اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

اسباب بازی‌ها مناسب برای کودک

هنگامی‌که برای کودک اسباب‌بازی می‌خرید با خودتان آن را می‌سازید، باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید؛ قیمت آن، دوام و استقامت آن، ایمنی آن و جنبه تفریحی آن. ممکن است چیزی که به نظر شما خیلی جالب و خوب طراحی‌شده است، برای کودک کاملاً بی‌معنی و بی‌ارزش باشد. او بیشتر علاقه‌مند است بداند آن اسباب‌بازی چقدر سروصدا دارد. چقدر بادوام است و با باطری‌اش چه مدت کار خواهد کرد. شاید اگر او را در مغازه اسباب‌بازی آزادانه رها کنید او سراغ سگ پلاستیکی صورتی‌رنگ با خرس پشمالوی نارنجی برود و نه آن معما چیستان (جورچین) جویی زیبایی که شما از آن خوشتان آمده است.

اگر از فروشگاه معروفی اسباب‌بازی می‌خرید نگران ایمنی آن نباشید، زیرا آنان مقررات و قوانین دقیقی را در رابطه با جنس کالا، استاندارد بودن و نوع ساخت آن‌ها رعایت می‌کنند. از خرید اسباب‌بازی‌های ارزان از بازارهای خیابانی که چندان نام آشنایی نیستند، خودداری کنید. این نوع اسباب‌بازی‌ها می‌توانند از مواد غیراستاندارد و خطرناک تهیه‌شده باشند.

باید دید که آیا این اسباب‌بازی نیازها و کنجکاوی‌های او را برآورده می‌کند وگرنه به‌زودی از آن خسته شده و دلش را خواهد زد و آن را در داخل قفسه با پشت کمد پرت کرده و دیگر سراغش نمی‌رود؟ و آیا آن اسباب‌بازی بی‌خطر است و نکات ایمنی در آن رعایت شده است؟ حتماً به‌خوبی آن را وارسی کنید. علی‌الخصوص دقت کنید که لبه تیز نداشته باشد. و اگر با باطری کار می‌کند، آیا می‌توانید مدام باطری‌های تازه برایش بخرید؟ بسیاری از اسباب‌بازی‌هایی که با باطری کار می‌کنند و معمولاً پس از یک ساعت باطری تمام

می‌کنند، شاید بد نباشد یک دستگاه شارژ باطری بخرید و آیا باعث تشویقش به فکر کردن با خلق کردن می‌شود؟ منظور آموزشی، بودن آن نیست، بلکه باید در عین سرگرم‌کننده بودن تا حدی نیز ذهن او را به کار گیرد. و آیا محکم و بادوام است؟ هرگز قدرت تخریب کودک را ناچیز نپندارید، حتی اگر او جزء آن دسته از کودکان مخرب نیست..

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

در این بررسی سعی خواهد شد تا به روش کتابخانه‌ای، به این پرسش پاسخ داده شود: ارتباط بین عرفان و هنراسلامی چیست؟ و معنا چگونه با زیبایی‌های بصری محراب تلفیق و خود را نمایان می‌کند؟
آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

در این مجال تلاش شده تا به جایگاه و آسیب‌شناسی هنر و هنر انقلابی در اندیشه رهبری نهضت پرداخته شود. بدینسان، هفت محور پیرامون آسیب‌شناسی هنر انقلابی در فرموده‌های ایشان به‌دست آمده است...
تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

امروزه انیمیشن نقش مهمی در تربیت کودکان دارد. هر انیمیشنی جهان‌بینیِ‌ خاص خود را دارد که بر اساس فلسفه و فرهنگ هر جامعه و خالق اثر متفاوت است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» انیمیشنی است که ...
بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

این مقاله با تلقی قبالا به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی معنویت عصر نوین، سعی کرده است با بررسی موردی فیلم «شاگرد جادوگر»، روش‌های نامحسوس القا مفاهیم قباله‌ای، توسط رسانه‌ها را تحلیل کند...
آسیب‌شناسی تبلیغات هنری در مواجهه با جنبش‌های معنوی

آسیب‌شناسی تبلیغات هنری در مواجهه با جنبش‌های معنوی

نگارنده در این مقاله قصد دارد بر اهمیت و سهم هنر، چه در معنای قبل از دوران مدرن و چه در معنای امروزی آن به‌ویژه بر هنر ادبیات (شامل: داستان، نمایشنامه، فیلمنامه) و هنرهای ترسیمی (که نقاشی اهم آنها است) و هنرهای نمایشی (شامل: فیلم، سینما و تئاتر) در تبلیغات دینی تأکید کند...

پر بازدیدترین ها

جنبش عصر جدید و نقش هنر و رسانه در گسترش آن

جنبش عصر جدید و نقش هنر و رسانه در گسترش آن

اگرچه عصر نوين در ابتدا به‌شکل یک جنبش به‌نظر می‌رسید، اما دیری نپایید که به بستری برای پیدایش و رشد هزاران «شبه‌جنبش معنوی نوپدید» تبدیل شد. شبه‌جنبش‌های مرتبط با عصر نوين به‌دنبال اهدافی نظیر ...
بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

این مقاله با تلقی قبالا به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی معنویت عصر نوین، سعی کرده است با بررسی موردی فیلم «شاگرد جادوگر»، روش‌های نامحسوس القا مفاهیم قباله‌ای، توسط رسانه‌ها را تحلیل کند...
تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

امروزه انیمیشن نقش مهمی در تربیت کودکان دارد. هر انیمیشنی جهان‌بینیِ‌ خاص خود را دارد که بر اساس فلسفه و فرهنگ هر جامعه و خالق اثر متفاوت است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» انیمیشنی است که ...
نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

در این بررسی سعی خواهد شد تا به روش کتابخانه‌ای، به این پرسش پاسخ داده شود: ارتباط بین عرفان و هنراسلامی چیست؟ و معنا چگونه با زیبایی‌های بصری محراب تلفیق و خود را نمایان می‌کند؟
آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

در این مجال تلاش شده تا به جایگاه و آسیب‌شناسی هنر و هنر انقلابی در اندیشه رهبری نهضت پرداخته شود. بدینسان، هفت محور پیرامون آسیب‌شناسی هنر انقلابی در فرموده‌های ایشان به‌دست آمده است...
Powered by TayaCMS