معرفی کتاب آسیب‌شناسی عرفان‌های نوظهور

معرفی کتاب آسیب‌شناسی عرفان‌های نوظهور

نویسندگان کتاب آسیب‌شناسی عرفان‌های نوظهور محمد حسین کیانی، حمزه شریفی دوست، حمیدرضا مظاهری سیف است. این کتاب توسط انتشارات صهبای یقین منتشر شده است.

این کتاب شامل مجموعه مقالاتی در مورد مکاتب انحرافی جدید و نقد و ارزیابی عقاید و عملکرد این فرقه‌های انحرافی نوظهور است. در این کتاب به آسیب‌شناسی فکری برخی از مکاتب عرفانی نوظهور که در آنها ادعای کسب معنویت و قدرت‌های فوق بشری صورت گرفته، پرداخته شده و اصول فکری و عملی حاکم بر این مکاتب انحرافی بیان  شده است. نویسندگان مقالات معتقدند که این فرقه‌ها فاقد عقلانیت و معنویت بوده و در آنها مفاهیم معنوی و دینی تحریف شده به‌طوری‌که این فرقه‌ها بیشتر مروج فساد جنسی در قالب مفهوم عشق بوده و در اندیشه‌ها و عملکرد آنان تناقضات آشکاری وجود دارد. آنان ظهور این نحله‌های فکری جدید که عمدتاً در غرب پیدا شده‌اند را موج جدید تهاجم فرهنگی در قالب معنویت‌گرایی ارزیابی کرده و نقض این جنبش‌های نوظهور را نوعی جنگ نرم علیه اسلام و عقاید روشن اسلامی نامیده‌اند.

این کتاب شامل چهار فصل است که در فصل اول با عنوان شاخص‌ها و غایت در معنویت‌های نوظهور، به موضوعاتی مانند، عقل گریزی، ماده گرایی معنوی، معنویت نو با کدام هدف و غیره پرداخته است. در فصل دوم با عنوان معنویت جدید و تهاجم فرهنگی این موضوع را بررسی کرده است. فصل سوم و چهارم نیز به بررسی عناوین  نقش جنبش‌های نوظهور در جنگ نرم،معنویت لیبرال پرداخته است.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

سرمقاله

سرمقاله

 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.

پر بازدیدترین ها

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

نگاهی به ابعاد مفهومی و کارکردی الگو و اسوه در تربیت و تبلیغ دینی

الگو و اسوه از مفاهیم مهم و پرکاربرد در حیطه روانشناسی، تربیت و تبلیغ می‌باشند. انسانها و جوامع، از طریق الگوها هویت خویش را می‌یابند و آن را تقویت می‌کنند و ارزشهای مختلف را از طریق آنها در خود نهادینه می‌سازند.
سرمقاله

سرمقاله

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

تربیت عقلانی،محور اساسی در تبلیغ دینی

این مقاله بر آن است تا نشان دهد مهمترین وظیفۀ مبلّغین دینی هدایت رفتار فردی و اجتماعی از سطح احساسی به سطح عقلانی است. روش این مقاله توصیفی– تحلیلی بوده و در برخی موارد از آیات و روایات به عنوان مویّد بهره برده است.
 مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

مبانی، عملکردها و روش‏های تربیتی حضرت زینب(س)

حضرت زينب(س) از چهره هاي برجسته علمی و تربیتی جهان اسلام است. نقش آموزشی، تربيتي و تدابیر سیاسی اجتماعی ايشان در طول تاريخ مورد توجه مردم، در زمان آن حضرت و آیندگان بوده است. هدف در اين مقاله بررسي مبانی عملکرد ها و روش های تربیتی آن بانوي جهان اسلام است.
تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

تبیین و آسیب شناسی تربیت دینی و رابطه آن با روان شناسی رشد

در این مقاله به گفتمان آسیب‌شناسی تربیت دینی با رویکرد توجه به مراحل رشد کودک و هماهنگی آموخته‌هایش با تفکر دینی او پرداخته می‌شود.
Powered by TayaCMS