چرا بچه‌ها به حرف های ما گوش نمی‌کنند

چرا بچه‌ها به حرف های ما گوش نمی‌کنند
  • آنها از دست شما ناراحتند کنند؛ اما شما وقت ندارید؛ و ناراحتند و دوست دارند با شما حرف بزنند و درد دل کنند؛ اما شما وقت ندارید و نمی توانید به حرفه‌ای آنها گوش کنید؛
  • آنها خسته‌اند و باید استراحت کنند و نمی‌توانند به حرف‌های شما گوش کنند؛
  • گرسنه‌اند و باید به آنها غذا بدهید؛
  • خودشان هم نمی‌دانند از شما چه چیزی می خواهند. باید به آنها زمان بدهید، بفهمند چه چیزی از شما می‌خواهند؛
  • آنها هنوز آمادگی پذیرش خواسته‌های شما را ندارند و هنوز نمی‌دانند باید چه کار کنند؛

 از تماشای زیاد تلویزیون یا مسافرت طولانی و بودن در جاهای شلوغ و بازی زیاد و یا هر کار دیگری خسته شده‌اند و بهانه‌گیری می‌کنند؛

  • از چیز دیگری خسته و عصبانی هستند. باید با آنها حرف بزنید تا ببینید مشکل کجاست. شاید جایی از بدنشان درد می کند، یا شاید کسی با آنها بد رفتاری کرده است؛
  • گاهی اوقات کودکان دچار استرس می شوند و شما نمی توانید استرس آنها را کنترل کنید؛ در این شرایط نیز آنها بد رفتاری می‌کنند.

 مثلا ممکن است شما به فروشگاه رفته‌اید تا خرید کنید و یا اینکه در هواپیما نشسته‌اید، کودک شما از اینکه دیگران نمی‌توانند گریه‌های او را تحمل کنند، دچار استرس می‌شود و بد رفتاری‌هایش بدتر می‌شود.

به خاطر داشته باشید که بد رفتاری‌ها و کج خلقی‌های  بچه‌ها به این دلیل است که می‌خواهند خودی به ما نشان دهند. اگر در محیط خانه، آنها را خیلی لوس کنیم و هروقت که سر ناسازگاری با ما می‌گذارند، سریع خواسته های آنها را برآورده کنیم تا نحسی و کج خلقی نکنند بیرون از خانه نیز این کار را می‌کنند. آنها خوب می‌دانند که پدر و مادرهایشان نمی‌توانند خیلی آنها را لوس کرده حرفهای آنها گوش کنند. آنها همیشه عادت دارند خواسته‌هایشان برسند؛ اما خارج از خانه و در اجتماع و شرایط استرس‌زا پدر و مادر نمی‌توانند خواسته‌های آنها را آنها را برآورده کنند که در این بچه‌ها نحسی می‌کنند و هیاهویی به راه می‌اندازند.

دلایل بسیاری برای نحسی کودکان وجود دارد. قبلا چند مورد مطرح کردیم. اما همیشه به خاطر داشته باشید، هروقت آنها با شما بد اخلاقی می‌کنند، حتما به چیزی نیاز دارند و شما نمی‌دانید. به جای اینکه به اشتباه فکر کنیم بچه‌هایمان دوست ندارند به حرفهای ما گوش کنند و با ما همکاری کند، بهتر است بپذیریم که آنها نمی‌توانند این کار را بکنند. وقتی ماشینی بنزین ندارد و حرکت نمی‌کند، فرض کنید که ماشین شما به حرف شما گوش نمی‌کند و یا عیب و ارادی پیدا کرده؛ ماشین شما ماده اولیه لازم برای حرکت کردن را ندارد. بچه ها هم همین طور هستند، وقتی با شما مخالفت می کنند، در آن لحظه نمی‌توانند با شما ارتباط برقرار کرده و شما را خوشحال کنند، هرچند خواسته درونی آنها این باشد که شما از آنها راضی باشید. هدف از تشویق کردن این است که به آنها انرژی مضاعفی بدهید، تا بتوانند بر مخالفتهای خودشان غلبه کرده و به حرف های شما بیشتر گوش کنند. پس در این مورد به جای تنبیه و بدرفتاری به آنها پاداش و جایزه دهید تا به همکاری تشویق شوند.

