شماره 8و9 فصلنامه «مطالعات معنوی» منتشر شد

شماره 8و9 فصلنامه «مطالعات معنوی» منتشر شد

شماره هشتم و نهم فصلنامه «مطالعات معنوی» توسط پژوهشکده باقرالعلوم(ع) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکدۀ باقرالعلوم (علیه السلام): گروه جنبش‌های معنوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) شماره هشتم و نهم فصلنامه مطالعات معنوی را با موضوع " انسان شناسی و جنبش‌های نوپدید معنوی" به زیور طبع رسانید

مقالاتی که در شماره 9-8 از فصلنامه مطالعات معنوی منتشر شده به شرح ذیل است:

  • جایگاه انسان کامل در سلوک عرفانی / به قلم جناب آقای اصغر نوروزی
  • جایگاه انسان در نظام هستی / به قلم حجت الاسلام و المسلمین حسن امینی
  • گذری بر انسان‌گرایی دونالد والش / به قلم جناب آقای محمد حسین کیانی
  • معنویت انسان‌گرا در افکار دیپاک چوپرا / به قلم حجت الاسلام و المسلمین رسول حسن زاده
  • نقد و بررسی انسان ایده‌آل از منظر پائولو کوئیلو/ به قلم جناب آقای حمید مریدیان
  • انسان و اصالت آموزه‌های عرفانی / به قلم حجت الاسلام و المسلمین حسین شکرابی

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت پژوهش‌های معنوی به آدرس www.pmbo.ir و همچنین سایت نورمگز و مگ ایران از مقالات این فصلنامه استفاده فرمایند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

آزادی معنوی

آزادی معنوی

سرمقاله

سرمقاله

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
Powered by TayaCMS