محیط مناسب برای بازی کودک

محیط مناسب برای بازی کودک

محیطی که قوه تخیل کودک را تحریک می‌کند.

محیطی که کودک در آن قرار دارد عبارت است از مکانی که او در هر لحظه در آن قرار دارد، اگر او را بر روی صندلی در اتاقی خالی بنشانید و چیزی در آن برای نگاه کردن وجود نداشته باشد؛ طبیعتا حوصله کودک سر رفته و کج‌خلق می‌شود. همین‌طور اگر محیط بازیش جالب و ترغیب‌کننده نباشد او قادر نخواهد بود دربازی‌های پیچیده و دشواری که به رشد مهارت‌های اجتماعی‌اش کمک بسیاری می‌کنند، شرکت بجوید. یک محیط محرک به معنای مهدکودک با اسباب‌بازی‌های گران‌قیمت نیست، بلکه محیطی است که شما و همسرتان در خانه به وجود می‌آورید. در صورت امکان به فرزندتان اجازه بدهید که در مورد دکوراسیون و تزئین محل بازیش تصمیم‌گیری کند، یعنی او باید هر دو مکان حیاط و اتاقش را برای بازی در اختیار داشته باشد جایی که بتواند بازی‌هایش را در آنها وسعت بخشد و چیزهای مورد نیاز بارش در دسترس بكند. چنین چیزهایی شامل اسباب‌بازی، مبلمان، درخت و مقداری‌ا و أشغالهای ظاهراً بی‌ارزش است که به‌مرور جمع‌آوری کرده است و برایش مثل گنجی محسوب می‌شوند و خود شما نیز زمانی که برای شرکت در بازی‌هایش دعوت می‌شوید، نیز جزئی از اسباب‌بازی‌هایش محسوب می‌شوید.

اگر برای بازیگر به شما احتیاج دارد به خاطر داشته باشید که هنگام بازی دیگر مادر یا پدرش نیستید و شاید لازم باشد نقش خود را درست به‌اندازه یک کودک با خوشحالی و دست یاری کنید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
Powered by TayaCMS