قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان/ استفاده فرزندان از فضای مجازی؛ منع یا هدفمند؟

قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان/ استفاده فرزندان از فضای مجازی؛ منع یا هدفمند؟

انجمن اطفال آمریکا اطلاعیه ای را مبنی بر مدت زمان مناسب استفاده کودکان از ابزارها با صفحه نمایش الکترونیکی مانند تلفن همراه و رایانه را منتشر کرد.

قوانین استفاده از تلفن همراه برای کودکان/ استفاده فرزندان از فضای مجازی؛ منع یا هدفمند؟به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن اطفال آمریکا(AAP)در سال 2016 بیانه ای را مبنی بر مدت زمان مناسب استفاده کودکان از دستگاه های دیجیتال و مدت خیره شدن آن ها به صفحه‌های نمایش منتشر کرد و در اختیار عموم مردم به خصوص پدر ومادرها که اغلب این سوال را ازانجمن داشتند قرار داد.

در این اطلاعیه مدت زمان خیره شدن به صفحه نمایش از دوران نوزادی تا سن بلوغ اعلام شده است. این انجمن به خانواده ها توصیه کرد: والدین باید درمورد میزان و روش استفاده از دستگاه های دیجیتال و مدت تماشا و بازی با فرزندان شان صحبت کرده و چگونگی استفاده درست را به آنها آموزش دهند. در این اطلاعیه به عدم مصرف کودکان زیر 18 ماه از این تجهیزات الکترونیکی تاکید شده است زیرا برکیفیت و میزان خواب کودکا ن در این رده سنی به شدت تاثیر مخربی می گذارد و تنها در زمان چت ویدیویی و مدت بسیار کوتاه می توان از ازارهای الکترونیکی می توان استفاده کرد.

بر اساس اطلاعیه انجمن اطفال آمریکا میزان استفاده بر اساس رده سنی به شرح زیر است:

  1. برای سنین کمتر از 18 ماهگی به طور کامل ممنوع است.
  2. والدین نوزادان 18 تا 24 ماه در زمان استفاده فرزندانشان از صفحه نمایش های الکترونیکی در کنار آن ها باشند و ترتیبی دهند که ازبرنامه هایی با کیفیت بالا استفاده کنند.
  3. در رده سنی 2 تا 5 سال ، مدت زمان استفاده از صفحه نمایش های الکترونیکی یک ساعت در روز است و والدین باید با فرزند خود فیلم ها و تصاویر را تماشا کرده و مفاهیم آنها را برای کودک توضیح دهند.
  1. در کودکان 6 سال به بعد والدین باید مدت استفاده را محدود کرده و طوری این میزان را برنامه ریزی کنند که ساعات خواب و میزان تحرک و فعالیت کودک کاهش نیافته و به آنها خللی وارد نشود. گفتنی است؛ والدین باید زمان هایی از روز را برای استفاده از ابزارهای الکترونیکی وفضای مجازی ممنوع کنند.

منبع: بیتوته

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

بررسی تأثیر تربیتی قصه های قرآنی درتربیت دینی کودکان

هنر و دین از مقوله­ هایی هستند كه از آغازِ آفرينشِ انسان تاكنون، همگام با یکدیگر، حيات و هستى بشر را درنورديده­ اند. اين پيوستگى دين و هنر، ريشه در پنهانِ جان و عمقِ هستىِ انسان و جهان دارند و با گوش­دل مى­توان راز «فطرة الله التى فطر الناس عليها» را از آنها بازشنيد.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
Powered by TayaCMS