معرفی کتاب آسیب‌شناسی عرفان‌های نوظهور

معرفی کتاب آسیب‌شناسی عرفان‌های نوظهور

نویسندگان کتاب آسیب‌شناسی عرفان‌های نوظهور محمد حسین کیانی، حمزه شریفی دوست، حمیدرضا مظاهری سیف است. این کتاب توسط انتشارات صهبای یقین منتشر شده است.

این کتاب شامل مجموعه مقالاتی در مورد مکاتب انحرافی جدید و نقد و ارزیابی عقاید و عملکرد این فرقه‌های انحرافی نوظهور است. در این کتاب به آسیب‌شناسی فکری برخی از مکاتب عرفانی نوظهور که در آنها ادعای کسب معنویت و قدرت‌های فوق بشری صورت گرفته، پرداخته شده و اصول فکری و عملی حاکم بر این مکاتب انحرافی بیان  شده است. نویسندگان مقالات معتقدند که این فرقه‌ها فاقد عقلانیت و معنویت بوده و در آنها مفاهیم معنوی و دینی تحریف شده به‌طوری‌که این فرقه‌ها بیشتر مروج فساد جنسی در قالب مفهوم عشق بوده و در اندیشه‌ها و عملکرد آنان تناقضات آشکاری وجود دارد. آنان ظهور این نحله‌های فکری جدید که عمدتاً در غرب پیدا شده‌اند را موج جدید تهاجم فرهنگی در قالب معنویت‌گرایی ارزیابی کرده و نقض این جنبش‌های نوظهور را نوعی جنگ نرم علیه اسلام و عقاید روشن اسلامی نامیده‌اند.

این کتاب شامل چهار فصل است که در فصل اول با عنوان شاخص‌ها و غایت در معنویت‌های نوظهور، به موضوعاتی مانند، عقل گریزی، ماده گرایی معنوی، معنویت نو با کدام هدف و غیره پرداخته است. در فصل دوم با عنوان معنویت جدید و تهاجم فرهنگی این موضوع را بررسی کرده است. فصل سوم و چهارم نیز به بررسی عناوین  نقش جنبش‌های نوظهور در جنگ نرم،معنویت لیبرال پرداخته است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
Powered by TayaCMS