نشست علمی گروه جنبش های معنوی

نشست علمی گروه جنبش های معنوی

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پژوهشگده باقرالعلوم (ع ) در ادامه سلسله نشست‌هاي علمي گروه جنبش های معنوی پژوهشگده باقرالعلوم (ع) چهارمین جلسه مقدماتی طرح "مصاحبه با اساتید و ناقدین مطرح عرفان اسلامی " در روز دوشنبه 5 آبان ماه در پژوهشکده باقرالعلوم برگزار ‌شد.

در اين نشست، که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر «محمد جواد رودگر» و آقایان «محمد حسین کیانی» و «علی اصغر نوروزی» و «عیسی جعفری» برگزار شد، سوالات مربوط به چندین استاد مطرح عرفان اسلامی و اساتید معرف و ناقد عرفان اسلامی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. این طرح قرار است بعد از نهایی شدن سوالات مصاحبه، وارد فاز نهایی شود.

آقای محمد حسین کیانی مدیر گروه جنبش های معنوی و مجری اصلی این طرح در مصاحبه با این پایگاه گفتند: این طرح که شامل مصاحبه با اساتید مطرح عرفان اسلامی و اساتید صاحب نظر و ناقد عرفان اسلامی و عرفان‌های کاذب بوده، قرار است در شهرهای مشهد، تهران، شیراز، اصفهان و قم انجام گیرد، این پروژه به بحث معنویت می‌پردازد و سعی دارد از اساتیدی که ارتباط خوبی با جوانان داشته، استفاده کند. این طرح در این شکل و قالب کاری بکر و تازه است. البته در این طرح نیم‌نگاهی به نحله‌های مختلف و دیدگاهای متفاوت در فلسفه و عرفان اسلامی شده و برآنیم تا از دل این پروژه راهکارهایی جهت ارائه معنویت زلال اسلامی و بررسی زوایای پنهان عرفان اسلامی و نقد جنبش‌های معنوی نوظهور را استخراج کنیم. امید به برداشتن گامی در جهت ارتقاء سطح معنوی جامعه.

در پایان اقای محمدحسین کیانی از تمام کادر و پرسنل سایت پژوهش‌های معنوی و گروه فن آوری اطلاعات پژوهشکده تشکر و قدردانی کردند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
Powered by TayaCMS