نگاهی تطبیقی به بیانیه عجیب مجمع محققین حوزه و طرح های صلح آل سعود (بخش اول)

نگاهی تطبیقی به بیانیه عجیب مجمع محققین حوزه و طرح های صلح آل سعود (بخش اول)

✍️محمد باغچقی (عضو گروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام قم)

این روزها که دنیا شاهد جنایات بی نظیر و یا لااقل کم نظیر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی اش در فلسطین و لبنان است، و همچنین پیروان واقعی اسلام ناب نیز همه توان خود را صرف مبارزه با این رژیم منحوس و حمایت از مظلومان منطقه، کرده اند، متاسفانه شاهد صدور بیانیه ای عجیب و البته تاسف بار از سوی گروهی موسوم به «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم» هستیم؛
‼️در این بیانیه که سخن از بازگشت رژیم صهیونیستی به مرزهای قانونی پیش از تهاجم ۱۹۶۷میلادی، به میان آمده است، تشکیل دولت مستقل فلسطین نیز به عنوان راه حل برون رفت از بحران منطقه معرفی می شود!!!
فارغ از اینکه رهبر انقلاب (مدظله العالی) در دهه 90 شمسی، طرح دولت خودگران فلسطین مبنی بر به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین در مرزهای 1967 میلادی، را تن دادن به خواسته صهیونیست ها دانسته و آن را به معنی پذیرش دولت صهیونیستی در سرزمین فلسطین می دانند، همچنین باید توجه داشت طرح هایی شبیه طرح «مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم»، پیش تر نیز از سوی برخی غربگرایان صادر شده است.
 به عنوان نمونه مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نمازجمعه 21 مهر 1402، راه حل برون رفت از بحران فلسطین را تشکیل دو کشور و حکومت مستقل دانسته است.
طرح صلح ملک فهد نیز یکی دیگر از طرح هایی است که شباهت فراوانی با بیانیه مجمع محققین دارد. در این طرح، هشت ماده ای نیز ضمن درخواست عقب نشینی اسرائیل به مرزهای 1967 میلادی، همچنین از دولت مستقل فلسطین سخن به میان آمده و به طور ضمنی نیز رژیم غاصب صهیونیستی به عنوان دولتی مستقل، به رسمیت شناخته می شود. (وب سایت الریاض، القضية الفلسطينية في قلب إهتمام القيادة السعودية، کدخبر: 13557، تاریخ انتشار: 7 رجب 1426ه‌ق.)
شایان ذکر است امام خمینی (ره) در واکنش به طرح صلح ملک فهد فرمودند: «ابرقدرتها می خواهند انسانیت، انسان ها را تحت سلطه قرار دهند، و ما و شما و هر مسلمانی مکلف است که در مقابل آنها بایستد و سازش نکند و طرح‏هايي از قبيل طرح سادات و فهد را رد كند. بر ما واجب است كه اين‏گونه طرح‏ها را كه به نفع مستضعفين نيست محكوم نماييم.»

طبق این فرمایش، محکوم کردن چنین طرح هایی واجب می باشد چرا که اینگونه طرح ها به هیچ وجه به نفع مظلومان نیست.

ادامه دارد.......

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
سرمقاله

سرمقاله

Powered by TayaCMS