرمستقیم تمرکز نمایند.
نوع بازی:
هر بازی ویژگی خاص خود را دارد، ماجراجویی و جستجوگری، شبیهسازی عبور از پیچوخمها و ... تشويق والدین هنگام بازیهایی که در جنبههای شناختی مؤثرند میتواند موجب افزایش انگیزه کودکان در استفاده از این بازیها شود.
میزان فعالیت:
بازیهای رایانهای بهگونهای طراحی شدهاند که میزان فعالیت فرد در آنگاه به صد درصد و گاه به صفر نزدیک میشود، یعنی خود فقط تماشا میکند. بازیهایی را در دسترس او قرار دهیم که میزان فعالیت کودک در آن بالا باشد و معمولاً ایجاد سؤالی نماید تا کودک مجبور به تفکر و تصمیمگیری سریع شود.
اطلاعات و قوانین بازی:
بازیهایی که قوانین و اطلاعات بازی را به فرد ارائه میدهد راهبردهای شناختی بیشتری دارند و میتواند استفاده از راه و روش و برنامهریزی زندگی تشویق نماید.
نقش شانس در پیروزی
: کودکان بازی میکنند تا برنده شوند. بازیهایی را تهیه کنیم که رسیدن به موفقیت برحسب تلاش فرد باشد نه شانس.
میزان مشکل بودن بازی
: بازیهایی را تهیه کنیم که از آسان به سخت باشد تا جذابیت بازی را برای او بیشتر کند.
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
مطالب خواندنی
مقالاتی که اخیرا مشاهده شده اند.
ابعاد تفكر از منظر قرآن کریم و دلالتهای تربیتی آن در تربیت فکری کودکان و نوجوانان
18 فروردین 1404, 15:52
آسيبشناسي فرقهگرايي جديد در ايران (فرقههاي عرفاني يا عرفانهاي فرقهاي؛ كداميك؟)
18 فروردین 1404, 15:52
دو حکایت و چند تحلیل بررسی تحلیلی مساله ربط اخلاق و عرفان در دو حکایت عارفانه
18 فروردین 1404, 15:52
تربیت فکری و عقلانی کودکان در الگوی تربیتی اسلام با نگاهی تطبیقی به طرح «آموزش فلسفه به کودکان»
18 فروردین 1404, 15:52
آداب دعا
18 فروردین 1404, 15:52
جدیدترین ها در این موضوع
آزادی معنوی
19 تیر 1393, 5:26
انسان عارف یا انسان خودمحور
19 تیر 1393, 5:16
بررسی نظریه اعتقادی اکنکار
19 تیر 1393, 5:6
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم
مسئله این است که آیا جنبشهای معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت های نوظهور با تکثرگرایی، شک گرایی، احساسگرایی، ناعقل گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون میکنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر میدهند.
19 تیر 1393, 4:40
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار
آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزههای وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهومشناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
19 تیر 1393, 3:7
پر بازدیدترین ها
آزادی معنوی
19 تیر 1393, 5:26
انسان عارف یا انسان خودمحور
19 تیر 1393, 5:16
سرمقاله
19 تیر 1393, 3:1
نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم
مسئله این است که آیا جنبشهای معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت های نوظهور با تکثرگرایی، شک گرایی، احساسگرایی، ناعقل گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون میکنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر میدهند.
19 تیر 1393, 4:40
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار
آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزههای وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهومشناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
19 تیر 1393, 3:7
Powered by
TayaCMS