جایزه برای تشویق کودک

جایزه برای تشویق کودک

 روزی شخصی همراه خانواده‌اش، به دیدار حضرت امام خمینی می آیند. پس از پایان دیدار، آن شخص به یکی از نزدیکان امام می‌گوید: پسرم که کلاس پنجم دبستان است، دفتر نقاشی خودش را برای تقدیم به حضرت امام آورده است که محافظین خانه مانع آوردن آن به حضور امام شدند.

خبر به امام می رسد و دفتر را به دست ایشان رسانند.

امام خمینی با دقت فراوان تمام برگه‌های دفتر را نگاه می‌کنند. در پشت دفتر، یک تانک کشیده شده بود که چرخ‌هایش را مدادتراش و تنه‌اش را کتاب و لوله شلیک کننده‌اش را مداد و سرنشین آن را یک دانش‌آموز تشکیل داده بود. این تصویر مورد توجه شدید امام قرار می‌گیرد و ایشان تبسمی کرده و دستور می‌دهند که برای دانش‌آموز خردسال و طراح آن دفتر، جایزهای متناسب پرداخت شود.

منبع‌: حکایت‌های تربیتی، جلد 1، ص 48.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

آزادی معنوی

آزادی معنوی

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.

پر بازدیدترین ها

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

نقش جنبش های معنوی نوظهور در جنگ نرم

مسئله این است که آیا جنبش­های معنوی نوظهور در جنگ نرم علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نقش و کارکردی دارند؟ ادیان جدید و معنویت­ های نوظهور با تکثرگرایی، شک­ گرایی، احساس­گرایی، ناعقل­ گروی و خودمحور معنوی، فرهنگ دینی را دگرگون می­کنند و فرهنگ سیاسی برآمده از آن را ـ که پشتوانة نظام جمهوری اسلامی است ـ تغییر می­دهند.
رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

رهیافت های معناگرایانه در اومانیسم مسیحی و اومانیسم سکولار

آزادی معنوی» لازمه سرشت و سرنوشت انسان است و «عقل و اراده» بر محور «فطرت» مبانی «آزادی انسان» در آموزه­های وحیانی است. آزادی در یک تحلیل مفهوم­شناسانه و پدیدارشناسانه دو نوع است: الف) آزادی درونی = معنوی؛ ب) آزادی برونی = آزادی اجتماعی.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS