محبت به کودک در اسلام و فرد یهودی

محبت به کودک در اسلام و فرد یهودی

لیث بن سعد می‌گوید: روزی پیامبر علی واله نماز جماعت می‌خواند و به او اقتدا کرده بودند، حسین (ع) که کودک بود، در همان نزدیکی‌ها بود، وقتی که رسول خدا به سجده می‌رفت، حسين (ع) به پشت پیامبر سوار می‌شد و پاهایش را حرکت می‌داد و می‌گفت: حل حل (که شتر را با تکرار این واژه می‌رانند) هنگامی که رسول خدا می‌خواست، سر از سجده بردارد، حسین(ع) را می‌گرفت و آرام به زمین می‌گذاشت و بلند می‌شد، و وقتی که به سجده می رفت، باز حسین می‌آمد و بر پشت رسول خدا را سوار می‌شد و پاهایش را حرکت می‌داد و می‌گفت: حل حل.

این موضوع تا آخر نماز تکرار شد، یک نفر یهودی این منظره را می‌دید، به‌عنوان اعتراض، نزد رسول خدا آمد و گفت: «ای محمد! شما با کودکان به گونه‌ای رفتار می‌کنید، که ما این گونه رفتار نمی‌کنیم. پیامبر فرمود: «اگر شما به خدا و رسولش ایمان داشته باشید به کودکان، مهربانی می‌کنید و با مهر و نوازش به آنها رفتار می نمایید. فرد یهودی از این دستور مهرانگیز تربیتی اسلام و بلند نظری پیامبر، مجذوب اسلام شد و هماندم قبول اسلام کرد و به صف مسلمین پیوست.

داستان‌هایی از بقیع، ص ۵۰.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

نشست علمی

نشست علمی

سرمقاله

سرمقاله

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

در این مقاله برخی از مبانی شریعت‌گریزی این فرقه‌های معنوی مثل انکار خداوند، دین‌ستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بی‌هدف، ترویج اباحی‌گری و بی‌بندوباری را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوه‌گر شود.
نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

بررسى ديدگاه بزرگان عرفان نسبت به شريعت و احكام عملىِ دين
معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

معيار سنجش و تمييز شهود رحماني از شهود شيظاني

کشف و شهود از ارکان عرفان قلمداد مي‏گردد

پر بازدیدترین ها

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

رياضت مشروع (آثار معنوي - معرفتي آن)

مقاله حاضر در صدد واکاوی معنایی و تبیین ریاضت درست در عرفان‌‌های صادق و ریاضت نادرست در عرفان‌های کاذب اعم از صوفیانه و سکولار برآمده است.
جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

جهاني‏ شدن و معنويت‏گرايي

نوشتار حاضر نیز تلاشی است برای بررسی رابطه جهانی شدن و معنویت و یافتن پاسخ مناسب به این پرسش که چرا در دهه‌های اخیر شاهد معنویت‌گرایی‌های فزاینده در عرصه جهانی هستیم و فرایند جهانی شدن چه تاثیری در احیاء معنویت‌ها دارد.
نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

نسبت عرفان و شريعت نزد عرفاي اسلامي

بررسى ديدگاه بزرگان عرفان نسبت به شريعت و احكام عملىِ دين
مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

مباني شريعت‏‌گريزي در عرفان‏هاي نوظهور

در این مقاله برخی از مبانی شریعت‌گریزی این فرقه‌های معنوی مثل انکار خداوند، دین‌ستیزی، اعتقاد به تناسخ، خلقتی بی‌هدف، ترویج اباحی‌گری و بی‌بندوباری را مورد بررسی و نقد قرار می‌دهیم، تا پندارهای نادرست آنان کنار زده و نور حقیقت جلوه‌گر شود.
نشست علمی

نشست علمی

Powered by TayaCMS