معرفی کتاب بازی‌های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

معرفی کتاب بازی‌های خلاق (365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا)

نویسندگان کتاب بازی‌های خلاق( 365 بازی برای کودکان 2 سال به بالا) جودیت آن گری، شیلا الیسون، لیلی انگجی و مترجم لیلی انگجی است. این کتاب توسط انتشارات جوانه رشد منتشر شده است. "در این مجموعه با نگاه ریشه‌ای به مقوله ورزش و تلفیق آن با آموزه‌های دینی و ارزشی، ضمن ارائه تعریفی از بازی و انواع آن، فوائد این بازی‌ها ارزیابی شده است. همچنین فهرست جالبی از انواع بازی‌ها و نحوه انجام آنها در مدارس تهیه شده است. بعضی از این بازی‌ها عبارت‌اند از: حمل توپ روی شکم؛ از من بگیر به او بده؛ پنج پاس؛ بزن به تخته و لکوموتیورانی و... . این کتاب شامل سه فصل: بازی، روان‌شناسی کودک و تأثیرات بازی و فایده‌های آن است که به این موارد پرداخته شده است: سرگرمی و ورزش؛ عوامل مؤثر در بازی؛ رفتار اجتماعی در اواخر دوران کودکی؛ همبازی‌های خیالی؛ تأثیر بازی بر روی دستگاه‌های داخلی بدن؛ بازی‌های مهارتی و... ." در بخش از مقدمه آمده است: فرزند شما به هر مقامی که در آینده برسد، به تجربیات او در دوران کودکی بستگی دارد. انجام بازی، تجربیات مثبت و احساسات موفقیتآمیز را برای کودک فراهم می آورد. بازیهای خلاق فرصتی به کودک می دهند تا از قوة خلاقیت و تخیلی خود در حل مسایل استفاده کند و آن را رشد دهد و تقویت کند.

این کتاب با دقت بسیار زیادی برای ارائة فعالیت‌های مختلف خلاق برای کودکان تدوین شده است. کوچک‌ترها، پدران و مادران، معلمان، مربیان و افرادی که به‌گونه‌ای با کودکان سروکار دارند. می‌توانند آن را بخوانند و از آن استفاده کنند. کتاب در ۱۳ قسمت تدوین شده که شامل: هنر، کاردستی، ساختمان‌سازی، حرکات موزون، آموزشی، محیط، خانواده، غذا و پختنی‌ها، بازی‌ها، باغبانی، وانمود کردن، موسیقی و طبیعت، هستند. اگر فعالیت‌ها به‌گونه‌ای که ارائه شده انجام شوند، نتیجه خوبی در بر خواهند داشت. هرچند، بزرگ‌ترها نخواهند توانست پله به پله از فعالیت‌ها استفاده کنند، ولی می‌توانند فعالیت‌های مناسب را از هر جای کتاب که دلشان می‌خواهد، انتخاب کنند. کلیه فعالیت‌های خلاق توسط نویسندگان بارها و بارها تمرین و اجرا شده‌اند.

نکاتی که در این کتاب یاداوری شده است اینکه: برای امنیت و لذت کودک شما بهتر است:

هنگام انجام هر فعالیت، حتماً روزنامه‌ای پهن کنید. وسایل خطرناک را از دسترس کودکان دور نگهدارید یا اینکه از نزدیک مواظب آنها باشید. برای فعالیت‌های مختلف به کودک خود لباس‌های آزاد، گشاد و کهنه بپوشانید. با دقت مواظب استفادة کودکان از وسایل تیز و برنده باشید (قیچی). فضای بازی بیرون را از لحاظ وجود وسایلی که تیز و برنده باشند، بررسی کنید. شناختن خطرات و صدمات و اجتناب از آنها را به کودک بیاموزید. دسته‌ای کودک را قبل از فعالیت‌های پختنی بشویید. مسواک‌ها و شانه‌ها را بعد از استفاده حتماً با دقت بشویید.

کودک خود را به انجام فعالیت‌ها مجبور نکنید.

با کودک خود بازی کنید. قبل از انجام هر فعالیت، وسایل مورد نیاز و دستورات ارائه شده را با دقت مطالعه کنید. برنامه و ساعات خود را تنظیم کنید؛ بعضی از فعالیت‌ها چند روز طول می‌کشند و بعضی‌ها چند دقیقه. پروژه یا تجربة تمام شده، از فرایند دستیابی به آن کم‌اهمیت‌تر نیست. این کتاب را در مهمانی‌ها یا تعطیلات نیز همراه داشته باشید. اجازه دهید کودک از قوة خلاقیت خود استفاده کند. ممکن است کودکان چیزها را به‌گونه‌ای متفاوت ببینند. این کتاب را همیشه در دسترسی داشته باشید افراد دیگر (فامیل و دوستان) نیز ممکن است از شرکت در بازی‌ها لذت ببرند، به آنها فرصت این کار را بدهید. برای همة بازی‌های ذکر شده در این کتاب، محیطی جذاب و بی‌خطر مهیا کنید.

