معرفی کتاب ادیان در جنبش اکنکار

معرفی کتاب ادیان در جنبش اکنکار

 نویسنده کتاب ادیان در جنبش اکنکار محمدحسین کیانی است. این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی بهداشت معنوی-عصر آگاهی منتشر شده است. مهم‌ترین عناوین این کتاب عبارت‌اند از: فلسفه پیدایش ادیان، ادیان بزرگ و کارکرد آنها، اکنکار سرچشمه تمامی ادیان، جریان‌شناسی برتری اکنکار بر ادیان، رهبران ادیان و روحانیت، ماهانتا و استادان اکنکار، کتب و آموزه‌های ادیان بزرگ، کتاب مقدس اکنکار: شریعت کی، سوگماد و.. است.

در مقدمه ‌این کتاب آمده است که در انواع مصادیق عرفان‌های نوظهور مؤلفه‌های مشترکی وجود دارد که یکی از آنها نقد ادیان بزرگ است. در میان انواع عرفان‌های نوظهور، فرقه اکنکار به لحاظ ساختار منسجم‌تر  و دارای اهمیت بیشتری است. ضمن اینکه، نقد ادیان بزرگ در این عرفان باقوت بیشتری همراه است. یکی از مباحث اساسی در فرقه اکنکار، نگرش انتقادی به آموزه‌ها، رهبران، کتب مقدس و نوع سازمان ادیان  و مذاهب است. رویکرد این نگرش انتقادی شامل دو حوزه متفاوت است. یکی اینکه اکنکار گزاره‌های ادیان دیگر را یکسره نقد می کند و ادیان بزرگ را فاقد روشی مناسب برای راهگشای معنوی انسان می‌داند.... و دیگری اینکه معتقد است مذاهب و تعالیم رهبران آنان تلاشی خواسته و ناخواسته برای ترویج گزاره‌های معنوی اکنکار است. نگارنده این عرفان را یکی از ساختارمندترین عرفان‌های نوظهور دانسته و در عین حال معتقد است که اکنکار برای بسیاری از ادعاهای خود دلیلی نیاورده است.

در این کتاب ادیانی مانند هندوئیسم، بودیسم، کنفسیونیزم، تاتوئیسم، اسلام، یهودیت، زرتشت، سیکیزم، الهی‌شناسی و غیره بررسی شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
سرمقاله

سرمقاله

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
Powered by TayaCMS