در رای دادن به گزینه مطلوب صرف عمل به تکلیف مهم است یا نتیجه هم مهم است؟

در رای دادن به گزینه مطلوب صرف عمل به تکلیف مهم است یا نتیجه هم مهم است؟

✍️احمد کوثری

با شهادت آیت الله رئیسی که بحق خادم جمهور بودند و فقدان ایشان برای ملت ایران حادثه دردناکی بود، کشور ایران وارد مرحله ای دیگر برای انتخاب رئیس جمهور جدید شد، رئیس جمهوری که بتواند راه این شهید بزرگ را ادامه دهد.
در انتخابات جدید که جمعه صورت خواهد گرفت و ان شاءالله شاهد حضور پرشور مردم و مشارکت حداکثری باشیم هنوز برخی از نیروهای انقلاب برای انتخاب گزینه مطلوب در تردید به سر می برند و برخی به دنبال انجام تکلیف خود هستند.
خب البته منشا تردید جدی مردم در انتخاب گزینه برتر در این انتخابات به این علت است که در جبهه انقلاب الحمدلله کاندیداهای بسیار خوبی حضور پیدا کردند.
⁉️در اینجا یک سوال مطرح است که آیا برای انتخاب خود، فقط باید به تکلیف خود فارغ از هر نتیجه ای عمل کنیم یا نتیجه هم برایمان مهم است؟
با کمی جستجو در بیانات مقام معظم رهبری پاسخ به این سوال را درمی یابیم.
معظم له بعد از انتخابات 1392 در جمع دانشجویان بیاناتی را پیرامون این مساله داشتند و فرمودند:
«اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند، که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟
#امام فرمودند: ما دنبال #تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال #نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟
 امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال #نتیجه نبود؟
حتماً #تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به #نتیجه‌ی_مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛
والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به #نتائج معینی بود؛ دنبال #نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال #نتیجه نیستیم؟
یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟
... بنابراین، این که تصور کنیم #تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به #نتیجه نظر نداشته باشیم، #نگاه_درستی_نیست.»
📚بیانات در دیدار دانشجویان‌ ۱۳۹۲/۰۵/۰۶

در نتیجه الان که به تکلیف خود در تبلیغ گزینه اصلح عمل کرده ایم باید ببینیم کدام کاندیدای #جبهه_انقلاب رای آوری بیشتری دارد و نتیجه مطلوب را برایمان حاصل می کند و با قصد قربت به او رای دهیم که در این صورت هم به تکلیف خودمان عمل کرده ایم و هم باعث پیروزی کاندیدای #جبهه_انقلاب شده ایم.
ان شاءالله خداوند متعال تفضلات و برکاتش را بر ملت عزیز ایران نازل فرماید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار  از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

بررسي تطبيقي موانع مؤثر بر ازدواج پايدار از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرايي

هدف از اين مقاله تحليلي در درجه نخست، تبيين فلسفه ازدواج، آسيب‌هاي حاصل از موانع ازدواج و تشكيل خانواده پايدار و در درجه دوم تحلیل این آسیب‌ها از ابعاد زيست‌شناختي، روان‌شناختي و جامعه‌شناختي است و درنهایت به ارائه راهکارهایی کاربردی برای رفع آنها از منظر روان‌شناسي اسلامي و انسان‌گرایان پرداخته است.
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
Powered by TayaCMS