محبت به کودک در اسلام و فرد یهودی

محبت به کودک در اسلام و فرد یهودی

لیث بن سعد می‌گوید: روزی پیامبر علی واله نماز جماعت می‌خواند و به او اقتدا کرده بودند، حسین (ع) که کودک بود، در همان نزدیکی‌ها بود، وقتی که رسول خدا به سجده می‌رفت، حسين (ع) به پشت پیامبر سوار می‌شد و پاهایش را حرکت می‌داد و می‌گفت: حل حل (که شتر را با تکرار این واژه می‌رانند) هنگامی که رسول خدا می‌خواست، سر از سجده بردارد، حسین(ع) را می‌گرفت و آرام به زمین می‌گذاشت و بلند می‌شد، و وقتی که به سجده می رفت، باز حسین می‌آمد و بر پشت رسول خدا را سوار می‌شد و پاهایش را حرکت می‌داد و می‌گفت: حل حل.

این موضوع تا آخر نماز تکرار شد، یک نفر یهودی این منظره را می‌دید، به‌عنوان اعتراض، نزد رسول خدا آمد و گفت: «ای محمد! شما با کودکان به گونه‌ای رفتار می‌کنید، که ما این گونه رفتار نمی‌کنیم. پیامبر فرمود: «اگر شما به خدا و رسولش ایمان داشته باشید به کودکان، مهربانی می‌کنید و با مهر و نوازش به آنها رفتار می نمایید. فرد یهودی از این دستور مهرانگیز تربیتی اسلام و بلند نظری پیامبر، مجذوب اسلام شد و هماندم قبول اسلام کرد و به صف مسلمین پیوست.

داستان‌هایی از بقیع، ص ۵۰.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
سرمقاله

سرمقاله

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
Powered by TayaCMS