برگرفته از کتاب بچه‌های بهشتی اثر جان گری ترجمه شیرین یزدانی

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

در این بررسی سعی خواهد شد تا به روش کتابخانه‌ای، به این پرسش پاسخ داده شود: ارتباط بین عرفان و هنراسلامی چیست؟ و معنا چگونه با زیبایی‌های بصری محراب تلفیق و خود را نمایان می‌کند؟
آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

در این مجال تلاش شده تا به جایگاه و آسیب‌شناسی هنر و هنر انقلابی در اندیشه رهبری نهضت پرداخته شود. بدینسان، هفت محور پیرامون آسیب‌شناسی هنر انقلابی در فرموده‌های ایشان به‌دست آمده است...
تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

امروزه انیمیشن نقش مهمی در تربیت کودکان دارد. هر انیمیشنی جهان‌بینیِ‌ خاص خود را دارد که بر اساس فلسفه و فرهنگ هر جامعه و خالق اثر متفاوت است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» انیمیشنی است که ...
بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

این مقاله با تلقی قبالا به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی معنویت عصر نوین، سعی کرده است با بررسی موردی فیلم «شاگرد جادوگر»، روش‌های نامحسوس القا مفاهیم قباله‌ای، توسط رسانه‌ها را تحلیل کند...
آسیب‌شناسی تبلیغات هنری در مواجهه با جنبش‌های معنوی

آسیب‌شناسی تبلیغات هنری در مواجهه با جنبش‌های معنوی

نگارنده در این مقاله قصد دارد بر اهمیت و سهم هنر، چه در معنای قبل از دوران مدرن و چه در معنای امروزی آن به‌ویژه بر هنر ادبیات (شامل: داستان، نمایشنامه، فیلمنامه) و هنرهای ترسیمی (که نقاشی اهم آنها است) و هنرهای نمایشی (شامل: فیلم، سینما و تئاتر) در تبلیغات دینی تأکید کند...

پر بازدیدترین ها

تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»

امروزه انیمیشن نقش مهمی در تربیت کودکان دارد. هر انیمیشنی جهان‌بینیِ‌ خاص خود را دارد که بر اساس فلسفه و فرهنگ هر جامعه و خالق اثر متفاوت است. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» انیمیشنی است که ...
نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی

در این بررسی سعی خواهد شد تا به روش کتابخانه‌ای، به این پرسش پاسخ داده شود: ارتباط بین عرفان و هنراسلامی چیست؟ و معنا چگونه با زیبایی‌های بصری محراب تلفیق و خود را نمایان می‌کند؟
آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله)

در این مجال تلاش شده تا به جایگاه و آسیب‌شناسی هنر و هنر انقلابی در اندیشه رهبری نهضت پرداخته شود. بدینسان، هفت محور پیرامون آسیب‌شناسی هنر انقلابی در فرموده‌های ایشان به‌دست آمده است...
نگاهی به دغدغه‌ی معنویت‌گرایی در سینمای غرب

نگاهی به دغدغه‌ی معنویت‌گرایی در سینمای غرب

قصه‌گویی در فیلم‌ها، الهام‌گرفته از قصه‌های بزرگان دینی و کتب آسمانی است. همان‌گونه که در کتب آسمانی از زبانی هنرمندانه و پرداختی داستان‌گونه برای بیان مفاهیم معنوی به مخاطبان استفاده شده است؛ برخی از نظریه‌پردازان نیز معتقدند امروزه ...
بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر

این مقاله با تلقی قبالا به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های کلیدی معنویت عصر نوین، سعی کرده است با بررسی موردی فیلم «شاگرد جادوگر»، روش‌های نامحسوس القا مفاهیم قباله‌ای، توسط رسانه‌ها را تحلیل کند...
Powered by TayaCMS