شماره یازدهم و دوازدهم فصلنامه «مطالعات معنوی» توسط پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

شماره یازدهم و دوازدهم فصلنامه «مطالعات معنوی» توسط پژوهشکده باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکدۀ باقرالعلوم(علیه السلام): گروه جنبش‌های معنوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) شماره یازدهم و دوازدهم  فصلنامه مطالعات معنوی را با موضوع" هنر و جنبش‌های نوپدید معنوی" به زیور طبع رسانید

مقالاتی که در شماره 12-11 از فصلنامه مطالعات معنوی منتشر شده به شرح ذیل است:

  • نگاهی به دغدغه‌ی معنویت‌گرایی در سینمای غرب/ به قلم جناب آقای محمد شکیبا‌دل
  • جنبش عصر جدید و نقش هنر و رسانه در گسترش آن/ به قلم آقای حمیدرضا مظاهری‌سیف
  • آسیب‌شناسی تبلیغات هنری در مواجهه با جنبش‌های معنوی / به قلم پریسا گودرزی
  • بررسی بازنمایی عرفان یهود در فیلم سینمایی شاگرد جادوگر / به قلم حفیظه مهدیان
  • تربیت معنوی در انیمیشن‌های «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم؟»/ به قلم سید عادل مدنی
  • آسیب‌شناسی هنر انقلابی از منظر مقام معظم رهبری (حفظه الله) / به قلم جناب آقای علی خاک رنگین
  • نمادشناسی محراب در عرفان و هنر اسلامی/ هنگامه بیادار، پیوند توفیقی

علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت پژوهش‌های معنوی به آدرس www.pmbo.ir و همچنین سایت نورمگز و مگ ایران از مقالات این فصلنامه استفاده فرمایند.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

جستاری پیرامون ازدواج حضرت خديجه (سلام‌الله)

ضرورت دارد که زندگی‌نامه اولین بانوی مدافع اسلام، بیشتر مورد کاوش و بررسی واقع شود. در راستای هدف مذکور، این مقاله در پی معرفی و شناساندن این بزرگ‌بانوی اسلام و تبیین مباحثی پیرامون ازدواج حضرت خدیجه سلام‌الله علیها است...
جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

جایگاه مسجد در تربیت تبلیغی جامعه

مسجد سهم بسزایی در تربیت تبلیغی جامعه دینی بر عهده دارد. همچنان که قرآن در شماری از آیات خود به این مهم اشاره کرده است. سیره عملی پیامبران الهی (علیهم السلام) نشان از این مهم دارد که مسجد مهم‌ترین سنگر عرصه تربیت تبلیغی و تبلیغ تربیتی این انوار الهی بوده‏ است...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.

پر بازدیدترین ها

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

نقش قصه‌های قرآنی در تعلیم و تربیت نسل جدید

در این مقاله سعی بر آن است تا ابتدا معنای لغوی و اصطلاحی قصه، اهمیت، انواع، ویژگی‌ها و ارزش‌های تربیتی قصه موردبررسی قرار گیرد، سپس جایگاه، اهمیت و ویژگی‌های قصه در قرآن موردبررسی قرار می‌گیرد و ...
ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

ویژگی‌‌های معلمان تربیت دینی از منظر نهج‌البلاغه

یافته های پژوهش مدل فعالیت‌های معلمان را در دو بخش آمادگی و اصلی نشان می‌دهد. فعالیت های آمادگی اشاره به اقداماتی دارد که قبل از شروع امر تدریس لازم است معلم آن ها را انجام دهد که خود به دو بخش فعالیت های شناختی و عملی تقسیم می شود. بخش دوم شامل فعالیت های اصلی معلم است که چهار بخش را در بر می گیرد: انتقال مبانی، کاربرد روش ها، جهت گیری جریان تربیت در راستای رسیدن به اهداف و در نهایت ارزشیابی.
راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

راه‌های تربیتی دور کردن ذهن و قلب، از افکار و تخیلات شیطانی

چگونه می‌توان افکار و تخیلات شیطانی را از ذهن و قلب خود دور کرد؟ انسانی كه برای تهذیب روح و تربیت دینی خود قدم برمی‌دارد، شیطان رأی قوه متخیله او را به‌جای وحی و عقل می‌نشاند و موهوم و مُتَخَیل را معقول جلوه می‌دهد...
راه‌کارها و شیوه‌های خداشناسی کودکان از نگاه قرآن و حدیث

راه‌کارها و شیوه‌های خداشناسی کودکان از نگاه قرآن و حدیث

با اینکه اسلام به تربیت دینی و اسلامی کودکان بسیار اهمیت داده است، ولی از پرسش‌هایی که کودک درباره خدا می‌کند باید فرار کرد، و هیچ راه‌حلی ارائه نداده است...
Powered by TayaCMS