معرفی کتاب راهنمای خانواده برای ترغیب کتابخوان‌های کودک و نوجوان

معرفی کتاب راهنمای خانواده برای ترغیب کتابخوان‌های کودک و نوجوان

نویسنده کتاب راهنمای خانواده برای ترغیب کتابخوان‌های کودک و نوجوان، روی بلج فورد و ترجمه سید علی اکبر مرعشی و سیروس حدوث است. این کتاب توسط انتشارات سروش منتشر شده است. این کتاب در دو بخش و 14 فصل تدوین شده است.

در مقدمه آن آمده است که کتاب و خواندن جای ویژه‌ای در زندگی ما اشغال کرده است و من با تأثیری که خواندن می‌تواند بر ما بگذارد تا روحیة خود را تقویت کنیم و افقهای دیدمان را گسترش دهیم، آشنا هستم. خواندن بخش مهمی از برنامه‌های ما به منظور بالا بردن استانداردهای آموزشی برای همگان و ایجاد بنیادهای اقتصادی پویا و جامعهای کاملی است. «سالی ملی خواندن»" معرف مبارزه‌ای برای تغییر نگرش تمامی ملت به خواندن و راهگشای دانش و آگاهی و لذتی است که خواندن می‌تواند برای میلیون ها نفر به ارمغان بیاورد. خواندن، بخش مهمی از راهبردهای دولت برای سوادآموزی است و به دانش آموزان در دستیابی به مهارت‌های اساسی لازم برای رشد و ترقی در دنیای جدید کمک می‌کند. اما خواندن و نوشتن از مدرسه فراتر می‌رود. والدین هنگامی که برای سرگرمی کتاب می‌خوانند، سرمشق و نمونة خوبی برای کودکان می‌شوند. پدران و مادران هرگز نباید تأثیر مثبت خود را در کمک به ایجاد عادت خواندن در نسل آینده دستکم بگیرند. «سالی ملی خواندن» فرصتی است برای همه، از کودکان، والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ ها گرفته تا ناشران، مدارسی، کارفرمایان و رسانه‌های همگانی تا برای غنی‌سازی کتاب‌ها و تشویقی به خواندن به هم بپیوندند. ما برای موفقیت نیاز به پشتیبانی فعالی مردم و سازمان‌ها در سراسر کشور داریم.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
Powered by TayaCMS