اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن

✍️احمد کوثری
🔹مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)

روز8 اردیبهشت توسط (ع.ش) که ید طولایی در تنازع مذهبی دارد، خبری همراه با تصویری از یک قبر در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان:
"اعلام شهادت خانم پرنیا ماتسوشیما در شب چهلم این شهیده" (ع.ش) سعی کرده بود تا با انتشار تصویری از قبر تحت عنوان یک مستبصر 17 ساله ژاپنی و اعلام شهادت وی از این فرصت استفاده کرده و با جریحه دار کردن ذهن جوانان متدین و مذهبی از احساسات پاک آنها استفاده کرده و مساله را تبدیل به اختلافات شیعه-سنی کند.

اما در تاریخ 12 اردیبهشت دانش آموختگان ایرانی مقیم ژاپن در فضای مجازی خودشان با نام "ژاپنیکا" با آدرس:
instagram.com/japonica.ir
eitaa.com/japonica_ir
twitter.com/japonica_ir
https://t.me/japonica_ir
به بررسی این مساله پرداختند و اعلام نمودند اسم روی قبر فتوشاپ است و دختری با نام «پرنیا ماتسوشیما» واقعیت خارجی در ژاپن ندارد و عکس منتشر شده توسط (ع.ش) هم مربوط به «صبریه انواری» یک دختر افغانستانی مقیم شهر دهلی‌نو پایتخت هند است.
بعد از این خبر (ع.ش) ابتدا نپذیرفت و در 12 اردیبهشت بر روی حرف خود اصرار ورزید، اما ایشان در 13 اردیبهشت در صفحه اینستاگرام خودشان ضمن عنوان کردن این مساله که شماره ای که بعنوان پدر این دختر خبر شهادتش را داده بود، خاموش است، چنین نوشتند:
" عده ای از دوستان معتقدند که این جریان یک طراحی و دسیسه ای بوده برای بدنام کردن شیعیان...بنده با ذکر این نکته که چنین برنامه ای بعید نیست..."

که حکایت از این داشت که (ع.ش) پذیرفته که در بازی دشمنان شیعه و دشمنان وحدت اسلامی و احتمالا سرویسهای بیگانه افتاده است.

لذا چند نکته ای را عرض می کنم:
1️⃣دشمنان اسلام و ایران اسلامی بارها بیان داشته اند که نقشه آنها برای تخریب وجهه اسلام و ایران از راه نزاع و اختلاف افکنی شیعه و اهل سنت می باشد و اینکه فردی را بعنوان تور عملیاتی خود در اختلاف افکنی انتخاب کنند یعنی به جریان و خط او برای ایجاد اختلافات مذهبی امید بسته اند.

2️⃣بعد از عملیات غرورآفرین #وعده_صادق که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت، نماینده رژیم صهیونیستی برای عدم همراهی جهان اسلام با این عملیات برخاسته از متن قرآن و اسلام، با شیعه-سنی کردن قضیه، در سازمان ملل عنوان کرد:
 "رهبر ایران بدنبال برپایی امپراطوری ایرانِ شیعه در جهان است."

3️⃣رییس برنامه امنیت ملی در دانشگاه حیفای اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق، راهکار خودش را برای مهار ایران در جهان اسلام و منطقه، طی مصاحبه ای چنین اعلام می دارد:
" حرکت به سمت آشتی با سنی ها به رهبری آمریکایی ها و تلاش برای حرکت به سمت وضعیتی که به توانایی ایران در منطقه پایان دهد، به نظر من این راهکار واقعی است"
و این یعنی این رژیم خبیث، قدرت ایران را که برگرفته از عمل به اسلام ناب است را می خواهد با شیعه-سنی کردن مساله نزد کشورهای اسلامی و عربی تخریب کند.
4️⃣مقام معظم رهبری که در عملیات وعده صادق و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بعنوان ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا نقش اصلی را داشتند و با راهبری این عملیات غرورآفرین سبب عزت ایران اسلامی در جهان شدند، بارها بر پرهیز از نزاع مذهبی هشدار داده اند و اختلاف مذهبی را نکوهش کرده و بنفع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته اند که بعنوان حسن ختام به دو فرمایش از ایشان اشاره می شود:
" (دشمنان) خوب فهمیدند که اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، #رژیم_غاصب_صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ از آن طرف هم یک عدّه #مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می‏ بینید، می ‏شنوید، یا خبر دارید."
 📚بیانات در دیدار کارگزاران  حج در تاریخ 20 شهریور 1392
 "اینجور نباشد که کسی از یک گوشه‌ای خیال کند دارد از شیعه دفاع می کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد.
این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست.
اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از #آمریکاست؛ این دفاع از #صهیونیست‌هاست.
📚دیدار جمعی از مردم در روز عید غدیر ۲۷آذر۱۳۸۷

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛  چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

نسبت جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلام

پژوهش حاضر به‌ دنبال تبيين «نسبت‌جهاني‌شدن و سلامت معنوي؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و ملاحظات عملي براي نظام تربيتي اسلامي» بوده و با توجه به عنوان و سؤال‌هاي مطروحه، پژوهش به شيوه توصيفي و از نوع تحليلِ اسنادي انجام شده است.
بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.

پر بازدیدترین ها

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش الگوی تربیتی والدین در تربیت دینی فرزندان است. روش پژوهش در محدوده روش‌های توصیفی - پیمایشی و نوع تحقیق، کاربردی است.
چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه)  و راه برون‏رفت از آن

چالش عمده در تربیت الگویی (تقلید کورکورانه) و راه برون‏رفت از آن

این مقاله ضمن تبیین تربیت الگویی، چالش عمدۀ آن را در دور ماندن از فرهنگ تحقیق و تفکّر و در نهایت روی آوردن به مسئله مریدپروری جستجو کرده و راه برون‌رفت از این چالش را در ترویج الگوی تربیت عقلانی دانسته است.
پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

پیامد های تربیتی و اخلاقی شکاف دیجیتالی بین نسلی

چه عواملی باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین خانواده و فرزندان می‌شود؟ اين شكاف يا گسل يا فاصله‌ای كه بين دو نسل پيش می‌آید از نظر تربيتي چه پيامدها، آسیب‌ها و عوارضی را در بر دارد؟
مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

مبانی انسان‌شناختی تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی(ره)

در این مقاله، به تبیین هفت مبنای انسانشناختی تعلیم و تربیت و کارکردهای آنها پرداخته شده است.
آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

آسیب‌شناسی روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی

پژوهش حاضر با هدف شناسایی آسیب‌های روش تدریس درس تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه‌های تهران، صورت گرفته است.
Powered by TayaCMS