معرفی کتاب تعلیم و تربیت بصیرت گرا

معرفی کتاب تعلیم و تربیت بصیرت گرا

نویسندگان کتاب تعلیم و تربیت بصیرت گرا (ارائه نظریه‌ای تربیتی مبتنی بر مفهوم بصیرت)، آقایان عليرضا رحيمي و احمد كريميان است. این کتاب توسط انتشارات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منتشر شده است. موضوع اصلی کتاب معرفي نظريه اي جديد در تعليم و تربيت، با تأكيد بر بعد بصيرت و درك مفهوم آن است.

كتاب حاضر است كه مي تواند نمايان گر ديدگاهي در عرصه تربيت اسلامي باشد كه با آن چه تا به امروز در كشور ما و بسياري از سرزمين هاي اسلامي در جريان بوده، تفاوت هاي اساسي دارد و در آن بر معناي خاص از عقل و تعقل، ضرورت پرورش تعقل و اتخاذ روش عقلاني در تربيت تأكيد فراوان وجود دارد.

از جمله مباحث ‌امده در كتاب مي توان به انگيزه انتخاب موضوع و ضرورت تحقيق؛ ناشناختي شناخت؛ معرفي و نقد پژوهش هايي درباره عقل در حوزه فرهنگ اسلامي؛ گزاره هايي پيرامون تعليم و تربيت؛ فلسفة تعليم و تربيت اسلامي؛ معناي عقل و تعقل در منابع معرفتي اسلامي (قرآن و احاديث)؛ نسبت تربيت عقلاني با تربيت اسلامي (بررسي تاريخي»؛ معناي كلي تربيت و معناي آموزش؛ ايجاد، حفظ و توسعة بصيرت؛ چونان هدف اساسي تربيت عقلاني؛ تربيت بصيرت گرا؛ تربيت عقلاني و مفهوم بصيرت و تعاريف موجود در نظريه بصيرت، اشاره نمود.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

پر بازدیدترین ها

 کتاب داستان‌های شگفت‌انگیزی از تربیت فرزند

کتاب داستان‌های شگفت‌انگیزی از تربیت فرزند

این کتاب دربردارنده داستان‌های جذاب و خواندنی و آموزنده در باب مسائل تربیتی است.
معرفی کتاب تربیت دینی فرزندان

معرفی کتاب تربیت دینی فرزندان

نویسنده در بخشی از مقدمه کتاب به دغدغه اصلی خود برای نگارش این کتاب اشاره می‌کند و می‌گوید: «فرزندان چه جایگاهی در زندگی ما دارند؟ تابه‌حال برای فرزندان خود چه کرده‌ایم؟ برای تربیت صحیح آن‌ها چقدر کوشیده ایم؟ برای برطرف کردن مشکلات روحی و روانی آن‌ها چند کتاب مطالعه و با چند نفر متخصص مشاوره کرده ایم؟
معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

این کتاب را آقای ناصر باهنر نوشته و انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل آن را منتشر کرده است. کتاب در ۵ فصل نگاشته شده است و نویسنده تلاش می‌کند تا با تکیه‌بر روان‌شناسی رشد، به بررسی مراحل رشد و تکامل درک دینی بپردازد.
معرفی کتاب روان‌شناسی تربیتی

معرفی کتاب روان‌شناسی تربیتی

در این کتاب، روان‌شناسی به‌عنوان علمی که جنبه‌های مختلف رفتار آدمی و ارتباط آن‌ها را باهم مورد بحث قرار می‌دهد، معرفی شده است. ضمن بررسی جنبه‌های مختلف رفتار و عوامل مؤثر در رشد هر جنبه آنچه را که مربیان باید انجام دهند بیان‌شده است.
معرفی کتاب تربیت نامه

معرفی کتاب تربیت نامه

. این کتاب به 4000 راهکار عملی و مؤثر برای تربیت فرزند از کودکی تا نوجوانی پرداخته است...
Powered by TayaCMS