معرفی کتاب ادیان در جنبش اکنکار

معرفی کتاب ادیان در جنبش اکنکار

 نویسنده کتاب ادیان در جنبش اکنکار محمدحسین کیانی است. این کتاب توسط انتشارات موسسه فرهنگی بهداشت معنوی-عصر آگاهی منتشر شده است. مهم‌ترین عناوین این کتاب عبارت‌اند از: فلسفه پیدایش ادیان، ادیان بزرگ و کارکرد آنها، اکنکار سرچشمه تمامی ادیان، جریان‌شناسی برتری اکنکار بر ادیان، رهبران ادیان و روحانیت، ماهانتا و استادان اکنکار، کتب و آموزه‌های ادیان بزرگ، کتاب مقدس اکنکار: شریعت کی، سوگماد و.. است.

در مقدمه ‌این کتاب آمده است که در انواع مصادیق عرفان‌های نوظهور مؤلفه‌های مشترکی وجود دارد که یکی از آنها نقد ادیان بزرگ است. در میان انواع عرفان‌های نوظهور، فرقه اکنکار به لحاظ ساختار منسجم‌تر  و دارای اهمیت بیشتری است. ضمن اینکه، نقد ادیان بزرگ در این عرفان باقوت بیشتری همراه است. یکی از مباحث اساسی در فرقه اکنکار، نگرش انتقادی به آموزه‌ها، رهبران، کتب مقدس و نوع سازمان ادیان  و مذاهب است. رویکرد این نگرش انتقادی شامل دو حوزه متفاوت است. یکی اینکه اکنکار گزاره‌های ادیان دیگر را یکسره نقد می کند و ادیان بزرگ را فاقد روشی مناسب برای راهگشای معنوی انسان می‌داند.... و دیگری اینکه معتقد است مذاهب و تعالیم رهبران آنان تلاشی خواسته و ناخواسته برای ترویج گزاره‌های معنوی اکنکار است. نگارنده این عرفان را یکی از ساختارمندترین عرفان‌های نوظهور دانسته و در عین حال معتقد است که اکنکار برای بسیاری از ادعاهای خود دلیلی نیاورده است.

در این کتاب ادیانی مانند هندوئیسم، بودیسم، کنفسیونیزم، تاتوئیسم، اسلام، یهودیت، زرتشت، سیکیزم، الهی‌شناسی و غیره بررسی شده است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

پر بازدیدترین ها

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

معرفی کتاب آموزش مفاهیم دینی (همگام با روان‌شناسی رشد)

این کتاب را آقای ناصر باهنر نوشته و انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل آن را منتشر کرده است. کتاب در ۵ فصل نگاشته شده است و نویسنده تلاش می‌کند تا با تکیه‌بر روان‌شناسی رشد، به بررسی مراحل رشد و تکامل درک دینی بپردازد.
معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

معرفی کتاب روان‌شناسی و تبلیغات با تأکید بر تبلیغ دینی

کتاب «روان‌شناسی و تبلیغات» به بررسی دانش تبلیغات به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های «ارتباطات» و «روان‌شناسی اجتماعی» پرداخته است و با تدوین ساختاری مبتنی بر ارکان تبلیغات، به آن دسته از قانون‌های روان‌شناسی که در تبلیغات کاربرد دارند، اشاره دارد.
معرفی کتاب بچه‌های بهشتی (مهارت‌هایی برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و حرف شنو و صبور)

معرفی کتاب بچه‌های بهشتی (مهارت‌هایی برای تربیت فرزندانی با اعتماد به نفس بالا و حرف شنو و صبور)

این کتاب شامل چهارده فصل است که به ترتیب با موضوعاتی، مانند بچه‌های بهشتی، چگونه از رهنمودهای پنجگانه استفاده کنیم؛ مهارت‌های جدید تربیتی؛ مهارت‌های لازم برای کم کردن مخالفت‌های بچه‌ها؛ مهارت‌ تربیتی در زمینه بهبود روابط والدین بافرزندان چگونه کودک خود را تشویق کنیم؛ مهارت‌های لازم برای منترل بچه؛ بچه‌ها باهم تفاوت دارند و...
Powered by TayaCMS