تاجیکستان مرکز جدید پرورش داعش؟!

تاجیکستان مرکز جدید پرورش داعش؟!

✍️احمد کوثری
مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

برخلاف آنچه بارها تبلیغ شده افغانستان پایگاه جدید پرورش داعشی ها نیست بلکه در کمال ناباوری نام کشور تاجیکستان به چشم می خورد.
بعد از حادثه تروریستی در روسیه و دستگیری چند داعشی تاجیک، نام این کشور بعنوان پایگاه جدید #داعش و نفوذ عقائد #وهابیت_تکفیری بیشتر به چشم آمد.
همانطور که با مروری بر عملیات تروریستی داعش در شاهچراغ و کرمان و عملیات تروریستی داعش در قندهار افغانستان هم نام داعشی هایی با ملیت تاجیک به چشم می خورد.
لذا باید اذعان نمود متاسفانه اینک تاجیکستان به یک مرکز جدیدی برای تولید داعش تبدیل شده است و میان شاخه داعش خراسان و احتمالا منابع امنیتی تاجیکستان ارتباطی برقرار شده است.
البته این نیز قابل توجه است که آن عده از تاجیکستانی ها که همراه داعش خراسان هستند در عکسهای منتشر شده بعد از عملیات تروریستی معمولا با صورت پوشیده شده هستند
همچنان که بعد از حادثه تروریستی کرمان چنین کردند، تا احتمالا طبق دستور منابع امنیتی خودشان، حداقل بی هویت و مخفی نگهداشته شوند تا فشار بر دولت تاجیکستان کاهش یابد.
این مساله البته به معنای انکار نقش ترکیه در آموزش نیروهای داعشی ندارد، همچنان که برخی از این تروریست ها قبل از عملیات سفری به ترکیه داشته اند و همچنین این مساله به معنای متهم نمودن همه ی تاجیک ها نیست، همچنان که بسیاری از آنان انسان های معتقد و فرهیخته ای هستند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

ضرورت دارد که زندگی‌نامه اولین بانوی مدافع اسلام، بیشتر مورد کاوش و بررسی واقع شود. در راستای هدف مذکور، این مقاله در پی معرفی و شناساندن این بزرگ‌بانوی اسلام و تبیین مباحثی پیرامون ازدواج حضرت خدیجه سلام‌الله علیها است...
جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

مسجد سهم بسزایی در تربیت تبلیغی جامعه دینی بر عهده دارد. همچنان که قرآن در شماری از آیات خود به این مهم اشاره کرده است. سیره عملی پیامبران الهی (علیهم السلام) نشان از این مهم دارد که مسجد مهم‌ترین سنگر عرصه تربیت تبلیغی و تبلیغ تربیتی این انوار الهی بوده‏ است...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.

پر بازدیدترین ها

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا معنای لغوی و اصطلاحی قصه، اهمیت، انواع، ویژگی‌ها و ارزش‌های تربیتی قصه موردبررسی قرار گیرد، سپس جایگاه، اهمیت و ویژگی‌های قصه در قرآن موردبررسی قرار می‌گیرد و ...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.
روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش

پژوهش حاضر با هدف بررسی روش‌های ترویج امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر در آموزش‌وپرورش و به روش توصیفی از نوع کتابخانه‌ای انجام شده است...
راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

راه‌ها و شیوه‌های تربیت عبادی کودکان

اگر پدر و مادر در برابر تعلیم و تربیت دینی و عبادی کودکان خود مسئولیت دارند؛ حال چگونه می‌توانند علاقه به عبادت را در کودکان خود تقویت کنند؟...
Powered by TayaCMS