این موضوعات را نیز بررسی کنید:

 

جدیدترین ها در این موضوع

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی در مصاحبه با دکتر اعرافی

به نظر می‌رسد تربيت تبليغي يك معني بيشتر ندارد و آن عبارت است از انتقال و تثبيت مباني و روش‌های صحيح و مؤثر علمي و عملي تبليغ در عمق جان مخاطب، به‌گونه‌ای كه خود به يك مبلغ مؤفق تبديل شود...
مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

مصاحبه: چیستی و چرایی تربیت تبلیغی

با توجه به وجوه اشتراک بین تبلیغ و تربیت که مهم‌ترین آنها، هدفمند و نظامدار بودن و داشتن اجزای مشترک بین این دو مفهوم است؛ بنابراین یک مبلغ می‌تواند یک مربی در حوزۀ تربیت تلقّی شود. لوازم این امر عبارت است از...
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر عليرضا قائمی نيا

بايد در اين جدال معايب «عرفان سنتي» را دنبال كرد. همان‏ظور كه بايد معايب عرفان‏هاي جديد را مورد بررسي قرار داد و به سمتي رفت كه عرفان اسلامي از لحاظ ادبيات و محتوايي مشكلات بشر جديد را حل كند.
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!

پر بازدیدترین ها

 مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

مصاحبه باحجت‏ الاسلام حميد رضا مظاهري‏ سيف

با كدام مباني؟ ما که درباره عرفان‏هاي كاذب در حوزه علميه قم كار كنيم مي‏گويند اسم «عرفان» را نياوريد! ما مي‏خواهيم نقد كنيم، مي‏گويند «عرفان» يعني چه؟ همه‏ي «عرفان» كاذب است! صادق آن هم كاذب است
 مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

مصاحبه باآيت الله محمد حسن فاضل گلپايگاني

از آن جهت که ديد عرفان در مملکت ما كارايي زياد دارد، بخصوص الان که پُل عرفان در دنيا پيش‏روي مي‏كند. دشمنان براي اينكه بتوانند اهداف خودشان را از پل عرفان پياده كنند سرسختانه كار مي‏كنند. البته ما خودمان را بايد خيلي آماده بكنيم
  مصاحبه با محمد حسين كياني

مصاحبه با محمد حسين كياني

به راستي اين پديده چه عنواني دارد؟ «جنبش‏هاي نو پديد ديني»؟ «جنبش‏هاي نوپديد معنوي»؟ «اديان جديد»؟ «اديان بديل»؟ «عرفان سكولار»؟ آيا «عرفان كاذب» عنوان درستي براي اين پديده هست؟!
 مصاحبه با حجت الاسلام دكتر محمد جواد رودگر

مصاحبه با حجت الاسلام دكتر محمد جواد رودگر

بعضي از عزيزاني كه ما در محضرشان هستيم كاملاً به اين مقولات و آنچه در اين عرصه گذشت توجه دارند؛ تا اينكه به تعبير مقام معظم رهبري، تهاجم به قتل‏ عام و غارت فرهنگي تبديل شد و به تدريج يك ناتوي فرهنگي عليه جبهة تفكر ديني و اسلامي به جا آمد و در اين اواخر هم تعبير به «جنگ نرم» شد.
مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مصاحبه با دکتر حسینعلی رحمتی

مدتي قبل ساعت يك يا دو بعد از نیمه‌شب بود كه هنگام كار با اينترنت متوجه شدم يكي از جوان‌هایی كه می‌شناختم، به‌قول‌معروف «آنلاين» است؛ وقتي از او پرسيدم چرا اين وقت شب نخوابيده است، گفت: «الان برنامه‌هاي «وايبر»، «واتس آپ» و «لاين» در تلفنم فعال است و با چند نفر از دوستانم با اين برنامه‌ها در تماس هستم». طبیعتاً اگر شما از والدين اين جوان دربارة اين برنامه‌ها سؤال كنيد ممكن است اصلاً نام آنها را هم نشنيده باشند، چه رسد به اینکه از آنها استفاده كنند يا از خوب و بد آنها خبر داشته باشند. اين تفاوت و فاصله بين والدين و فرزندان را می‌توان «شكاف ديجيتالي» ‌بين دو نسل ناميد.
Powered by TayaCMS